Brutális az üzemanyagok fogyasztásának növekedési üteme az első félévben Magyarországon. Ez pedig Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint az árstoppal függ össze, mert nem ösztönöz fogyasztás-csökkentésre, sőt. Ezért azt kérte ő is (hasonlóan egyes kútüzemeltetőkhöz), hogy az emberek tankoljanak kevesebbet, mert jobb az, ha kevés benzin van, mint az, hogy ne legyen egyáltalán. Az elmúlt napokban megszaporodtak a szakértői és iparági figyelmeztetések, miszerint nem kizárt az üzemanyaghiány.
Az üzemanyagellátás akadozására is fel kell készülni Bujdos Eszter, a holtankoljak.hu ügyvezetője szerint. Az RTL-en arról beszélt, hogy az OMW schwechati üzemében történt baleset miatt nálunk is számíthatunk üzemenagyhiányra. Az osztrákok sem tudják még, hogy mikor tudnak újra teljes kapacitással működni.
A kormány mai naptól 480 forintban maximalizálja az üzemanyagok nagykereskedelmi árát is - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium a hétfő délben megjelent közleményében. A tárca azzal érvel, hogy ez a lépés hozzájárul a kiskereskedelmi benzinkutak versenyképesebb működéséhez. A közzétett jogszabályból aztán az a nem kommunikált részlet is kiderült, hogy a kormány 5-5 forint/liter mértékben jövedéki adót is csökkentett a benzinnél és a gázolajnálnál, ezt ebben a külön cikkünkben írtuk meg.
A kormány "megismerve és megértve a kisbenzinkutak helyzetét" hat intézkedést hozott a megsegítésükre - tájékoztatott Facebook-oldalán György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára.
A benzinárstop a csőd szélére sodorhatja a kisebb kutakat és közben az esetleges üzemeltetés-átadás körül is sok a kérdőjel. A Mol kiskereskedelmi igazgatója azt mondta az ATV Híradónak: csak a veszélyhelyzet végéig veszik át azoktól az üzemeltetést, ahol erre szükség van.
Látványosan megugrott a hatósági áras üzemanyagok értékesítése az elmúlt hónapokban a tranzitútvonalakon - írja a G7. A portál szerint ez arra utal, hogy Magyarországon áthaladó kamionok gyakrabban tankolnak nálunk, mint korábban, mert így 1-1 teherautó sokkal olcsóbban tankolhat a magyar oldalon. A nemzetközi fuvarcégek a magyar intézkedésnek köszönhetően akár több tízmillió forintos is nyerhetnek éves szinten.
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége bízik a gazdasági kormányzat intézkedéseiben. Elfogadjuk, hogy össztársadalmi érdek az üzemanyagok árának maximálása és az élelmiszerár-stop bevezetése egyes alapvetőnek ítélt élelmiszerek esetében. Azt is tudomásul tudjuk venni, hogy a három hónapos üzemanyagár-befagyasztás további három hónapra történő meghosszabbítása is a magyar társadalom érdekében történik.
A bezárás elkerülése érdekében a györkönyi benzinkút arra kéri vásárlóit, hogy az üzemanyagár-stop fennmaradásáig lehetőleg ne nála tankoljanak.
A kormány május közepéig tartja fenn az üzemanyagok árának maximálását, a benzinárstop meghosszabbításával pedig változatlan formában maradnak érvényben a kapcsolódó rendelkezések - jelezte közleményében az Információs és Technológiai Minisztérium (ITM). Ennek megfelelően a zavartalan ellátásbiztonság érdekében az üzemszünetet hirdető benzinkutak működtetését átmenetileg nyilvántartott szolgáltatók vehetik át, amelyek minisztériumi kijelölés alapján minden esetben gondoskodnak a további működtetésről.
Sajátos módot talált a kormány az üzemanyagárak további emelkedésének a megakadályozására: 480 forintos maximális áron befagyasztva a benzin és a gázolaj árát, a világpiaci árak emelkedését a hazai forgalmazókra hárította. Ennél azonban sokkal nagyobb baj, hogy ezzel az intézkedésével épp azokat a problémákat súlyosbítja, amelyeket állítólag el szeretne kerülni.
Az üzemanyagárakra húzott 480 forintos sapka a gazdaság teljes árszínvonalára is kimutatható, igaz, nem különösebben erős hatást fejt ki. Azonban könnyen lehet, hogy ez a kis hatás járul majd hozzá ahhoz, hogy az infláció 7% alatt marad.
A kormány tegnap bejelentette, hogy jövő hét hétfőtől három hónapra 480 forinton rögzítik a normál benzin és a gázolaj árának felső határát. A lépés váratlan, annak ellenére, hogy Orbán Viktor korábban már beszélt a befagyasztás lehetőségéről. Európai példából kevés állhat a magyar kormány előtt, eddig csak Horvátország lépte meg befagyasztást, és ott eredetileg csak egy hónapra rögzítették az árakat, az aktuális árszinten, nem pedig jóval alacsonyabban. A lépéssel az üzemanyagok forgalmazói járnak rosszul, többek között a nagyobb szereplők, a Mol, az OMV és a Shell, nekik kell lenyelniük a befagyasztás negatív hatásait.
A csütörtöki bejelentés után késő este a Magyar Közlönyben a kormány ki is hirdette az üzemanyagárakra bevezetendő felső limittel kapcsolatos rendeletét.
A csütörtöki Kormányinfó legnagyobb bejelentése nem a koronavírus-járvánnyal volt kapcsolatos, az üzemanyagárak befagyasztásáról szóló döntésnek lett a legnagyobb visszhangja. Mutatjuk ezért a kormánydöntés legfontosabb részleteit, amit eddig tudunk az ügyről.
Jelentős esőzések és hurrikán erejű szelek tombolnak.
Gonda Gáborral, a Telekom vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk.
A volt elnök ügyvédei szerint mentelmi jogot élvez.
Így látja az ingatlanpiac alakulását a jegybank.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.