Magyar multi épül, újjászületik az ország egyik legismertebb márkája

2018. november 6. 16:20    
nyomtatás
 
Egy több mint 100 éves magyar márkát élesztett újra Joerg Bauer, miután a GE korábbi itteni vezetőjeként megvásárolta az amerikai multi régiós fényforrás- és globális autólámpa-üzletágát. 10 év alatt 1 milliárd dolláros vállalattá szeretné tenni a ma közel 300 millió dolláros árbevételű céget. Az elnök-vezérigazgatót kérdeztük, aki előadást tart az év egyik legnagyobb pénzügyi rendezvényének ígérkező csütörtöki Business and Finance Summit 2018 konferenciánkon is. A rendezvényre még nem késő regisztrálni.


Magyar multi épül, újjászületik az ország egyik legismertebb márkájaPortfolio: Bombaként robbant a hír év elején, hogy Ön vásárolja meg a GE régiós fényforrás- és globális autólámpa-üzletágát, és a nálunk jól ismert Tungsram néven viszi tovább a cégcsoportot. Itt él, és a GE korábbi magyarországi elnökeként jól ismeri Magyarországot, a társaság székhelyéül is Budapestet választotta. Mondhatjuk, hogy új magyar multi épül?

Joerg Bauer: Magunk is szoktuk használni ezt a kifejezést, úgyhogy valóban mondhatjuk ezt. A Tungsram mindig is különleges helyet foglalt el a magyar gazdaságban, és ez most is így van. Nem sok hazai székhelyű, innovatív vállalatot tudnék felsorolni, inkább nemzetközi vállalatok hazai ágazatai képviselik ezt a szellemiséget. A Tungsram a két világháború között lett világcég, Aschner Lipót, az első vezérigazgató okos üzleti építkezése és a nemzetközi szintű, Edison mintájára létrehozott kutatólabor révén. Ezt a globális szerepet megtartotta a szocializmus évei és a GE 29 éve alatt is. 100 piacon vagyunk jelen, 25 országban van képviseletünk. Egyediségünket jelzi az is, hogy 122 év öröksége van velünk, mégis tulajdonképpen egy startup cégről van szó, amely új, diszruptív iparágakba fektet.

Lezárult-e már az adásvétel folyamata? Hogy áll a külföldi érdekeltségek tulajdonosváltásának a lebonyolítása? Tervezik-e még új érdekeltségek megszerzését?

Örömmel jelenthetem be, hogy e hó elején minden külföldi érdekeltség csatlakozott hozzánk. Az első körben, áprilisban a magyarországi gyárak és a központ lett a Tungsram Groupé, majd folyamatosan dolgoztunk a GE-vel közösen az átvételen. Nem volt egyszerű folyamat, ahány ország, annyi szabály, de most már mindenki velünk van, így teljes erővel folytathatjuk az új vállalati építkezést.

Mekkora cégcsoportról beszélhetünk a számok nyelvén? Gondolok itt az éves árbevételre, a nyereségre, a gyártott és értékesített fényforrások mennyiségére, a gyárak és az alkalmazottak számára.

Bár lezárt üzleti évünk nincs, a GE Lighting eredményeire pedig nem szívesen hivatkoznék, azt elmondhatjuk, hogy 300 milliós dollár éves bevételű cég a miénk. Mind az öt gyárunk magyarországi, Újpesten, Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen termelünk. Alkalmazottaink száma megközelíti az 5 ezer főt. Az idén számos új üzletágat, számos beruházást indítottunk el, így csak minimális profittal számolunk.

Milyen növekedési terveik vannak? A LED-megoldások lezajlott térnyerése mellett a negyedik ipari forradalom is egyre jobban átalakítja az Önök szakmáját. Milyen fejlesztésekkel, innovációkkal tart lépést a változásokkal a Tungsram?

Az elmúlt 6 hónapban nagyon komoly munka folyt a cég új stratégiájának, új irányainak kidolgozására. Azt tűztük ki célul, hogy 10 év alatt 1 milliárd dollár bevételű vállalattá válunk.
Ahogyan a Tungsram az alapításakor Budapesttel együtt meghallotta az idők szavát, és villámgyorsan vált globális vezető technológiai erővé, úgy az újjáélesztett Tungsram is az ún. "future proof" technológiákba és dinamikusan fejlődő, nemzetközi piacokba fektet, miközben tovább erősíti alapvető üzleti tevékenységét a világítástechnika terén. A LED technológia ma már uralkodó a világítástechnikában, ám ennek gyártása jóval egyszerűbb folyamat, mint a hagyományos izzóké, tehát ha csak erre koncentrálnánk, nem lenne szükség az öt gyárunkra. Az ott folytatott munka révén viszont komoly tudást szereztünk a fém, a műanyag, a porcelán és az üveg gyártásával kapcsolatban, és ezt a kapacitást, mérnöki tudást szeretnénk más területen is hasznosítani. A teljesség igénye nélkül: jó lehetőséget jelentenek nekünk az elektromos autók akkumulátora, orvosi műszerek vagy a honvédelem egyes területei is. Fejlesztünk LED-területen is, például globális autólámpa üzletágunknak szüksége van erre a terméktípusra, de teljesen új iparágat jelent számunkra a beltéri gazdálkodás, amely mesterséges megvilágítás révén négyévszakos növénytermesztéssel gazdagítja a palettánkat. Nagyon fontos terület lett máris az okos világítás, itt a beltéri, irodai, kereskedelmi, hotelvilágítás innovatív megoldásai mellett okosváros projektbe is beszállunk. Úgy gondoljuk, hogy az utcai lámpatest alkothatja egy mash (kevert) hálózat gerincét, hiszen a mindenhol megtalálható utcai világítás hordozhat szenzorokat, kamerákat, wifit, amelyek adatot szolgáltatnak az automatizált városi működéshez.

A Tungsram vételárát üzleti titoknak minősítették, de azt elárulták korábban, hogy a cégcsoport megvásárlása "finanszírozás nélkül" történt. Maga a cég milyen forrásokból gazdálkodik és miből finanszírozza vagy tervezi finanszírozni a növekedését?

Az Eximbanktól kaptunk hitelt fejlesztési terveink megvalósítására.

Magyar multi épül, újjászületik az ország egyik legismertebb márkájaMilyennek látja a magyar gazdaság helyzetét? Mekkora aggodalommal tölti el például a munkaerőhiány? Mennyire érzékelik ennek hatását?

Nem érezzük kínzónak a munkaerőhiányt - szakmunkást például nem is nagyon keresünk most -, sok területen mégis komoly erőfeszítéseket teszünk a legjobb szakemberek megszerzésére. Fejlesztési terveinkhez például szükség van száz mérnökre, hozzájuk számos úton igyekszünk eljutni.
Szorosra fűzzük a szálakat több egyetemmel is, employer branding programot indítottunk digitális eszközökkel, és nagyon komolyan vesszük a duális képzést. Nagykanizsai tanműhelyünk kapcsán például a zalai régióban kezdeményeztük az oktatási intézmények és a munkaadók összefogását a duális képzésért. Szerintem a Tungsram izgalmas lehetőséget kínál a fiataloknak. Megtartottuk az előző szervezettől örökölt, befogadó, rugalmas és az érdemeken alapuló vállalati kultúrát, aktívabbak lettünk a helyi közösségekben, mindezt pedig egy startup agilitásával és gyorsaságával ötvöztük. Mindez izgalmas karriet ígér, akár nemzetközi szinten is, ami vonzó munkaadóvá tesz minket. Azt szertenénk, ha dolgozóink velünk együtt hajtsanak az eredményekért.

Joerg Bauer

elnök, vezérigazgató

Tungsram Group

Joerg is the owner, President & CEO of TUNGSRAM GROUP, a company resulting from the purchase of the GE Lighting business in Hungary and subject to regulatory approvals the proposed purchase of its activities in Europe, the Middle East... Tovább »



Címlapi fotó: Mónus Márton / MTI

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium