A Trendency 305 válaszadó hazai vállalat körében végzett felmérése szerint az "AI-hype” 1-2 éve érte el a hazai piacot, azonban a külföldi tulajdonú cégek már korábban elkezdték az MI-integrációt. A hazai kkv-szektorban az MI integrációja csak az elmúlt 1-2 évben gyorsult fel, míg a nagyvállalatok egyrésze már több mint 3 éve használ különböző MI technológiákat, igazi AI-evangélistaként pozícionálva magukat.
A generatív AI elérhetősége, evangelizációja hozta el a mesterséges intelligencia szélesebb körű használatának fellendülését, azonban azon cégek, amelyek más MI technológiákat is használnak, már korábban elkezdték a mesterséges intelligencia megoldások bevezetését.
Vezetői tapasztalatok alapján az MI bevezetése gyakran a vezetőség, a tulajdonosok, illetve nagyvállalatok esetén egy központi vállalati stratégia (amely nem feltétlenül dedikált MI stratégia) mentén indul el. A kezdeményezés felülről lefelé irányul, majd a szervezeti hierarchiában alacsonyabb szinten kerül implementálásra. Az MI használatában és integrációjában a szervezeten belül a „MI evangélistáknak” kulcsszerepe van, mind a szervezeten belüli mesterséges intelligencia tudatosság felébresztésében és a munkatársak motiválásában is. Ők azok, akik támogatni tudják a belső tudásközösség építését, a képzéseket és a tudás megosztást, elkötelezettek azért, hogy a munkatársak megértsék az MI előnyeit és lehetőségeit.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!