11 °C Budapest

Lecserélnéd a családi verdát? Ezek a legjobb márkák 2 millió forint alatt

2018. július 15. 07:00

Az idei év is jól indult az autópiac számára, hiszen az új és a használt autók iránti kereslet is erőteljes. A magyarok azonban továbbra is elsősorban a használt autókat keresik, az új autók értékesítésének volumene még mindig csak a használtak töredéke. De melyek a legnépszerűbb használt autók Magyarországon, és mennyiért juthatunk ezekhez hozzá?

Továbbra is jól teljesít az autópiac, mind a használt, mint az új autók iránti kereslet erőteljes volt az idei év első felében. A magyarok azonban továbbra is elsősorban a használt autókat keresik: bár az új autók iránti kereslet is emelkedett, azonban ezen gépjárművek többsége még mindig a cégekhez kerül, és csak kisebb részük magánszemélyekhez. Ennek okai igen kézenfekvőek: Magyarországon még a legeslegolcsóbb új autók is 2 millió forintba kerülnek, míg a magyarok többsége ennél lényegesebb kevesebb pénzből szeretné letudni az autókérdést.

De melyek Magyarországon a legnépszerűbb használt autók, és mennyiért vásárolhatjuk meg ezeket? A Datahouse adatai alapján a napokban jelent meg egy összesítés az egyik magyar szakportálon, amelyből kiderül, hogy a belföldön eladott, illetve a külföldről behozott használt autók között is az Opel Astra a legnépszerűbb. Az import típusok között a Ford Focus, a Volkswagen Golf IV., a Volkswagen Passat és a BMW Series 3 követik az Astrát, míg a már eddig is belföldi forgalomban lévő, idén tulajdonost váltott kocsik közül a Suzuki Swift, a Volkswagen Golf, a Ford Focus és az Opel Corsa kerültek még be a top 5-be. Újdonság azonban, hogy visszaszorultak a dízelautók: az import autók között is alulmaradtak idén a benzinesekkel szemben, és a belföldi autók közül is elsősorban az utóbbiakat keresték a vásárlók.

Lássuk az árakat

A Használtautó.hu adatbázisában található kínálatok alapján a legolcsóbb benzines Opel Astrák (H széria) jelenleg 6-700 ezer forintba kerülnek, míg a legdrágább példányokért már 2-2,1 millió forintot is ki kell fizetnünk. A régebbi, a 2000-es évek első felében gyártott G szériákat sok esetben már 300-400 ezer forintért is megkaphatjuk, de a legdrágább példányokért itt is 1 millió forint feletti összegeket kérnek el a jelenlegi tulajdonosaik. A még régebbi, 90-es években legyártott példányok (F széria) pedig akár 200 ezer forint alatt is megkaphatóak, és még a legdrágább példányok vételárai is 700 ezer forint alatt maradnak.

A legrégebbi Ford Focusokból több példányt is 200-400 ezer forint közötti vételáron hirdetnek, míg a legújabbakért több millió forintot is ki kell fizetnünk. Jelenleg az oldalon található legdrágább hirdetés 4,6 millió forintos vételárat tartalmaz, ezért egy 2015-ös, benzines Focust kaphatunk. A négyes Golfokat akár 200-300 ezer forintos vételárért is megkaphatjuk, bár ezek régi, a 90-es évek végén, a 2000-es évek legelején gyártott példányok. A legdrágábban hirdetett gépkocsiért közel 1,4 millió forintot kérnek, ám ez jelentősen kiemelkedik a többitől, hiszen az utána következő legmagasabb árak 600-950 ezer forint között alakulnak.

A Volkswagen Passat esetében is természetesen nagy a szórás, a legújabb, tavalyi példányokért akár 10 millió forint feletti összeget is elkérnek. A legrégebbi példányokért természetesen itt sem kell többet fizetnünk néhány százezer forintnál: jelenleg például hirdetnek olyan, 1990-ben gyártott példányt, melyért mindössze 200 ezer forintot kérnek el. Hasonló a helyzet a BMW-vel is: míg a legújabb használt példányok többe kerülnek néhány új autónál is - vannak bőven 10 millió forint felett hirdetett példányok is -, addig számos, természetesen régebbi példányt hirdetnek 500 ezer és 1 millió forint közötti vételáron.

Azonban akár 200 ezer forint alatt is vásárolhatunk autót, ha egy régi Suzuki Swiftet választunk, de számos ajánlatot találhatunk a 200-400 ezer forintos sávban is. Az újabb példányokért természetesen ennek a márkának az esetében is jóval többet kell fizetnünk: az egyik, egy 2015-ös évjáratú autóról szóló hirdetésben például 2,75 millió forintos vételár található. Hasonló mondható el az Opel Corsákról is: számos hirdetést találhatunk a 200-400 ezer forintos sávban, de találtunk 3 millió forintért kínált, 2017-ben gyártott példányt is.

Mit tehetünk, ha még ez is túl drága?

Hiába találunk egy használt, ám jól karban tartott, még hosszú évekig biztonsággal használható, mindössze 1-2 millió forintért elvihető autót, ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy pusztán önerőből megvásároljuk azt magunknak. Az alacsony kamatkörnyezet miatt azonban most érdemes elgondolkodni a hitelfelvételen. Autóvásárlásra kapóra jön a személyi kölcsön, hiszen azt bármire fel lehet használni, és fedezetre sincs szükségünk.

Persze ezzel együtt is kifejezetten fontos, hogy azt a konstrukciót válasszuk, amely leginkább passzol az igényeinkhez. Hogy kiderítsük, hol, és mennyiért lehet most pénzhez jutni, a Pénzcentrum kalkulátorához fordultunk. A beállításoknál 1,5 millió forintos hitelösszeget, és 5 éves futamidőt adtunk meg - ezen kívül az alapértelmezett funkciókkal kalkuláltunk.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukció a K&H Bank személyi kölcsöne, amelynél 8,46 százalékos THM, és 1 831 140 forint visszafizetendő összeggel 30 050 forintra jön ki a havi törlesztő. De nem sokkal marad el ettől a CIB Bank ajánlata sem, amely 9,41 százalékos THM, és 1 869 300 forint visszafizetendő összeggel is mindössze 31 155 forintos törlesztőrészletet jelent.

A fentiek mellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank személyi kölcsönét, amely 10,50 százalékos THM mellett havi 32 149 forintos törlesztőt ígér; illetve az Erste Bank ajánlatát, amelynél 11,24 százalékos THM mellett havi 31 863 forintos törlesztővel kalkulálhatunk. Amennyiben pedig a Cetelem hitelét választjuk, akkor a 12,57 százalékos THM havi 33 291 forintos törlesztőt jelent majd a családi kasszának.

Érdekességképp elvégeztünk egy második, kisebb összegre vonatkozó számítást is: a hitelösszeg ezúttal 700 ezer forint, a futamidő pedig csak 4 év. Ebben az esetben az alábbi ajánlatok közül válogathatunk:

  • CIB Bank: 17 427 forintos törlesztő, THM 9,41 százalék,
  • Cetelem: 18 745 forintos törlesztő, THM 13,69 százalék,
  • K&H Bank: 18 430 forintos törlesztő, THM 14,19 százalék.

Milyen lehetőség van még?

Bár a személyi kölcsön a legrugalmasabb megoldás, attól még létező lehetőség az autó lízingelése is. Az autópiac beindulását megérezte a magyarországi lízingpiac is, amely rég nem látott mértékű hitelösszegeket tudott kihelyezni az utóbbi időszakban. Ezt a lehetőséget azonban a magánszemélyek még mindig viszonylag ritkán veszik igénybe. Ez tükröződik a Magyar Lízingszövetség július elején kiadott közleményének adataiból is: az idei első negyedévben minden 1 millió forintos kihelyezésből átlagosan 715 ezer forint, tehát a finanszírozott összeg 71,5 százaléka a kis- és középvállalkozásokhoz került.

Bár valóban az új - a magyarok által kevésbé keresett - gépkocsik lízingelése a legegyszerűbb, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a használt autók finanszírozásához ne találhatnánk partnert. Korábban már írtunk arról, hogy a használt autók lízingelése sem lehetet feladat, hiszen több hitelintézet is foglalkozik ilyesmivel. Tehát érdemes ebben az irányban is tájékozódni abban az esetben, ha finanszírozást keresünk az autóvásárlásunk mellé.

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem