Prémium szolgáltatások
Services requiring registration

Előfizetői tartalom

Tisztelt, Felhasználónk! Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, lépjen be a főoldali űrlapon.

Az előfizetéshez kattintson ide


Néhány nap és teljes sebességgel zakatol az új mérési rendszer, amely feje tetejére állíthatja az autógyártókat

2018. augusztus 10. - 10:45

Több autógyártónak is nehézségeket okozott az elmúlt időszakban az új WLTP-menetciklusra történő átállás, amely az utóbbi évtizedekben használt és mára teljesen elavulttá vált NEDC-ciklust váltja fel hamarosan. Rövidtávon ez azért okozhat gondot, mert a szabályozás szerint a 2018. szeptember 1. után gyártott összes új autónak rendelkeznie kell a megfelelő típusengedéllyel, ennek hiányában nem kerülhetnek forgalomba és értékesítésre. Hosszabb távon pedig egyrészt az okozhat problémát, hogy a WLTP sokkal reálisabb képet ad egy adott autó tényleges fogyasztásáról és károsanyag-kibocsátásáról, másrészt az új menetciklussal egy időben bevezetésre került a valós feltételek mellett végzett károsanyag-kibocsátási teszt, a Real Driving Emissions (RDE) is. Ezek együttes alkalmazása komoly szigorítást jelent az autógyártókra nézve, hiszen járműveiknek nem csak a laboratóriumokban, hanem a valóságban is meg kell tudniuk felelni az előírásoknak. Akik pedig nem lesznek képesek ezt határidőre teljesíteni, komoly bírságokra számíthatnak, a csalókra pedig még súlyosabb büntetési tételek várnak....





Bejelentkezés
Login
Felhasználónév:Username:
Jelszó:Password:
 
Prémium