A Volkswagen és a BMW beszállt az európai gigafactory megépítésébe

2019. június 12. 16:56    
nyomtatás
 
A svéd Northvolt hatalmas terveket dédelget évek óta, szeretnék felépíteni Európa legnagyobb lítium-ion akkumulátorgyárát. Ennek érdekében most egy 1 milliárd dolláros tőkeemelést is végrehajtottak, amelynek keretében a Volkswagen és a BMW is részesedést szerzett a vállalatban - áll a vállalat közleményében.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


A Volkswagen pedig arról tájékoztatta a befektetőit, hogy megszerezte a Northvolt részvényeinek közel 20 százalékát. Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy a németek a svéd vállalattal közösen fogják felépíteni azt az 1 milliárd euróból megvalósuló akkumulátorgyárat Salzgitterben, amelyben a Volkswagen saját elektromos autóiba gyártanak majd akkumulátorokat. Igaz, erre még viszonylag sokat kell várni, az évi 16 GWh akkumulátorkapacitás előállítására alkalmas üzemben ugyanis csak 2023 végén, 2024 elején indulhat meg a termelés.

Nem úgy a Northvolt üzemében, amelynek építése már idén augusztusban megkezdődhet a most bevont friss tőkének köszönhetően. Az üzemben, amelynek éves akkumulátorgyártó-kapacitása eléri majd a 16 GWh-t, már 2021-ben megindulhat a termelés a tervek szerint.

A hírrel kapcsolatban fontos elmondani, hogy rengeteg autóipar szakember és cégvezető lobbizik azért az utóbbi években, hogy végre létrejöjjön az önálló európai autóakkumulátor-gyártó ágazat. A piacot ugyanis szinte teljes egészében az ázsiai beszállítók uralják, ez pedig komoly kockázatot jelent.

Az elektromos autózás térnyerése ugyanis veszélybe sodorhatja az európai beszállítókat, amelyek közvetlenül és közvetve 5 millió embernek adnak munkát. Roberto Vavassori, az European Association of Automotive Suppliers (CLEPA) elnöke korábban éppen arra hívta fel a figyelmet, hogy az elektromos autók elterjesztésével gyakorlatilag átjátsszák az üzletet Kínának, amely Dél-Koreával és Japánnal karöltve uralja az akkumulátorpiacot.

Vavassori számításai szerint az európai autógyártók minden egyes eladott elektromos autóval 4-7 ezer eurós bevételt generálnak az ázsiai beszállítóknak.


Mindezt látva könnyen megérthető, miért van hatalmas szüksége a vezető európai autógyártóknak és beszállítóknak arra, hogy saját akkumulátorgyártó-kapacitásokat kezdjenek el kiépíteni.

(Automotive News Europe)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Befektetési tanácsadó
Rendezvényszervező
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium