Musk hozzáállása miatt nagy pofonba szaladhat bele a Tesla

2018. február 14. 10:15    
nyomtatás
 
Nagy pofonba szaladhat bele Elon Musk, a Tesla vezére Kínában. A helyi hatóságok ugyanis egyáltalán nem vevők arra az ötletére, hogy az országban érvényes törvényektől eltérően, egy kínai partner bevonása nélkül kezdjen gyártásba. A saját üzemre viszont nagy szüksége volna az amerikaiaknak, mivel a máshol gyártott autóikra 25 százalékos importvámot vetnek ki, amely jelentősen megdrágítja az értékesítést. Ez pedig versenyhátrányt eredményez a rivális helyi gyártókkal szemben.

Kereskedés Tesla-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


Elon Musk tavaly novemberben jelentette be, hogy a kínai hatóságokkal létrejött megállapodás alapján három éven belül megkezdődhet az első Tesla-gyár építése Sanghajban. Az akkori híradások szerint az üzemben elsősorban a szélesebb tömegeknek szánt Tesla Model 3-at gyártanák a kínai belföldi piacra, valamint a régió más országai számára. Itt készülhetne továbbá a Tesla Model X is, amellyel meglovagolnák az SUV szegmens népszerűségét az országban.

A legfrissebb hírek szerint viszont szó sincsen még megállapodásról, a felek ugyanis nem tudnak egyezségre jutni az új gyár, illetve az azt működtető vállalat tulajdonosi struktúráját illetően. A kínai törvények ugyanis kimondják, hogyha egy külföldi autógyártó szeretne helyben termelni, akkor ahhoz előbb egy kínai partnert kell találnia, akivel vegyesvállalatot alapítva közösen végezheti a gyártását.

Musk viszont állítólag nem hajlandó abba belemenni, hogy egy kínai vállalattal szövetkezve kezdjen gyártásba.


A Tesla vezérének magatartása egyáltalán nem váratlan, Musk ugyanis szeret külön utakat járni. Jó példa erre az Egyesült Államok, ahol nem volt hajlandó más értékesítőkkel együttműködni, ezért kiharcolta, hogy a Tesla saját értékesítési hálózatot hozhasson létre és azon keresztül közvetlenül értékesíthesse a saját modelljeit a vásárlóknak.

A kínai akciójának ugyanakkor lehet egy nagyon fájdalmas következménye: ameddig nincs helyi termelése a Teslának, addig a Kínába bevitt járműveit 25 százalékos importvám terheli majd.


Ez pedig természetesen jelentősen megdrágítja a Teslákat, kiemeltképpen a helyi rivális gyártók modelljeivel szemben, amelyek egyre nagyobb számban jelennek meg a világ legnagyobb autópiacán.

A Bloomberg beszámolója szerint vannak olyan vásárlók, akik ha tehetnék, Teslát választanának, mert sokkal fejlettebb akkumulátortechnológiát kínál az amerikai elektromosautó-gyártó, mint a kínai riválisok, de a magas értékesítési ár miatt ezt nem tehetik meg.

Vagyis a Tesla akár több autót is értékesíthetne, hogyha olcsóbban tudná adni a modelljeit a kínai vásárlóknak. A helyzet a jövőben ráadásul tovább romolhat, idővel ugyanis a rivális gyártók és a most induló start-upok is megközelíthetik a Teslát az akkumulátor-gyártás területén, amelynek hatására még többen dönthetnek úgy, hogy egy helyi márka mellett teszik le a voksukat.

(Bloomberg)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő - újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium