Brüsszel már 350 milliárd forintot adott Magyarországnak közlekedésfejlesztésre

2018. július 11. 14:55    
nyomtatás
 
Az M3-as metróvonal budapesti felújítása a negyedik nagy magyar közlekedésfejlesztési projekt, amelyre az Európai Bizottság rengeteg pénzt ad a Kohéziós Alapból a 2014-2020-as uniós fejlesztési ciklusban és ezekre együttesen 1,11 milliárd eurót, mintegy 352 milliárd forintot fordíthat Magyarország - derül ki a Portfolio rövid összesítéséből.


Amint beszámoltunk róla tegnap: a Bizottság megemelt támogatási összeg mellett hagyta jóvá az M3-as metrófelújítási projektet, 473,4 millió eurót (közel 154 milliárd forintot) ad rá a közös uniós kasszából. Mivel a testület a projektek 85%-át támogatja, így a teljes beruházási költség kb. 557 millió eurót tesz ki, új metrókocsikkal együtt pedig a projekt a 800 millió eurót is elérheti, jegyzi meg a Bruxinfo.

A metróval kapcsolatos döntés egyébként már a negyedik a mostani uniós ciklusban, hiszen előtte tavasszal már három nagy magyar közlekedésfejlesztési projekt kapcsán is megjött a brüsszeli zöld jelzés:
  • Még február elsején jött a hír, hogy közel 125,5 millió eurót (38,9 milliárd forintot) fordít az EU a kohéziós alapokból az Esztergomot és Budapestet összekötő vasútvonal korszerűsítésével és villamosenergia-ellátásával kapcsolatos munkákra. A projekt forrásokat biztosít többek között a jelzőrendszerek korszerűsítésére a biztonság javítása végett. A projekt keretében a vonalon található állomások közül több korszerűsítésére is sor kerül annak érdekében, hogy javuljon az utasok kényelme és a regionális buszjáratokkal való összeköttetés. Ezt szolgálja az az új információs rendszer is, melyet az utasok tájékoztatására állítanak majd üzembe.
  • Aztán április végén érkezett a hír, hogy csaknem 250 millió euró (mintegy 78 milliárd forint) összegű finanszírozást biztosít az Európai Unió a kohéziós forrásokból a Szajol és Debrecen közötti észak-alföldi vasútvonal fejlesztésére. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az EU által társfinanszírozott projekt egészen pontosan a Püspökladány-Ebes szakasz felújítását érinti és a projekt a térségben előmozdítja a tiszta közlekedést, a lakosok így a jobb levegőminőség előnyeit is élvezhetik majd. A projekt várhatóan 2020-ban fejeződik be. A vonalszakasz a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Rajna-Duna folyosójának részét képezi.
  • Majd május végén jött a hír, hogy az Európai Bizottság az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (mintegy 82 milliárd forintot) ad Magyarországnak a Budapesttől a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának, a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszának kiépítésére. A 26 km-es új szakasz az M35-ös autópálya még épülőfélben lévő Debrecen-Berettyóújfalui szakaszának csomópontjánál kezdődik. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.

A mostani uniós ciklusban az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 7 éves keretösszege 3,33 milliárd euró (310-es euróval mintegy 1032 milliárd forint), amelyhez a magyar állam 15%-nyi társfinanszírozást tesz hozzá (310-es euróárfolyamon kb. 175 milliárd forintot), így 7 éves keretösszeg mintegy 1210 milliárd forint. A fenti négy nagyobb magyar projekt a 7 évre szóló uniós keretnek már tekintélyes részét leköti, de a következő hónapokban további projektek jóváhagyásáról is jöhetnek majd a brüsszeli hírek.

Címlapkép forrása: Shutterstock

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium