Betelt a pohár: a rengeteg haláleset miatt drasztikusan átalakítanák az új autókat

MTI, Portfolio
2019. március 26. 11:15    
nyomtatás
 
Megállapodtak az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatáról kedden az Európai Unió társjogalkotó szervei, és így több új biztonsági technológiát is kötelezővé tesznek 2022-től a kontinensen piacra bocsátott járművekben.

A magyar logisztikai piaci trendek, a kormányzati tervek, az ipari parkok fejlesztési lehetőségei és az árufuvarozási kihívások is terítéken lesznek a Portfolio május 21-ei Smart Logistics konferenciáján. Ne maradj le róla! Részletek itt:




A még hivatalos jóváhagyásra váró egyezményről az Európai Bizottság számolt be, hangsúlyozva, ez fontos lépés az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok megvédése érdekében.

Egyebek mellett kötelezővé fogják tenni az intelligens sebességszabályozást, a tolatásbiztonságot növelő kamerákat, érzékelőket, a baleseti adatrögzítőt, illetve az olyan rendszereket, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad vagy elkalandozik a figyelme. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetén ezeket kiegészíti majd a sávtartás-segítés, a fejlett vészfékező rendszer, illetve a töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági öv.

A tehergépjárművek és az autóbuszok esetében új követelményeket vezetnek be a sofőr közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére, rendszereket szerelnek be a jármű elején és oldalán a veszélyeztetett úthasználók jelenlétének érzékelésére.

A brüsszeli testület várakozásai szerint ezen intézkedések következtében 2038-ig több mint 25 ezer emberélet lesz megmenthető és legalább 140 ezer súlyos sérülés lesz elkerülhető. Ez hozzájárul majd az EU hosszú távú céljának eléréséhez, ahhoz, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű vagy a súlyos sérüléssel járó balesetek száma.

Minden évben 25 ezer ember hal meg közútjainkon. A balesetek nagy többségét emberi hiba okozza. Módunkban áll változtatni ezen, és kötelességünk is így tenni. A kötelezővé tett biztonsági elemektől ugyanolyan hatást várhatunk, mint annak idején a biztonsági öv bevezetésétől. A legtöbb új technológia már létezik, főként a felső kategóriás autókban. Most mindenki biztonsága javulni fog, és egyúttal felkészülünk a jövő összekapcsolt és automatizált mobilitására is
- közölte El¿bieta Bienkowska belső piacért felelős uniós biztos.

Az előzetes megállapodást még hivatalosan is meg kell erősítenie a tagországok kormányait tömörítő tanácsnak és az Európai Parlamentnek, ez várhatóan a következő hetekben megtörténik.

A legfrissebb statisztikák szerint összesen 25 300 ember halt meg közúti balesetben az Európai Unió útjain 2017-ben, durván 300 emberrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 25 éve tartó csökkenő trend folytatódott, 1991-ben ugyanis még közel 80 ezer ember vesztette életét közúti balesetekben a mai EU tagországainak útjain, vagyis mintegy 55 ezer emberrel több, mint 2017-ben. Azt viszont látni kell, hogy az elmúlt években már nem sikerült érdemben csökkenteni a halálos kimenetelű balesetek számát az Európia Unió útjain, ez is érdemben hozzájárulhatott ahhoz, hogy a döntéshozók most már sokkal szigorúbb intézkedéseket akarnak bevezetni a korábban kitűzött céljaik elérése érdekében.

Betelt a pohár: a rengeteg haláleset miatt drasztikusan átalakítanák az új autókat



A mostani hírrel kapcsolatban viszont több dolgot is meg kell jegyezni: egyrészt a fentebb felsorolt berendezések kötelezővé tétele valóban segíthet abban, hogy csökkenjen a halálos kimenetelű balesetek száma, tökéletes megoldást viszont aligha jelenthetnek. Legalább ennyire fontos lenne az ilyen típusú balesetek elkerülése szempontjából a járművezetők alaposabb, átfogóbb oktatása, mentális felkészítése, a szabálykövető járművezetői magatartás erősítése. Másrészt arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mostani döntés újabb jelentős terheket róhat az autógyártókra, akik a fentebb felsorolt vezetőtámogató eszközöket döntően nem alapfelszereltségként, hanem extrákként kínálták a vásárlóknak. Az előírások véglegesítése előtt természetesen nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de az iménti logika mentén tovább haladva azt sem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy az autógyártók az újabb terheket kénytelenek lesznek a vásárlóikra áthárítani. Ez pedig a gyakorlatban azt jelentheti, hogy az EU döntése nyomán a jövőben drágulhatnak a járművek.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Értékesítő
Privát banki tanácsadó
Szerkesztő-újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium