Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők
Ingatlan

Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők

Portfolio
Kína dél- és közép-európai logisztikai beruházásai miatt a rotterdami kikötő jelentős mennyiségű teherforgalmat veszíthet - írja a holland Rob de Wijk professzor elmondása alapján a Magyar Nemzet. Az Új selyemút fejlesztései között megemlítette a budapesti BILK-terminált is, amelyben a közelmúltban szerzett 15 százalékos tulajdonrészt a kínai állami Cosco.
A hazai ingatlanpiac ünnepe! - Az elmúlt egy év legkülöngesebb piaci teljesítményei és az elmaradhatatlan üzleti networking! Részletekért kattints!

A közelmúltban Rotterdamban a Nieuwsblad Transport, a holland közlekedési és logisztikai szaklap rendezvényén felszólaló Rob de Wijk professzor szerint a Görögországban, Magyarországon és Olaszországban zajló infrastrukturális fejlesztések miatt a rotterdami kikötő jelentős teherforgalomtól eshet el.

A beruházások között a holland Kína-szakértő megemlítette, hogy a világ egyik legnagyobb tengeri áruszállító vállalata, a Cosco Shipping Group 15 százalékos részesedést szerzett a budapesti BILK-terminálban, valamint, hogy Kína nemrég úgy döntött, hogy jelentős beruházásokat hajt végre az Észak-Olaszországban található Vado Ligure város kikötőjében. A település Genovától nyugatra helyezkedik el, ami áruszállítás szempontjából még jelentéktelen, de adottságai lehetővé teszik, hogy a fejlesztés után a legnagyobb konténerszállító hajókat is képes legyen fogadni.

Portfolio Ingatlan Raktárkereső
Cserkesz Factory

Cserkesz Factory

1105 Budapest, Cserkesz utca 42.
Kiadó terület: 1711 m2
Bérleti díj: 1120 – 1120 HUF
Bérleti díj: 3.5 – 3.5 EUR
Átadás:

Ajánlatot kérek

Emellett Xi Jinping kínai elnök a Pireusz kikötőjében tett látogatása során novemberben közölte, hogy új, 2,8 millió TEU (szabványos méretű konténer) kapacitású terminált kívánnak építeni,valamint bejelentették, hogy a Cosco megvásárolta a Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl) görög vasúti üzemeltető részvényeit. A görög és macedón vasúti kapcsolat javításával és a Belgrád–Budapest vonal felújításával az ázsiai szállítmányok gyorsabban juthatnak el Európa belsejébe.

A kikötőfejlesztéseket nemcsak Európában tartják fontosnak, tavaly nyáron adták át a marokkói Tanger városa mellett elkészült kikötő bővítését, amiről akkor a Portfolio is részletesen beszámolt. Európa három legforgalmasabb kikötője ma Rotterdam (14,5 millió TEU), Antwerpen (11,1 millió TEU) és Hamburg (8,7 millió TEU), melyek egyben a világ 11., 13. és 19. legforgalmasabb kikötői. A pireuszi 2,8 milliós bővítést és az észak-olaszországi fejlesztést tehát valóban megérezhetik a legnagyobb kikötők is, de a jelenlegi arányokat figyelembe véve feltehetően ez sem fogja veszélyeztetni európai vezető szerepüket.

Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

Időgép: A befektetések alapszabályai

Az előző cikkben a pénzügyek alapjait igyekeztem összefoglalni egy-egy rövid pontban. Időgép: Pénzügyi alapok 22 pontban Most megpróbálom összefoglalni a befektetés alapjait egy-egy mondatban

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a láthatatlan béke, amivel Európa tárgyalóasztalhoz ültetheti Putyint
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Digital Transformation 2024
2024. november 14.
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
HR (R)Evolution 2024 - Powered by Prohuman & Pénzcentrum
2024. november 13.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Notre Dame 2024