Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Egy magyar lakos átlagosan 385 kiló hulladékot termelt 2017-ben. Ezzel az eredménnyel bőven a lista alján, hátulról az 5. helyen végeztünk, az Eu-s átlagtól több mint egy mázsával elmaradva. Ha azonban az utóbbi évek adatait is megvizsgáljuk, kiderül, hogy 2013 óta egy év kivételével folyamatosan növekszik az egy főre jutó szemét mennyisége hazánkban.
Egy európai uniós lakos után átlagban 487 kiló hulladék keletkezett 2017-ben - derült ki az Eurostat frissen közzétett jelentéséből. Ez a szám csupán egyetlen kilóval volt több a 2016-ban produkált átlagos mennyiségnél, 2014-ben ugyanakkor "csupán" 478 kiló szemét jutott egy lakosra. A szeméttermelés tehát Európa szerte nőtt.
A tagállamok között ugyanakkor meglehetősen nagy az eltérés. 2017-es adatot szolgáltató országok közül 5-nél is több mint 600 kiló hulladék jut egy főre, az éllovas Dániában például kiugróan sok, 781 kiló, de például Németországban 633, Ausztriában pedig 570 a megtermelt szemét mennyisége.
Magyarország egyértelműen az európai lista végén szerepel, hátulról az 5. helyen. Számokban mindez azt jelenti, hogy egyetlen magyar átlagosan 385 háztartási hulladékot hagyott maga után 2017-ben. Bár ez a szám is bődületesen magas, jól látszik, hogy az EU átlagtól még így is több mint egy mázsával elmarad.
Ha 10 éves távlatban nézzük a magyar adatokat, akkor kiderül, hogy míg 2007-ben 457 kiló hulladék jutott egy lakosra, addig ezt 2011-re sikerült 382 kilóra csökkenteni. És bár ez 2012-re visszaszaladt 402-re, azóta a jelenlegi 385 kiló számít a legmagasabb érték.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében