Létszámbővítésre készül a magyar cégek fele, de honnan lesz ember?

2018. július 11. 11:36    
nyomtatás
 
A kis- és középvállalkozások 15%-a küzd jelentős munkaerőhiánnyal, 37% kis mértékűvel, 48% számára ez nem probléma - mutatja az UniCredit és az Inspira friss kutatása, amelynek bemutatóján elhangzott: nagyobbnak érzékeljük a munkaerőhiányt, mint amekkora valójában. A vállalkozások csaknem fele tervez létszámbővítést, ennek forrása azonban bizonytalannak tűnik. A fintech jelenséget mindössze 45% ismeri, és még a magas árbevételű cégek körében is magas a vele szembeni bizalmatlanság.

Kereskedés Unicredit-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Néhány szó a kutatásról


Várakozásaik, jövőképük, innovációs elképzeléseik szerint mérte fel az UniCredit az Inspira Research Kft-vel közösen a kis- és középvállalkozásokat - ismertette Vörös Réka, az UniCredit Bank Lakossági és Kisvállalati Divízió vezetője a társaság mai sajtótájékoztatóján. 649 ezer kkv működik Magyarországon, 89%-uk a kereskedelem és a szolgáltatás területén, 7,5%-uk az iparban, csaknem 4%-uk pedig a mezőgazdaságban működik. Közülük az UniCredit és az Inspira az 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti 77 ezer céget vizsgálta a tulajdonosok és a vezetők megkérdezésével - mondta el Bolyán Róbert, az UniCredit kis- és középvállalkozási üzletág igazgatója.

Üzleti potenciál alapján 5 szegmenst képeztek, és 600 céget kérdeztek meg, ezek mintegy fele UniCredit-ügyfél. A kutatás négy nagy téma köré épült (1. digitális megoldások, 2. technológiai fejlesztések és fintech, 3. utódlási kérdések és hr-kihívások, 4. piaci elvárások és vállalkozási tervek) - tette hozzá Szilágyi Ákos, az Inspira account directora. A 2. legjobb üzleti potenciállal rendelkező gold potential kategóriába nagy arányba kerültek be kis árbevételű cégek (pl. startupok is), míg a legjobb kategóriában felülreprezentálva vannak a legmagasabb árbevételűek.

Eredmények


A kutatás néhány érdekes megállapítása:
  • minden vállalkozás rosszabbnak érzi magát, mint amit a piac gondol róla,
  • a nyugat-magyarországi szereplők stabilabbnak tartják működésüket másoknál,
  • a nem családi vállalkozások magabiztosabbak piaci helyzetüket és kilátásaikat illetően,
  • a családi vállalkozások esetében azonban a tulajdonosnak sokkal inkább szívügye a vállalkozás fejlesztése, a tőke visszaforgatása és az innováció,
  • a külföldi tulajdonnal is rendelkező vállalkozások különösen magabiztosak,
  • a kelet-magyarországi cégek hitelezési aktivitása és ezzel kapcsolatos tervei sokkal markánsabbak, mint a nyugat-magyarországi és a közép-magyarországi régióban,
  • a központi régió ügyfelei sokkal elégedettebbek másoknál eddig elért eredményeikkel, e téren a keleti, vidéki vállalkozások hátrányban vannak,
  • a jövőbe vetett hit, az optimizmus nem területfüggő,
  • az innovációval kapcsolatos döntések közel 98%-a Magyarországon, helyben születik (a tisztán magyar tulajdonú vállalkozások aránya ennél valamivel alacsonyabb, 96%),
  • minél nagyobb az üzleti potenciál, annál pozitívabb a jövőkép az innovációt illetően, a diamond potential (vagyis a legjobb üzleti potenciálú) kategóriában 60% gondolja úgy, hogy előrébb jár versenytársainál,
  • innováció terén a nem családi vállalkozások kisebb arányban (11%) gondolják úgy, hogy le vannak maradva a versenytársaktól, mint a családi vállalkozások (20%), ezért is lehet nagyobb a családi vállalkozások innovációs készsége,
  • a vezetőváltás tervező cégek vezetőinek 47%-a családtagnak, rokonnak adhatja át a céget,
  • a cégek fele létszámbővítésre készül, gyakori a munkaerőihány,
  • 15% küzd jelentős munkaerőhiánnyal, 37% kis mértékűvel, 48% számára ez nem probléma,
  • 5 éven belül 3% számít létszámcsökkenésre, 48% növekedésre, utóbbiak közül 31% a munkaerőhiány miatt, és 17% azok aránya, akik nem küzdenek munkaerőhiánnyal, mégis bővítenének,
  • a teljes minta 45%-a hallott már a fintechről (minél nagyobb az árbevétel, általában annál többen), 30% mondja azt, hogy már használja vagy tervezi használni,
  • a fintech igénybevételének hajlandósága a magas ismertsége ellenére csekély a magas árbevételű cégek esetében az adatok szenzitivitása miatt,
  • a családi vállalkozások körében kevesen ismerik a fintech jelenséget, így nagy részük nem tudott állást foglalni róla.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Új rendszerben kell számlaadatokat küldeni a NAV-nak (x)

Ingyenes számlázó program is segíti a vállalkozásokat. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium