Új Mercedes-Benz SL: A legenda tovább él (x)

2001. szeptember 10. 16:02    
nyomtatás
 
Lenyűgöző stílusú és magas műszaki színvonalat képviselő sportkocsival folytatja a Mercedes-Benz 2001 őszén SL-Roadsterei hosszú hagyományait. Az új nyitott kétüléses kocsi a Mercedes sikeres modellsorozatának ötödik generációját képviseli, amely 1954-ben, a legendás "szárnyszerű ajtós" 300 SL-lel indult el világhódító körútján. Azóta a stuttgarti autómárka mintegy 490.000 darabot készített az exkluzív álomautóból. Mára az új 306 lóerős motor az SL 500-at mindössze 6.3 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/h-ra.


Formatervezés: Stílusosan összekapcsolt hagyományok és modernitás

A vonalvezetés az új SL-sportautó technológiai vezető szerepét szimbolizálja, egyidejűleg szimpátiát, örömérzetet és csodálatot keltve a nyitott autó vezetése iránt. A formatervezők visszafogott, mégis hatásos kapcsolódási pontokat teremtettek a jelenlegi modellsorozat 1954-es őséhez, ily módon továbbírják az SL hagyományokban gazdag történetét. A tipikus SL ismertetőjegyek stílusosan harmonizálnak a Mercedes aktuális formanyelvezetének új elemeivel, melyek a Roadster számára utat mutatnak a jövőbe. Ide tartoznak például a "négyszemű" fényszórók, melyet itt a tervezők újszerűen, hangsúlyozottan dinamikusan interpretáltak.


Külsô: markáns kipufogó, lekerekített hátsó lámpák

A Mercedes-roadster többszörösen kitüntetett formatervén a tervezők csak keveset változtattak. A visszafogott stilisztikai változtatások célja az volt, hogy még dinamikusabbá és sportosabbá tegye az autó megjelenését. Ezt többek között a hátsó rész kismértékű megváltoztatásával érték el, ahol az áttervezett lámpaburák sima felületűek és egységes színűek lettek. A kipufogó markáns, ovális csôvége félreérthetetlenül jelzi az autó sportosságát. Az új külsô tükrök kerekded formájúak. A kilincsek és a karosszéria egyéb külsô szerelvényei az autó színére fényezve csillognak.
Mostantól valamennyi SL-változat újonnan tervezett, ötküllôs, 17 colos könnyűfém keréken gördül.


Variodach: 16 másodperc alatt Roadsterből Coupé

Az új fejlesztésű Variodach tökéletes integrációja is az új SL magas formatervezési minőségét igazolja, mely nyitott és zárt tetőnél egyaránt ugyanazt az üzenetet közvetíti: színtiszta vezetési élmény és egyedülálló elegancia.

A Variodach kompromisszumoktól mentes élményautóvá teszi a sportkocsit, amely egyaránt kínálja a nyitott Roadster menetélményét és egy Mercedes Coupé nagy kényelmét. Gombnyomásra nyitható vagy zárható 16 másodpercen belül, miközben új intelligens forgatómechanika gondoskodik arról, hogy a tető részelemei még helytakarékosabban tűnjenek el a csomagtartó felső részében.

A 2002 közepétől szállítható üveg kivitellel a Variodach zárt állapotában is a Roadsterre jellemző szabadságot sugározza, nagy üvegfelületének köszönhetően pedig világos belső teret biztosít.


Belsô tér: új faburkolat, műszerfal és sportos, négyküllôs kormánykerék

A belső térben bőr, nemesfa és alumínium garantálják az SL-re jellemző exkluzivitást és értékkisugárzást. A roadster karosszériája, vászonteteje és belsô kiképzése új színekben áll rendelkezésre, amelyek még egyénibb kialakításra adnak lehetôséget a vásárlónak. A Mercedes vevői két bőrtípus, négy értékes díszítőelem és öt belső színvilág között választhatnak. Az exkluzív belsô környezethez új, "Gesztenye" fabetétek tartoznak.

A legfeltűnőbb változást a vezető veszi észre: tekintete a belső kiképzés színében tartott kombinált műszerre esik, amelynek négy különálló kerek műszerét vékony, tompán csillogó krómgyűrű keretezi. A kronométer-formatervezésű műszerek vonzzák magukra a tekintetet, melyek ezáltal a korábbi évek sportkocsijainak emlékét idézik fel. Ugyanezt a stílust követik a szép formájú és egyidejűleg kézreálló alumínium gyűrűk az automata klímaberendezés kezelőkészülékén. A jármű irányítására új, négyküllős kormánykerék szolgál.


Biztonság: Új fej-mellkas-légzsák a tökéletes oldalsó ütközésvédelemhez

Egységes koncepciója a menetbiztonság területén a sportkocsik új generációjának példaképévé teszi az SL-osztályt. A járműbiztonság valamennyi szempontját figyelembe veszi - elektronikus menetdinamikai rendszerek, mint az SBC, az ABC, a Fék-asszisztens, vagy az ESP használatával a balesetek elkerülésétől kezdődően a biztonságos karosszéria-szerkezeten át baleset esetén az utasok lehető leggyorsabb mentéséig bezárólag.

Az utasvédelmet a nagy szilárdságú karosszéria-szerkezet mellett egyebek között kétfokozatú vezető- és utasoldali légzsákok, az ajtókba épített újszerű fej-mellkas-légzsákok, az újonnan kifejlesztett integrál-ülések, a nagyteljesítményű övfeszítő, a övfeszítés-határoló és a szenzorvezérlésű túlgördülés elleni kengyel biztosítja.



A legenda tovább él. Az "SL" rövidítés továbbra is olyan autót jelöl, amely a tökéletes technika mellett elsősorban két jellegzetes minőségi ismérvvel rendelkezik: lenyűgöző erő és szenvedély.

(X)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Befektetési tanácsadó
Rendezvényszervező
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium