Elbocsátásokra és szigorú megszorításokra készül az Audi

MTI, Portfolio
2019. március 14. 19:30    
nyomtatás
 
Szigorú megtakarítási programmal, létszámcsökkentéssel és a fejlesztés súlypontjának az elektromos autókra áthelyezésével kívánja a tavalyi nehéz év után ismét növekedési pályára állítani az Audi autógyárat Bram Schot vezérigazgató.

Érdekel, hogy látják a szakemberek az európai járműipar jövőjét? Jelentkezz még ma a Járműipar 2019 konferenciára!




Átmeneti év lesz az idei, az eladási darabszám és az értékesítési árbevétel kismértékben fog csak ezért növekedni
- közölte a vezérigazgató az éves eredménybeszámoló alkalmából.

Bram Schot vezérigazgató már korábban is túl soknak nevezte az Audi 90 ezres alkalmazotti létszámát, a csökkentés mértékéről azonban a csütörtöki sajtótájékoztatón nem bocsátkozott részletekbe. A leépítésekről az elkövetkező hetekben kezdik meg az egyeztetést az üzemi tanáccsal.

Az átszervezés senki számára nem lesz valami kényelmes, de a kényelmünknél sokkal fontosabbnak tartjuk a nyereségességet
- tette hozzá Alexander Seitz pénzügyi igazgató.

Az Audi 61 ezer ingolstadti és neckarsulmi alkalmazottja 2025-ig elbocsátási védelem alatt áll. Ezzel kapcsolatban Alexander Seitz megjegyezte: a nyugdíjba vonuló kollégák esetében megvizsgáljuk majd a megüresedő munkahely betöltésének a szükségességét.

Fontosabb sarokszámok


Az Audi AG tavaly 1,812 millió autót értékesített, 3,5 százalékkal kevesebbet a 2017-es 1,878 milliónál. Értékesítési árbevétele 0,9 százalékkal 59,24 milliárd euróra csökkent az előző évi 59,78 milliárd euróról. A működési eredmény 3,53 milliárd euró lett, 24,4 százalékkal kisebb a 2017-es 4,67 milliárd eurónál, míg az üzemi marzsa 7,9 százalékra romlott 8,5 százalékról. A nyereség 0,9 százalékkal 3,46 milliárd euróra emelkedett az előző évi 3,43 milliárd euróról.


Nincs meglepetés


A mostani bejelentések aligha érték váratlanul az Audi dolgozóit, ahogy arról néhány héttel korábban beszámoltunk, az eladások évek óta csökkennek, a profitabilitás jóval elmarad a versenytársakétól, emiatt drasztikus átalakítás előtt áll az Audi. Az új vezér, a holland Bram Schot vezetésével 2022-ig 15 milliárd eurót akarnak megspórolni a cégnél, emiatt zsugorodik a motor- és modellvariáns-kínálat, felsővezetői pozíciók szűnnek meg, és jelentősen csökkentik a nyersanyag- és alkatrészköltségeket is.

Fontos megjegyezni, hogy a versenytársakhoz képest hátrányban van az Audi a költségeknél, a lemaradást ezért elsősorban úgy csökkentenék, hogy a korábbinál jobban kiaknázzák a Volkswagen konszernen belül más márkákkal, elsősorban a Porschével a szinergiahatásokat.

Komoly problémát jelent az is, hogy sokan durván alábecsülték az iparág átalakulását, az elektromos autók iránti kereslet a vártnál sokkal gyorsabban nő majd. Az Audi egy korábbi előrejelzése szerint 2025-ben már minden negyedik autójuk elektromos lesz, Schot szerint ezt a célt egy-két évvel korábban elérhetik. 2020 végére már 12 részben vagy teljesen elektromos Audi lesz a kínálatban, a cél az, hogy a gyártást felpörgessék.

Elbocsátásokra és szigorú megszorításokra készül az Audi

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Felpezsdül a hazai energetikai startup piac (x)

Karnyújtásnyira az akár 50 millió forint értékű MVM Edison fődíj. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Statisztikai elemző/Junior statisztikai elemző
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium