Léböjtkúrázol? Az életeddel játszol!

Webbeteg.hu
2016. november 19. 15:05    
nyomtatás
Előző cikkünket folytatva, további táplálkozási tévhitekről rántjuk le a leplet. Van-e valóságalapja a 18 óra utáni étkezés rizikójának? Igaz-e, ha kihagyod a reggelit, könnyebben fogysz? Kiderítettük.


Az első 5 mítoszról ebben a cikkben írtunk.

6. mítosz: hizlal a 18 óra utáni étkezés


Nem igaz. Az számít ugyanis, hogy a nap folyamán hány kalóriát fogyasztottál. Tévhit, hogy 18 óra után szervezeted raktározó üzemmódba kapcsol, ha ezt az utat választod, az éppen ellenkező hatást fogod tapasztalni, mint amit szeretnél: a következő étkezés a következő napra tolódik, így 18-20 óráig is táplálék nélkül maradsz... Az igaz, hogy az anyagcseréd az alvás időszakára lelassul, de ez nem eredményez olyasmit, hogy a lefekvéskor a gyomrodban lévő étel automatikusan zsírrá alakul majd. Ha napközben nem viszel be sok kalóriát, rendszeresen mozogsz, akkor az este bevitt tápanyagok ugyanúgy hasznosulnak, mintha napközben fogyasztottad volna azokat.


7. mítosz: a barnacukor, nádcukor, nyírfacukor kevésbé hizlal, mint a fehér


Igaz a nyírfacukor esetében, a többinél hamis. A dolog magyarázatát a WEBBeteg.hu-n olvashatod el.


8. mítosz: a diabetikus csokoládé nem hizlal


Nem igaz. A diabetikus csokoládék ugyan nem tartalmaznak cukrot, az édes ízt édesítőszerek hozzáadásával érik el, amelyek között van olyan, amelynek kalóriatartalmával számolnod kell. Emellett a diabetikus csokikat zsírok hozzáadásával teszik élvezhetőbbé, emiatt 1-1 csoki elfogyasztása magas kalória-bevitelt jelenthet szervezeted számára. Ha ilyen terméket választasz, alaposan tájékozódj a termék címkéjéről, és igyekezz alacsonyabb kalóriatartalmú terméket választani.


9. mítosz: ha nem reggelizel, könnyebben fogysz


Nem igaz. A reggeli is ugyanolyan fontos étkezés, mint a vacsora, vagy az ebéd. Nem szabad kihagyni, hiszen ha nem reggelizel, az ebéd folyamán nagyobb mennyiségű ételt fogsz elfogyasztani, és az addig éhező szervezeted gyorsan elraktározza zsírok formájában a bevitt energia felesleges részét. Ha reggelizel, akkor bizonyítottan kevesebb ételt fogsz elfogyasztani az ebéd során. A legoptimálisabb, ha naponta 5-6-szor étkezel, egyszerre csak kis mennyiségű ételt fogyasztasz, és ételeid kiegyensúlyozottan tartalmazzák a szükséges tápanyagokat.


10. mítosz: léböjtkúrával elérheted a kívánt alakot


Nem igaz. Túlzás nélkül kijelenthető, hogy bizony az életeddel játszol, ha ezt választod! A koplalást az orvostudomány is használja, de csak ellenőrzött keretek között. Ezek a nullkalóriás diéták olyan agressziók a szervezet ellen, amit még az egészséges ember is nehezen visel. Bár a legtöbb léböjtben a növényi rostok bevitele legalább megengedett, a szervezet "úgy van kitalálva", hogy minden nap táplálékra, fehérjékre van szüksége. Ha ezt nem kapja meg, hiányállapot lép fel.

Tudj meg mindent itt.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium