Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők
Ingatlan

Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők

Portfolio
Kína dél- és közép-európai logisztikai beruházásai miatt a rotterdami kikötő jelentős mennyiségű teherforgalmat veszíthet - írja a holland Rob de Wijk professzor elmondása alapján a Magyar Nemzet. Az Új selyemút fejlesztései között megemlítette a budapesti BILK-terminált is, amelyben a közelmúltban szerzett 15 százalékos tulajdonrészt a kínai állami Cosco.

A közelmúltban Rotterdamban a Nieuwsblad Transport, a holland közlekedési és logisztikai szaklap rendezvényén felszólaló Rob de Wijk professzor szerint a Görögországban, Magyarországon és Olaszországban zajló infrastrukturális fejlesztések miatt a rotterdami kikötő jelentős teherforgalomtól eshet el.

A beruházások között a holland Kína-szakértő megemlítette, hogy a világ egyik legnagyobb tengeri áruszállító vállalata, a Cosco Shipping Group 15 százalékos részesedést szerzett a budapesti BILK-terminálban, valamint, hogy Kína nemrég úgy döntött, hogy jelentős beruházásokat hajt végre az Észak-Olaszországban található Vado Ligure város kikötőjében. A település Genovától nyugatra helyezkedik el, ami áruszállítás szempontjából még jelentéktelen, de adottságai lehetővé teszik, hogy a fejlesztés után a legnagyobb konténerszállító hajókat is képes legyen fogadni.

Portfolio Ingatlan Raktárkereső
Cserkesz Factory

Cserkesz Factory

1105 Budapest, Cserkesz utca 42.
Kiadó terület: 1711 m2
Bérleti díj: 1120 – 1120 HUF
Bérleti díj: 3.5 – 3.5 EUR
Átadás:

Ajánlatot kérek

Emellett Xi Jinping kínai elnök a Pireusz kikötőjében tett látogatása során novemberben közölte, hogy új, 2,8 millió TEU (szabványos méretű konténer) kapacitású terminált kívánnak építeni,valamint bejelentették, hogy a Cosco megvásárolta a Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl) görög vasúti üzemeltető részvényeit. A görög és macedón vasúti kapcsolat javításával és a Belgrád–Budapest vonal felújításával az ázsiai szállítmányok gyorsabban juthatnak el Európa belsejébe.

A kikötőfejlesztéseket nemcsak Európában tartják fontosnak, tavaly nyáron adták át a marokkói Tanger városa mellett elkészült kikötő bővítését, amiről akkor a Portfolio is részletesen beszámolt. Európa három legforgalmasabb kikötője ma Rotterdam (14,5 millió TEU), Antwerpen (11,1 millió TEU) és Hamburg (8,7 millió TEU), melyek egyben a világ 11., 13. és 19. legforgalmasabb kikötői. A pireuszi 2,8 milliós bővítést és az észak-olaszországi fejlesztést tehát valóban megérezhetik a legnagyobb kikötők is, de a jelenlegi arányokat figyelembe véve feltehetően ez sem fogja veszélyeztetni európai vezető szerepüket.

Címlapkép forrása: Getty Images

RSM Blog

Bizalmi vagyonkezelés 2024

A bizalmi vagyonkezelési (BVK) struktúrák az utóbbi pár évben terjedtek el igazán. Az elmúlt években hazánkban is egyre népszerűbbé vált a komplex vagyontervezési megoldásokat kínáló biz

Holdblog

Most érdemes Teslát venni?

A kérdés - persze - nem a február elején elindult támogatott elektromosautó-vásárlási lehetőség esetleges kihasználására vonatkozik, hanem a vállalatba való befektetésre. Érdemes most vá

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Jaksity György: Kilépés az Európai Unióból. Megéri?

Privát bankár

Privát bankár
Retail Day 2024
2024. április 11.
EU Források 2024
2024. március 6.
Agrárium 2024
2024. március 19.
Sustainable Tech 2024
2024. április 24.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Interaktív online előadás

Vételi és eladási zónák - Részvénypiaci panoráma

Mire számíthatunk a következő napokban a részvénypiacokon? Milyen fontos szintekre kell figyelni a főbb indexek esetén? Melyek lesznek a jól és rosszul teljesítő régiók, országok, szektorok és ágazatok?

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.