Kiderült, a legfontosabb győri Audi, az A3-as gyártásán kell osztoznunk a németekkel

2018. október 12. 17:10    
nyomtatás
 
Kiderült, a legfontosabb győri modell, az Audi A3 gyártását Ingolstadttal közösen végezzük 2019-től. Aggodalomra ugyanakkor semmi ok, az Audi Q3-as termelését folyamatosan pörgetik fel és jövőre egy új modell is megjelenhet Győrben, így hamarosan maximális kapacitáskihasználtság mellett folyhat majd a gyártás a tervek szerint.



A WLTP-re történő átállás érintette a győri Audi-gyárat is


Korábban több anyagunkban is beszámoltunk arról, hogy a Volkswagen-csoportnak a vártnál nehezebben megy a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra, a WLTP-menetciklusra. A németeknek 2018. szeptember 1-ig kellett volna nagyjából 260 modellvariációjukra megszerezniük a szükséges típusjóváhagyást annak érdekében, hogy azok regisztrálása, értékesítése lehetővé váljon. Ez azonban sok modell esetében nem történt meg a határidő lejárta előtt, illetve a mai napig.

A csúszást egyrészt az okozza, hogy nem volt elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Másrészt a kialakult helyzet annak is betudható, hogy a cégcsoport szakembereit lefoglalta a 2015-ben kirobbant dízelbotrányából adódó feladat, az érintett modellek motorvezérlő szoftverének átalakítása.

Mindennek érdemi hatása lehet a német autógyártó működésére, beszámolók szerint a Volkswagennél akár 250 ezer új autó legyártása is csúszhat a második félévben, mert nincs meg a szeptembertől kötelező új típusengedélyük. Ráadásul gyárleállásra és a készletek felhalmozódására is figyelmeztetett a Volkswagen, amelynek vezérigazgatója, Herbert Diess arról beszélt, hogy a WLTP bevezetése miatt közel 1 milliárd eurós költsége keletkezik a vállalatnak.

Természetesen ezeknek a fejleményeknek a hatására megkerestük a Győri Audi-gyár kommunikációs osztályát nyáron, ahol kérdésünkre elmondták:

A WLTP-re történő átállás miatt átmeneti visszaeséssel számolunk a motor- és a járműgyártásunkban, ennek megfelelően alakítjuk a műszakrendeket is.


A sajtóban megjelenő legfrissebb hírek viszont most nem pusztán a termelés visszaeséséről szólnak, hanem arról, hogy akár az Audi A3-as győri gyártása is külföldre kerülhet.

Felreppent a hír, Ingolstadba viszik az A3-as gyártását


A G7 cikkében arról számolt be, hogy januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át. A döntés hátterében az állhat, hogy a németek szeretnék a rendelkezésre álló gyártókapacitásaikat a lehető legjobban kihasználni, az egyes modellek iránti kereslet ingadozása, valamint az ingolstadti gyártósorok rugalmatlansága viszont ezt nem teszi lehetővé.

A problémát állítólag az okozza, hogy Ingolstadtban két gyártósoron készülnek járművek, az egyiken A4/A5-ös modelleket, míg a másikon A3/Q2-es modelleket készítenek. A kereslet az előbbi modellek iránt viszont sokkal kisebb, mint az utóbbiak iránt, amelyeket gyakran túlórában készítik a németek. Arra viszont a gyártósorok rugalmatlansága miatt nincs lehetőség, hogy az A4/A5-ös modellek gyártósorán készüljenek az A3/Q2-es modellek. A helyzetet állítólag az Audi úgy oldaná meg, hogy egyrészt rugalmassá tenné a gyártósorait, másrészt, ahogy már fentebb írtuk, átvinnék Győrből az A3-as modell gyártását Ingolstadba a kapacitások maximális kihasználása érdekében.

Nem a teljes gyártását viszik el a németek és van egy jó hírünk is


A fenti hírrel kapcsolatban megkerestük az Audi Hungáriát, ahol elmondták, hogy az Audi A3 gyártását Ingolstadttal közösen végzik 2019-től. Ez a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a préselés és a karosszériák összeszerelése továbbra is Győrben történik majd, míg a lakkozó és a szereldei tevékenységek az ingolstadti üzemben valósulnak meg. Ilyen együttműködésre korábban volt már példa, 1998-tól egészen 2013-ig közösen gyártották az Audi TT modell első és második generációját.

Az Audi Hungáriánál összesen 105 491 autó készült 2017-ben, köztük 17 568 Audi TT Coupé, 4 606 TT Roadster, 10 716 A3 Cabriolet és 72 433 A3 Limousine. Tehát a Győrben legyártott személyautóknak jelentős részét, mintegy 68 százalékát tette ki a szóban forgó A3-as modell.

Kiderült, a legfontosabb győri Audi, az A3-as gyártásán kell osztoznunk a németekkel



A kapacitáskihasználtság tartós visszaesésétől viszont nem kell tartanuk, ugyanis a legújabb győri modell, az Audi Q3-as gyártását folyamatosan pörgetik fel és a tervek szerint jövőre egy új modell előállítása is megkezdődhet Győrben.

Megtudtuk azt is, hogy az új modelleknek köszönhetően a győri üzem ismét teljes kapacitáskihasználtság mellett működhet a tervek szerint. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy éves szinten mintegy 160 ezer jármű készülhet az üzemben hamarosan.


Mindezeknek köszönhetően természetesen a győri Audi-dolgozók munkahelyei sincsenek veszélyben, az Audi A3-as németekkel közös gyártása semmilyen hatással nem lesz az ő munkaviszonyukra.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Tematikus cikk

Egy év alatt több mint 200 új munkatárs a pécsi Hauniban (x)

Története legnagyobb létszámbővítését hajtotta végre a gépgyár. 

Hatvan milliárdból fejleszthetnek a hazai kkv-k (x)

Ingyen hitel a kisvállalkozások versenyképességének fejlesztésére. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium