Döntött a kormány: fellélegezhet Budapest az új félgyűrű megépítése után
Portfolio
Budapesttől nyugatra mintegy 100 km-es távolságban épülne meg egy újabb körgyűrű fele, hogy a Magyarországon áthaladó nagyszámú kamionos tranzitforgalmat elterelje az M0-s déli szektorából - jelezte a már megszületett kormánydöntést a Magyar Nemzetnek Mosóczi László. Az államtitkár egyébként a minap azt is jelezte, hogy idén még mintegy 200 km-nyi gyorsforgalmi és főutat fognak átadni:
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára által elmondott főbb információk:
Az újdíjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez Magyarországon, azaz észak-nyugati irányból dél-keleti irányba minél hamarabb akarja átszelni az országot és ezért az M1-es autópálya felől az M5-ös felé közlekedik, de ezt csak a fővárosi M0-son keresztül tudja megtenni, így a déli szektort erősen megterheli
Egy északnyugati-délkeleti átlós útvonal jobban szolgálná az ő céljukat, miközben a budapesti és agglomerációs utak lélegzethez jutnának, ezért döntött arról a kormány, hogy megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között
Az M8-as keleti szakasza az M7-esből válik ki Enyingnél, és az M6-ost érintve Dunaújvárosig, majd a már korábban megépült autópályahídon át Kecskemétig vezet; ott kapcsolódik az M5-öshöz, illetve a már épülő M44-eshez, amely Békéscsabára, majd Gyulára, illetve a magyar-román határra vezet.
Az M1-M8-as összekötésének megvalósíthatóságát segíti, hogy a 13-as út az M1-es és Kisbér, valamint a 81-es út Kisbér és Székesfehérvár közötti szakaszai jelenleg is településeket elkerülő nyomvonalon haladnak. Emellett Székesfehérvárnál új csomópont segítségével kell átvezetni a forgalmat az M7-es felett, majd a 63-as úton a leendő M8-as csomópontig. A fenti fejlesztések, mivel a meglévő út bővítéséről van szó, viszonylag kisebb költségből és gyorsabban megvalósíthatók, így utolérhetik az M8-as beruházását, amely új nyomvonalon halad.
Előkészületben van az M1-es Győr és Budapest közötti szakaszának teljes felújítása, valamint a jelenlegi kétszer két sáv kétszer három sávosra bővítése, de ha a nemzetközi tranzit nem terheli majd a Budapest környéki utakat, nem lesz szükséges vagy csak később válik elkerülhetetlenné az M1-es sávbővítése.
Javítják az útburkolatot az M1-es autópályán Tatabányánál 2019. március 13-án.
Kép és címlapkép forrása: MTI/Bodnár Boglárka
Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.
Az elektromos autók térnyerésének nagy nyertesei között lehetnek a lítiumot kitermelő bányatársaságok. Befektetői szemmel érdemes azonban a megjelenő új akkumulátortechnológiák fejlődés
A társaságok KKV besorolásának (mikrovállalkozás, kisvállalkozás vagy középvállalkozás) helyes meghatározása kiemelt jelentőséggel bír, akár egy uniós pályázat akár egy (TAO) társas
Az Eurostat ábrája arról, hogy melyik uniós ország mennyit költ az egészségügyre a GDP arányában. (Minél gazdagabb egy ország, annál kevesebbet (kellene) költenie ugyanolyan színvonal melle
Egyelőre nem utal válsághelyzetre a GDP 73 százalékára duzzadt költségvetési hiány, de a további eladósodottsággal még azelőtt kezdeni kell valamit, mielőtt a piac válságlépéseket kény
Bankmonitor lehozott egy cikket, hogy az új felújítási támogatásnál nagy a kockázat, hogy nem sikerül elérni a 30%-os energia hatékonyságot… és ez most sokaknál elég nagy para lettR
A júniusban és júliusban induló feldolgozó üzemek támogatása pályázatokkal kapcsolatban megnéztük, hogy a nagyvállalatok mire számíthatnak társadalmi egyeztetésre kifüggesztett felhívás
A tavalyi lengyel politikai fordulat - a Donald Tusk vezette koalíció kormányra kerülése - az ország gazdasági vérkeringésében is jelentős fordulatokat hozott, bár egyelőre az...
The post Mié
Mennyire leszek képes gazdagodni 2024-ben? - nemekre és generációkra bontva végzett ön-bevalláson alapuló kutatást a Knight Frank a legalább 1 millió dolláros vagyonnal vagy évi...
The post A
22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.
Ahhoz, hogy kereskedni tudj a tőzsdén, a piacra lépés elsődleges feltétele, hogy képes légy a különböző megbízásfajtákat használni. Számos megbízásfajta létezik a piacokon, mi sorra vesszük a legfontosabbakat.