Hasznos tippek a koleszterinszinted csökkentéséért

Webbeteg.hu
2016. november 13. 15:00    
nyomtatás
A helyes táplálkozás és a rendszeres sport segít a koleszterinszinted normalizálásában. Ezek a kezdő lépések nem csupán a megelőzésben, de a kezelésben is. Mit tehetsz a koleszterinszinted csökkentéséért?


A megelőzés egyik kulcsa a vér koleszterinszinted alacsony értéken tartása. A magas koleszterin

Az első és legfontosabb tényező ennek elkerülése érdekében az egészséges életmód, amivel nemcsak a koleszterinszintedet tarthatod egészséges értéken, de vérnyomásodat, testsúlyodat, vércukrodat és vérzsírodat is.

Az étrend nagyon fontos


Zsírbevitel: az étrendedben alacsony legyen a zsírbevitel, különös tekintettel a telített zsírokra. A napi kalória-bevitelt tekintve a zsírfogyasztás ne haladja meg a 30 százalékot.

A leghasznosabb ételek: van néhány olyan étel, melyek jótékonyan hatnak a szív- és érrendszeredre, segítenek a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint elleni küzdelmedben, ezek fogyasztását részesítsd előnyben:
  • brokkoli,
  • hal és halolaj,
  • zöld leveles zöldségek,
  • citrusfélék,
  • sárgarépa,
  • rostban gazdag ételek, gabonaőrlemények.


Bevásárlókosarad: a tudatos táplálkozásnak része a tudatos vásárlás. Szánj időt arra, hogy elolvasd a termékek címkéjét még a vásárlás előtt, lehetőleg késztermékeket ritkán vásárolj, inkább magad készítsd el az ételt.

  • Teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér.
  • Gabonaőrlemény a rostok fedezésére.
  • Rizs, lehetőleg barna.
  • Gyümölcs, szárított vagy fagyasztott is lehet, ha nincs friss, de a friss gyümölcsnek a legmagasabb a nyomelem- és vitamintartalma.
  • Zöldség, lehet szárított vagy fagyasztott is, de a legjobb választás a friss zöldség.
  • Ásványvíz vagy cukor, és tartósítószer hozzáadása nélkül készült 100%-os gyümölcslé.
  • Alacsony zsírtartalmú tej.
  • Sovány sajt.
  • Sovány joghurt.

Még több hasznos élelmiszert találsz a WEBBeteg.hu-n.


A rendszeres testmozgás fontossága


A sport javítja az állóképességedet, a szív- és érrendszered állapotát, csökkenti az elhízás, a cukorbetegség és számos anyagcsere-betegség kialakulásának veszélyét.

Óvatosan szabad azonban elkezdened a sportolást, mert a hirtelen kezdett testedzés, nagy terhelést jelent a szívedre, az ízületeidre és az izmaidra. A rendszeres mozgás ezek ellenére mindenképp javasolt. A nem megerőltető tempójú gyaloglás alkalmasabb lehet az első hónapokban.

A pulzusszámodat jelentősen emelő gyakorlatok (például futás, úszás, aerobic) nem javasoltak addig, míg a szervezeted nem szokott hozzá a rendszeres igénybevételhez.

Az ideális testsúlyod eléréséhez is sokkal alkalmasabb a napi rendszerességgel végzett, kevésbé megerőltető mozgás (pl. közepes tempójú séta), mint a heti 2-3 alkalommal végzett edzőtermi edzés.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium