Európa már megint lemarad? Nagy a vita az autózás jövőjéről

2019. április 17. 08:41    
nyomtatás
 
Egyre nagyobb vita alakul ki Európában arról, hogy milyen távközlési technológia alkalmazásával kommunikáljanak egymással és az utak mentén elhelyezett infrastruktúrával a jövő autói. A vita akörül alakult ki, hogy a kommunikációhoz elsődlegesen a WLAN-t vagy a mobilhálózatot használják.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Az Európai Bizottság javaslata alapján rövid távolságokon a WLAN lenne a meghatározó kommunikációs csatorna, erről ma egyeztet az Európai Parlament. Amennyiben sem az Európai Parlament, sem az Európa Tanács nem emel kifogást a javaslattal szemben, akkor a jogszabály hatályba lép.

Ezért is aktivizálták magukat azok a szereplők, amelyek azt támogatják, hogy kezdettől fogva a mobilhálózatokat használják az autók közötti kommunikációban és az önvezető autózásban használt elsődleges csatornaként. A BMW és a Deutsche Telekom közösen írt levelet a német közlekedési miniszternek, Andreas Scheuernek, hogy vétózza meg az Európai Bizottság tervét. A két vállalat szerint az Európai Bizottság terve technológiai és politikai szempontból zsákutcába vezeti Európát.

A Bizottság indoklásában az szerepel, hogy a WLAN technológián alapuló, speciális, 5,9 GHz-es frekvencián működő ITS-G5 már érett és tesztelt formátum, amelyet jelenleg is használnak kommunikációra rövid távolságokon, a Bizottság szerint emellett kellene használni a 3G- és 4G-hálózatokat, ha nagyobb távolságban lévő eszközök, például autók vagy útszéli infrastruktúra közötti kommunikációról van szó.

A BMW és a Deutsche Telekom azonban azzal érvel, hogy a WLAN-megoldás csak egy átmeneti technológia, más régiókban nem ebbe az irányba indultak: Kínában kizárólag a C-V2X egységesített kommunikációs platformot használják, és az Egyesült Államokban is ebbe az irányba gondolkodnak. Ez a technológia már ma is bevethető, ráadásul a már most is meglévő LTE-hálózatot használja, miközben a WLAN-os megoldáshoz egy párhuzamos infrastruktúra kiépítésére lenne szükség, jelentős fejlesztési költségekkel. Az autógyártók globálisan egységesített megoldásban gondolkodnak, hogy ne kelljen minden piacon más megoldást fejleszteni.

(Handelsblatt)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
Elmúltam 16 éves
Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.
FELIRATKOZOM
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Értékesítő
Privát banki tanácsadó
Szerkesztő-újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium