Újabb autógyártó száműzi kínálatából a dízelmotort

2018. október 9. 13:01    
nyomtatás
 
Az európai vásárlók körében tomboló dízelundor, a WLTP-menetciklus és a valós vezetési körülmények között elvégzett kibocsátási tesztek, valamint az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások hatására egymás után döntenek úgy az autógyártók, hogy előbb-utóbb száműzik a dízelmotorokat autóikból. Most a Bentley jelentette be, Európában felhagy a dízeles Bentayga értékesítésével.



A Porsche idén jelentette be, felhagy a dízelmotorral szerelt autók előállításával és a jövőben a benzines, valamint a hibrid és tisztán elektromos meghajtású járművek gyártására koncentrál majd. A döntést a luxusautó-gyártó döntően három dologgal indokolta:

  • A dízelbotrány hatására a dízeltechnológia jelentősen veszített népszerűségéből a vásárlók körében, akiket az is visszatarthatott a vásárlásoktól, hogy számos európai nagyvárosból tilthatják ki a dízelautókat a jövőben
  • A WLTP-menetciklusra történő átállás és a valós vezetési körülmények (RDE) között elvégzett károsanyag-kibocsátási tesztek érdemi szigorítást jelentenek, amelyeknek sokkal nehezebben, plusz költségek árán tudtak volna csak megfelelni
  • A vásárlók körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a benzines és a hibrid járművek, így ezek gyártásra érdemesebb inkább koncentrálni


Hasonló megfontolások vezettek a Volkswagen csoport másik luxusautó-gyártójának, a Bentleynek a döntéséhez is, amely most jelentette be, hogy luxusterepjáróját, a Bentaygát nem fogja dízelmotorral értékesíteni Európában. Ausztráliában, Oroszországban és Dél-Afrikában viszont kapható lesz a modell dízeles változata.

A vállalat egyben közölte azt is, hogy a mostani döntésük értemében 2018 szeptemberétől kizárólag benzines erőforrással szerelt járműveket értékesítenek Európában és a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az elektromobilitásra.

Újabb autógyártó száműzi kínálatából a dízelmotort

Bentley Bentayga, Fotó: Bentley


Sorra mondanak le a gyártók a dízel technológiáról


A Volkswagen csoport két márkájának lépése egyáltalán nem példa nélküli az iparágban, a fenti okok miatt egyre több gyártó dönt úgy, hogy felhagy a dízelmotorok fejlesztésével, vagy éppen száműzi a technológiát a motorpalettájáról.

Köztük van a Volvo is, amely az elsők között jelentette be, hogy felhagy a dízelmotorok fejlesztésével és flottáján belül egyre nagyobb szerepet szán majd az elektromos autóknak. A vállalat tervei szerint a 2019-től gyártott modelljei részben vagy teljesen elektromos meghatásúak lesznek, 2019 és 2021 között pedig öt tisztán elektromos meghajtású modellt dob majd piacra.

A Toyota még ambiciózusabb döntést hozott: 2018 végén beszünteti a dízelautók értékesítését Európában. Tervei szerint a japán gyártó a jövőben még nagyobb szerepet szán majd a hibrid autóknak és bár korábban szkeptikus volt az elektromos autózással kapcsolatban, 2020 végén már 10 akkumulátorral szerelt elektromos autóval lesz jelen a globális autópiacon.

A Fiat Chrysler is száműzi a dízel autókat a modellpalettájáról, igaz erre csak 2021 után kerülhet sor. Annak érdekében pedig, hogy a dízelmotorral szerelt autók nélkül is teljesíteni tudják az EU egyre szigorodó előírásait a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozóan, 9 milliárd eurót költenek el az elektromobilitás területén 2022 végéig.

Érdemes arról is megemlékezni, hogy nem a Toyota az egyetlen japán gyártó, amely megválik a dízelautóitól. A Subaru is bejelentette, hogy a 2020-as üzleti év zárását követően felhagynak a dízelesek gyártásával.

És nem szabad megfeledkezni a Peugoet-ról sem, a francia autógyártó ugyanis a Párizsi Autószalonon jelentette be, kínálatában ugyan továbbra is megtalálhatóak lesznek a dízelautók, viszont a jövőben felhagy a dízelmotorok fejlesztésével és az elektromoibiltásra koncentrál majd.

Újabb autógyártó száműzi kínálatából a dízelmotort



(AutoClassic,CarAdvice)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Egy év alatt több mint 200 új munkatárs a pécsi Hauniban (x)

Története legnagyobb létszámbővítését hajtotta végre a gépgyár. 

Hatvan milliárdból fejleszthetnek a hazai kkv-k (x)

Ingyen hitel a kisvállalkozások versenyképességének fejlesztésére. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium