Már nemcsak azt tudjuk hol, hanem azt is, mikor kezdi a gyártást a Tesla új gigagyára

2018. december 6. 15:30    
nyomtatás
 
Az eredetileg tervezetthez képest korábban, már 2019 második felében megkezdődhet az autógyártás a Tesla kínai üzemében. A Gigafactory 3 mielőbbi beindítására nagy szüksége van az amerikai elektromosautó-gyártónak, hiszen saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van a helyi szereplőkkel szemben, ez pedig láthatóan kedvezőtlenül befolyásolja az eladásait a világ legnagyobb autópiacán.

Kereskedés Tesla-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


2019 második felében indulhat a gyártás Kínában


Az elmúlt hónapokban csak úgy záporoztak az információk a Tesla Kínába tervezett gyárával kapcsolatban, így többek között kiderült, hogy az amerikai elektromosautó-gyártó közel 140 millió dollárt fizetet azért a Sanghajban található több mint 86 hektáros ipari területért, ahol a Gigafacotry 3 felépülhet.

A Tesla első Amerikán kívüli gyárában a tervek szerint évi 250 ezer darab autó és akkumulátor készülhet majd és ez a szám a jövőben akár duplázódhat is a menedzsment tervei szerint. Azzal kapcsolatban, hogy a tényleges termelés mikor kezdődhet meg, korábban a 2020-as dátumot említették.

A helyi vezetés most viszont közölte, hogy a Tesla Gigafactory 3 már 2019 második felében megkezdheti a gyártást - a CNBC beszámolója szerint.


Még sürgősebb lett a kínai gyártás


A Tesla igyekezete nem véletlen, nyilván szeretnének minél nagyobb szeletet kihasítani maguknak a világ legnagyobb elektromos autó piacából. Kínában az intenzív támogatásoknak, illetve az olcsóbban megvásárolható helyi márkáknak köszönhetően durván 579 ezer elektromos autót adtak el tavaly, amely több mint 72 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest.

Már nemcsak azt tudjuk hol, hanem azt is, mikor kezdi a gyártást a Tesla új gigagyára



A Tesla a teljes piacból a maga 17 670 darabos értékesítésével több, mint 3 százalékot tudhatott magáénak 2017-ben. A saját értékesítésén belül pedig több mint 17 százalékos részarányt képviseltek a kínai eladások.

Már nemcsak azt tudjuk hol, hanem azt is, mikor kezdi a gyártást a Tesla új gigagyára



2018-ban viszont könnyen előfordulhat, hogy a Tesla eladásai csökkenek majd Kínában, az év első kilenc hónapjában ugyanis 13 788 autót értékesített a vállalat, októberben pedig 70 százalékkal zuhantak az eladásai, csupán 211 elektromos autójuk talált gazdára. Mindebben meghatározó szerepet játszott az is, hogy a Tesla saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van azokhoz a gyártókhoz képest, akik Kínában tudnak termelni.

Ez a hatalmas különbség a szállításból és a kínai vezetés által kivetett hatalmas importvámból tevődik össze. Az USA és Kína között tomboló kereskedelmi háború eredményeként az ázsiai ország ugyanis 40 százalékra megemelte az Amerikából érkező autókra kivetett vámjait, ez a lépés pedig érzékenyen érintette a Teslát is.

A kialakult helyzetben az jelenthetné az érdemi megoldást, hogyha a Tesla minél gyorsabban megkezdhetné Kínában a gyártást. Ennek köszönhetően ugyanis elkerülhetné a vállalat az autógyártókra kivetett magas importvámokat, amelyekkel kapcsolatban a G20-as csúcs után Hszi Csin-ping kínai elnök ugyan azt nyilatkozta, hogy azok mértékét csökkenteni fogja, de konkrét dátumot nem határozott meg. Pontosan ezért törekedhetnek az amerikaiak arra, hogy a korábbi céldátumnál korábban, már 2019 második felében megkezdjék a helyi szintű gyártást.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Pricing Specialist
Tőzsdei adatszolgáltatás Üzletágvezető
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium