Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők
Ingatlan

Dél- és Közép-Európa miatt aggódnak az észak-európai kikötők

Portfolio
Kína dél- és közép-európai logisztikai beruházásai miatt a rotterdami kikötő jelentős mennyiségű teherforgalmat veszíthet - írja a holland Rob de Wijk professzor elmondása alapján a Magyar Nemzet. Az Új selyemút fejlesztései között megemlítette a budapesti BILK-terminált is, amelyben a közelmúltban szerzett 15 százalékos tulajdonrészt a kínai állami Cosco.
A hazai ingatlanpiac legnagyobb üzleti és networking találkozója! Idén 21. alkalommal!

A közelmúltban Rotterdamban a Nieuwsblad Transport, a holland közlekedési és logisztikai szaklap rendezvényén felszólaló Rob de Wijk professzor szerint a Görögországban, Magyarországon és Olaszországban zajló infrastrukturális fejlesztések miatt a rotterdami kikötő jelentős teherforgalomtól eshet el.

A beruházások között a holland Kína-szakértő megemlítette, hogy a világ egyik legnagyobb tengeri áruszállító vállalata, a Cosco Shipping Group 15 százalékos részesedést szerzett a budapesti BILK-terminálban, valamint, hogy Kína nemrég úgy döntött, hogy jelentős beruházásokat hajt végre az Észak-Olaszországban található Vado Ligure város kikötőjében. A település Genovától nyugatra helyezkedik el, ami áruszállítás szempontjából még jelentéktelen, de adottságai lehetővé teszik, hogy a fejlesztés után a legnagyobb konténerszállító hajókat is képes legyen fogadni.

Emellett Xi Jinping kínai elnök a Pireusz kikötőjében tett látogatása során novemberben közölte, hogy új, 2,8 millió TEU (szabványos méretű konténer) kapacitású terminált kívánnak építeni,valamint bejelentették, hogy a Cosco megvásárolta a Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl) görög vasúti üzemeltető részvényeit. A görög és macedón vasúti kapcsolat javításával és a Belgrád–Budapest vonal felújításával az ázsiai szállítmányok gyorsabban juthatnak el Európa belsejébe.

A kikötőfejlesztéseket nemcsak Európában tartják fontosnak, tavaly nyáron adták át a marokkói Tanger városa mellett elkészült kikötő bővítését, amiről akkor a Portfolio is részletesen beszámolt. Európa három legforgalmasabb kikötője ma Rotterdam (14,5 millió TEU), Antwerpen (11,1 millió TEU) és Hamburg (8,7 millió TEU), melyek egyben a világ 11., 13. és 19. legforgalmasabb kikötői. A pireuszi 2,8 milliós bővítést és az észak-olaszországi fejlesztést tehát valóban megérezhetik a legnagyobb kikötők is, de a jelenlegi arányokat figyelembe véve feltehetően ez sem fogja veszélyeztetni európai vezető szerepüket.

Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

A bitcoinmágnás finnek

Ott voltam, amikor Kína hatodjára is betiltotta a Bitcoint - áll egy, a kriptós közösségben évek óta keringő mémen. Az ország egykor dominálta a bányászatot,... The post A bitcoinmágnás fi

Kasza Elliott-tal

Novo Nordisk - elemzés

Végre találtam egy európai céget, ami kiszámíthatóan fizeti és emeli az osztalékot. A Finvizen keresgéltem kereskedési célpontok után, és ott találtam rá. Megnéztem a számait és a chartj

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet