Beszállító lenne egy Michelin-csillagos étterembe? Ezt ők is tudják?

agrarszektor.hu
Eddig a Michelin-csillagos és más kiváló éttermek beszerzéssel foglalkozó alkalmazottai Bécsbe vagy éppen Párizs mellé járnak a nagybani piacra. Pedig volnának már itthon is elsőosztályú alapanyagot kínáló vállalkozások. Az üzlet gyakran azért nem jön létre, mert a felek nem tudnak egymásról. Ezen segít egy nemrég indult online piactér, amely mögött logisztika is áll. A magyarnemzet.hu írását adjuk közre.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Azt, hogy különleges marhahúsok, tengeri halak és herkentyűk, egzotikus zöldségek, fűszerek beszerzéséért a Lajtán túlra kell küldeni a teherautókat, még megértjük, de hogy krumplit, paradicsomot, paprikát is a Párizs melletti Rungis nagybani piacáról kell beszerezni egy magyar étteremnek, abban van valami riasztó.

Krumpli, paradicsom, saláta, bivalyhús - honnan érkezik?

Éppen a fenti hiányhelyzetben látta meg az üzleti lehetőséget egy magyar agrár startup, amely már el is indította a kis- és közepes termelőket az éttermekkel közvetlenül összekötő online piacterét. Bizonyítandó, hogy nem légből kapott ötletről van szó, a Supp.li pályázott, és 144 millió forintos befektetést kapott is a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől. A piactérre kiváló minőségű élelmiszerek termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket az éttermek és a séfek megrendelhetnek. A Supp.li nemcsak az online felületet fejlesztette, hanem ellenőrzi a feltöltött élelmiszerek minőségét, valamint a teljes logisztika lebonyolítását is magára vállalja.

A cég nem csak a magyar piacra számít, jelenleg máris egész Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja pedig az éttermi, termelői és ellátási lánc megreformálása Európában. A vevői és eladói oldalról jelenleg mintegy száz ügyféllel rendelkező cég 2016-ban indult, árbevétele az első évben 0 forint volt, de még 2018-ban is 10 millió forint alatt alakult. Miközben a fejlesztők még az online felületen dolgoztak, az üzletfejlesztők az összes bécsi és berlini Michelin-csillagos éttermet végiglátogatták, így megrendelések is érkeztek világhíres séfektől.

A kis- és közepes termelőket az új piacokra való belépésben és a disztribúcióban támogatják. Jelenlegi partnereik között ötcsillagos hotel, Michelin-csillagos séf és vezető éttermek is szerepelnek - közölte Balog Zsolt ügyvezető. A cég jelenleg saját logisztikai rendszerét tökéletesíti Magyarországon, majd a hazai tesztelés után a Hiventures befektetéséből az osztrák és a német piacon fog növekedni.

Terveik szerint 2022-re a Supp.li Európa meghatározó online piactere lehet.

Az éttermi alapanyagok beszerzésében jelentős előrelépés lesz, amikor a magyar mangalica megbízhatóan és gyorsan eljuthat egy budapesti vagy londoni séf konyhájába, miközben az olasz gomolya vagy az izlandi zuzmó hasonlóképp megérkezik egy magyar étterembe.

Hogy kiemeljünk egy jó példát, az alábbi Agrárszektor-cikk egy bivalytenyésztőről szól, aki a környékbeli nívós éttermeket látja el:

EZ IS ÉRDEKELHET
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?