A világ leggazdagabb embere zsarolással vádolja az egyik amerikai lapot

2019. február 8. 19:06    
nyomtatás
 
Jeff Bezos, az Amazon internetes kereskedelemmel foglalkozó vállalat milliárdos elnök-tulajdonosa zsarolással vádolta pénteken a National Enquirer című bulvárlap kiadóját. A kiadó közölte, hogy vizsgálatot indít az ügyben.


Bezos állítása szerint a National Enquirer kiadója, az American Media (AMI) azzal próbálta megzsarolni, hogy "intim fotókat" hoz nyilvánosságra róla és a barátnőjéről, ha nem állítja le a lap elleni vizsgálódást és nem tesz közzé közleményt az ügyben. Bezos azért indíttatott vizsgálatot, mert a lap nyilvánosságra hozta magántermészetű sms-üzeneteit.

Bezos, a világ leggazdagabb embere a múlt hónapban jelentette be, hogy elválik. Szinte órákkal a bejelentés után a National Enquirer nyilvánosságra hozta a barátnőjéhez korábban - még házas emberként - írt üzeneteinek egy részét.

A milliárdos vizsgálatot követelt, a lap kiadója azonban közölte: nem sértettek törvényt, jogszerűen jártak el. Az American Media közleményt is közzétett, tudatva: Jeff Bezosszal "jóhiszemű tárgyalásokat folytattak a probléma megoldása érdekében".

Bezos, aki a The Washington Post című lapnak is tulajdonosa, csütörtökön a blogjában - a zsaroló e-maileket csatolva - hozta nyilvánosságra a zsarolás tényét. Mint írta: az American Media arra akarta rábírni, hogy közleményben szögezze le, a National Enquirer róla és barátnőjéről, Lauren Sanchez kaliforniai televíziós műsorvezetőről készült tudósításai nem politikai megfontolásokból készültek.

"Ahelyett, hogy engednék a kényszerítésnek és a zsarolásnak, úgy döntöttem, inkább szóról szóra nyilvánosságra hozom mindazt, amit küldtek nekem, noha a fenyegetés zavarba ejt" - fogalmazott Bezos.

Egy korábbi blog-bejegyzésében az üzletember utalt arra, hogy Donald Trump elnöknek jó kapcsolatai vannak az American Media vezetőivel, elnökéhez, David Peckerhez pedig kifejezetten baráti viszony fűzi. Bezos sejtetni engedte, hogy a The Washington Postban megjelent és Trumpot bíráló cikkek miatt foglalkozott az ő magánügyeivel a National Enquirer.

Pénteki közleményében az AMI megismételte: jogszerűen jártak el a Bezosról szóló tudósításaikban. Ugyanakkor - fűzték hozzá - a kiadó igazgatótanácsa pénteken úgy döntött, hogy átfogó vizsgálatot indít az ügyben.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Elemző
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium