suzuki vitara
Gazdaság

Máris 400 embert venne fel a Suzuki - Hamarosan visszaállnak a kétműszakos munkarendre Esztergomban

Portfolio
Az április 29-i újraindulást követően a piaci környezet figyelembevételével a Magyar Suzukinál fokozatosan térnek vissza a kétműszakos termelésre június végén. Az ehhez szükséges közel 400 főt érintő munkaerőtoborzást is már megkezdte a cég. A vállalat tervei szerint ez a saját állományukat érintő létszámbővítés nagyrészt a korábban kölcsönzöttként foglalkoztatott munkaerőállományukból kerül ki.
Ha lemaradt a csütörtöki konferenciánkról, ne csüggedjen! Jelentkezzen a soron következő, június 4-ei Járműipar 2020 online konferenciánkra:

A következő fél-egy év a termelés stabilizálódásról szól majd

A vállalat beszámolójában kiemelte, hogy a járványhelyzet miatt gazdasági szempontból a többi iparághoz hasonlóan a magyar autóipar is nehéz helyzetbe került. Ugyanakkor világszerte hasonlóak a kihívások. Hozzátették, a kereslet alakulásában sok múlik majd a kormányokon. A 2008-as válság után sokat segített a roncsautó program bevezetése. Éppen ezért lenne kedvező, ha egy hasonló program most is elindulna. A Suzuki becslése szerint nem kell tartani az egy évtizeddel ezelőttihez hasonló, évekig elhúzódó válsághelyzettől. A vállalat szerint ezúttal jelentősen hamarabb, már 0,5-1 év alatt stabilizálódik a magyar és az európai gazdaság a vírushelyzet után.

A 10 évvel ezelőtti pénzügyi válság idején egész termelési, pénzügyi és egyéb gazdasági struktúrák mentek tönkre, ezért kellett minimálisan 3 év a kilábaláshoz. A COVID-19 válság és az abból való kilábalás viszont véleményünk szerint V-típusú lesz. A mostani válsághelyzetben ugyanezen struktúrák túlnyomó része épen maradt, csupán aktivitásuk szünetel

– magyarázta Urbán László, a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese.

Hozzátette, úgy gondoljuk, hogy a Magyar Suzuki eredményes tud maradni ebben az időszakban is. Ebben megerősítenek bennünket az exportpiacainkról érkező előrejelzések. 

A vállalat által rendezett digitális sajtóbeszélgetésen elhangzott az is, hogy az esztergomi Suzuki-gyár minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedések mellett kezdte meg a működést április 29-én.

Jelenleg egy napon, egy műszakban hozzávetőlegesen 1100 ember dolgozik a termelésben.

Az irodai dolgozóknál egyelőre rotációs rendszerben alkalmazzák a távoli és az irodai munkavégzést. A kormányzati rendelkezések és az érintett hivatalos szervek által javasolt eljárási rendeket figyelembe véve az Üzemi Tanáccsal is egyeztetve átszervezték működési folyamataikat. Az egészségügyi óvintézkedések melletti sikeres újraindítást természetesen a Suzuki teljes ellátási láncával közösen alapozták meg, figyelembe véve a beszállítói háttér teljesítőképességét és körülményeit. A just-in-time, just-in-sequence jellegű működésből adódóan a vírushelyzettől függetlenül is folyamatos egyeztetés a vállalat és a beszállítók között, e szerint optimalizálják, ütemezik a folyamatokat.

A Magyar Suzuki máris munkaerőtoborzásba kezd

Ahogy arról Urbán László már a tegnapi Járműipar 2020 online konferenciánkon beszámolt,

a fokozatos termelés újraindítás után, a Suzuki június 29-én visszaáll a kétműszakos termelésre.

Ehhez közel 400 embert vesznek fel - a dolgozók és a vállalat számára is stabilabb, biztonságosabb működést jelentő, a vállalati kultúrához közelebb álló - saját állományukba. A munkaerő toborzása, kiválasztása a héten megkezdődött maximális biztonsági körülmények között.

Kiemelték, a Suzuki a leállást követő naptól kezdődően több mint száz, korábban kölcsönzött munkatársát kereste meg telefonon, és biztosította arról, hogy a jövőben is számítanak a munkájukra a teljes újraindulás után, a vállalat kötelékében. A leállást követően a vállalat lemondani kényszerült ugyanis a munkaerő kölcsönző partnerei által nyújtott szolgáltatásokat. A megkeresettek közel 80%-a szeretne visszatérni a Suzukihoz. A vállalat reményei szerint tehát a saját állományukat érintő létszámbővítés nagyrészt a korábban kölcsönzött munkaerőként foglalkoztatott dolgozók személyében valósul majd meg.

Az ő felvételüket visszatérési bónusszal, illetve az ilyenkor szokásos kezdőfizetés helyett, a korábbi bérük megtartásával szeretné támogatni a cég.

Nagy szükség van az állam segítségére

Mindez természetesen nem azt jelenti, hogy a helyzet stabilizálása érdekében ne vennénk igénybe az elérhető támogatásokat ebben a mindenki számára kihívást jelentő, bizonytalan időszakban – mondta Urbán László, vezérigazgató-helyettes. Hozzátette:

a fejlesztésben jártas szakembereink a leállás alatt sem pihentek: új kiegészítő innovatív gyártástechnológiai beruházási lehetőségeket tártak fel. Így a héten pályáztunk a versenyképességi beruházási támogatásra.

A Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy terveik szerint a termelés színvonalának növelése és a munkahelyek védelme érdekében akár még több beruházási és/vagy rövidített munkaidős segítséggel is élni fognak.

Címlapkép forrása: Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images

mnb epulet
Frankfurti tőzsde
cimlap_gáz0602
clock óra
Ennyit drágultak a lakásaink egy év alatt
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. június 3.
Financial and Corporate IT: Digital UX a bankoknál
2020. június 4.
Járműipar: Az új technológiák átrendezik az erőviszonyokat
2020. június 11.
Tudatos felkészülés a generációváltásra
2020. június 25.
Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Junior modellező, pénzügyi modellező

Junior modellező, pénzügyi modellező
Online előadás
Grafikonelemzési fortélyok aktuális tőzsdei helyzetekben.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
mnb epulet