Új autópálya szakaszt kap Magyarország

2018. augusztus 3. 13:34    
nyomtatás
 
Az EU közel 200 millió eurós (64 milliárd forintos) támogatást nyújt a Kohéziós Alapból a kelet-magyarországi autópálya-hálózat Berettyóújfalu és Debrecen közötti szakaszának kivitelezésére - jelentette be pénteki közleményében az Európai Bizottság a projekt jóváhagyását. Ez sorozatban a hatodik nagy közlekedésfejlesztési beruházás a 2014-2020-as uniós ciklusban, amit az EU jóváhagyott az elmúlt hónapokban. A maival együtt immár kb. 475 milliárd forintnyi brüsszeli támogatásról van szó. A mostani hír a szakasz finanszírozásáról fontos, de érdemes kiemelni, hogy a szakaszt 2016 nyara óta építik.


Most döntött az EU


Corina Cretu, a regionális politikájáért felelős uniós biztos így nyilatkozott: "az uniós finanszírozású projekt gyorsabb és biztonságosabb személyszállítást, gördülékenyebb árufuvarozást, s ezzel új gazdasági és növekedési lehetőségeket jelent a régió számára".

Az autópálya-beruházás a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) törzshálózatának részét képezi, és a szükséges kapcsolódó infrastruktúrát - hidakat, aluljárókat, illetve az új útszakaszhoz kapcsolódó le- és felhajtókat - is magába foglalja. Emellett tartalmaz egy összekötő szakaszt Debrecen és a Budapesttől Romániáig vezető M4-es autópálya között, mely utóbbi idén májusban részesült uniós támogatásban (erről részletesen itt írtunk).

A mostani szakasz a jelenlegi útszakaszok mellett 37 kilométer. A 85%-os társfinanszírozási aránnyal körülbelül 75 milliárd forint lehet az új szakasz teljes költsége, vagyis 2 milliárd forintba kerülhet egy kilométernyi autópálya.


Új autópálya szakaszt kap Magyarország
Klikk a képre!



Érdemes megjegyezni, hogy épp a héten jelentette be Debrecen, hogy a BMW a kelet-magyarországi várost választotta új gyárának helyszínéül.

2018.08.01 09:09 Megvan, pontosan hol építkezik a BMW Debrecen mellett

Már halad a szakasz építése


Az M35-ös sztráda folytatását, a Debrecen és Berettyóújfalu közti szakaszt 2016 nyarán kezdték el építeni. Ennek első ütemét már átadta a Colas és az STR Építő, a második ütem idén decemberre elkészülhet, a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében.

A júniusi állapotok így néztek ki a NIF Zrt. videója szerint:



Új autópálya szakaszt kap Magyarország

Járművek közlekednek az M35 autópálya új, a 4. és a 481. számú főút közötti szakaszán Debrecen közelében az átadás napján, 2017. december 13-án. Kép és címlapkép forrása: MTI Fotó/Czeglédi Zsolt


Erről az öt projektről döntött eddig Brüsszel


A mai brüsszeli bejelentés sorozatban már a hatodik nagy közlekedésfejlesztési projekt a 2014-2020-as uniós ciklusban, amit az EU jóváhagyott az elmúlt hónapokban. A maival együtt immár kb. 475 milliárd forintnyi brüsszeli támogatásról van szó. Az elmúlt hónapokban az alábbi öt projekt támogatásának jóváhagyásáról érkeztek hírek:
  • Még február elsején jött a hír, hogy közel 125,5 millió eurót (38,9 milliárd forintot) fordít az EU a kohéziós alapokból az Esztergomot és Budapestet összekötő vasútvonal korszerűsítésével és villamosenergia-ellátásával kapcsolatos munkákra.
  • Aztán április végén érkezett a hír, hogy csaknem 250 millió euró (mintegy 78 milliárd forint) összegű finanszírozást biztosít az Európai Unió a kohéziós forrásokból a Szajol és Debrecen közötti észak-alföldi vasútvonal fejlesztésére.
  • Majd május végén jött a hír, hogy az Európai Bizottság az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (mintegy 82 milliárd forintot) ad Magyarországnak a Budapesttől a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának, a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszának kiépítésére.
  • Ezután július közepén érkezett a hír, hogy a Bizottság megemelt támogatási összeg mellett hagyta jóvá az M3-as metrófelújítási projektet, 473,4 millió eurót (közel 154 milliárd forintot) ad rá a közös uniós kasszából.
  • Majd rá néhány napra közölte azt a Bizottság, hogy 193 millió eurót (több mint 60 milliárd forintot) biztosít a Kohéziós Alap forrásaiból a Székesfehérvár és Keszthely közötti, összesen 123 km hosszúságú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére.

A mostani uniós ciklusban az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 7 éves keretösszege 3,33 milliárd euró (310-es euróval mintegy 1032 milliárd forint), amelyhez a magyar állam 15%-nyi társfinanszírozást tesz hozzá (310-es euróárfolyamon kb. 175 milliárd forintot), így 7 éves keretösszeg mintegy 1210 milliárd forint. A fenti hat nagyobb magyar projekt a 7 évre szóló uniós keretnek már közel a felét leköti, de a következő hónapokban további projektek jóváhagyásáról is jöhetnek majd a brüsszeli hírek.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő - újságíró
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium