A Volkswagen valóságos offenzívára készül - 48 milliárd dollárért rendelnek akkumulátorokat

2018. május 6. 09:00    
nyomtatás
 
Bár a korábbi híradások még arról szóltak, hogy a Volkswagen 25 milliárd dollár értékben rendel akkumulátorokat elektromos autóihoz, Herbert Diess, a cégcsoport frissen kinevezett vezérigazgatója már 48 milliárd dolláros összegről beszélt a vállalat éves rendes közgyűlésén. A bejelentés nem véletlen, a németek ugyanis valóságos offenzívára készülnek az elektromos autózás területén.

Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


Diess azt ugyan nem árulta el, hogy az újabb 23 milliárd eurós megrendelést mely cégek nyerhetik el, azt viszont lehet tudni, hogy első körben három ázsiai beszállító, a Samsung SDI, az LG Chem és a Contemporary Amperex volt a befutó. Azért, hogy érzékeltessük, mekkora megrendelésről is van szó, érdemes hozzátenni, hogy ez a 48 milliárd dollár durván megegyezik a Tesla piaci kapitalizációjával.

A Volkswagen igyekezetet nem véletlen, a cégcsoport ugyanis valóságos offenzívára készül az elektromos autózás területén, amelyek legyártásához elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű akkumulátor.

2020-ra több mint 25 tisztán elektromos meghajtású és további 20 plug-in-hibrid modellt fogunk kínálni a vásárlóknak
- jelentette ki Diess.

Majd hozzátette, hogy néhány éven belül az összes márkájuk, az összes régióban elektromos autókat fog értékesíteni annak érdekében, hogy a német autógyártó rendelkezzen a legnagyobb elektromos flottával a világ útjain.

A távlati célok még ambiciózusabbak, a teljes cégcsoportot figyelembe véve 80 tisztán elektromos modellt akarnak piacra dobni a németek 2025-ig és úgy számolnak, hogy ebben az évben már 3 millió elektromos autót fognak eladni. 2030-ra pedig a cégcsoport összes modelljéből készülne elektromos változat.

Komoly dolog, hogy a Volkswagen ilyen mennyiségben, ekkora összegért képes rendelni a beszállítóktól, ugyanakkor ez az eset is rávilágít arra, mekkora bajban vannak az európai autógyártók, beszállítók. Az akkumulátorgyártás területén ugyanis hatalmas lemaradásban vannak az ázsiai riválisaikhoz képest.

Nem véletlen, hogy több nagy európai autógyártó vezére lobbizik azért, hogy végre (ha kell közös összefogással) kezdjenek el saját gyártókapacitásokat is kiépíteni ezen a területen.

Jelenleg ugyanis, ahogy a Volkswagen esete is mutatja, teljesen rá vannak szorulva az ázsiai beszállítókra, némi javulást a North Volt projektje jelenthet, amely a tervek szerint 32 GWh akkumulátorkapacitást eredményezhet éves szinten 2022 után.

A Volkswagen valóságos offenzívára készül - 48 milliárd dollárért rendelnek akkumulátorokat
Klikk a képre!



Mindezeket figyelembe véve nem véletlenül figyelmeztetnek sorra az iparági szereplők, hogy az elektromos autózás térnyerése veszélybe sodorhatja az európai beszállítókat, amelyek közvetlenül és közvetve 5 millió embernek adnak munkát. Roberto Vavassori, a European Association of Automotive Suppliers (CLEPA) elnöke nemrég éppen arra hívta fel a figyelmet, hogy az elektromos autók elterjesztésével gyakorlatilag átjátsszák az üzlet Kínának, amely Dél-Koreával és Japánnal karöltve uralja az akkumulátorpiacot. Véleménye szerint meg kell akadályozni, hogy a kínai versenytársaik olyan nagyvonalú ajándékhoz jussanak, mint az akkumulátorok megrendelése.

(CleanTechnica)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Senior portfólió-menedzser
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium