Megvehették volna a Facebookot és a YouTube-ot, ehelyett minden idők legrosszabb felvásárlását hajtották végre

2019. augusztus 16. 08:35    
nyomtatás
 
Egy alternatív univerzumban az AOL lehetne a világ legnagyobb internetes vállalata és több száz milliárd dollárt érne. Ez most nincs így, de megtörténhetett volna - derül ki az interjú során, amit a cég egykori vezérigazgatója, Jon Miller adott a CNBC-nek.

Portfolio Online Tőzsde - részvénykereskedés biztonságban: stabil, banki háttér, BEVA garancia

A cégvezér az interjúban elmondta, hogy 2006-ban a Facebookkal és a YouTube-bal is folytattak felvásárlási tárgyalásokat, 2004-ben pedig azt tervezgették, hogy a kínai Tencentben vásárolnak 20 százalékos részesedést, de végül mindegyik ügylet meghiúsult.

A YouTube-ot végül a Google vette meg 1,65 milliárd dollárért 2006-ban és tette mára a világ legnagyobb videómegosztójává, a részleget most 160 milliárd dollárra értékeli a Morgan Stanley. A Facebook a világ első számú közösségi oldala lett és ma több mint 500 milliárd dollár a piaci kapitalizációja, a Tencent pedig, amely az üzenetküldő alkalmazást, a WeChatet üzemelteti, közel 400 milliárd dollárt ér.

Persze voltak nagy felvásárlások az AOL-nál, de arra nem lehetnek túl büszkék. A vállalat 2000-ben, az internetlufi csúcsán lebonyolította azt az akvizíciót, amit ma a történelem egyik legszerencsétlenebbül sikerült felvásárlásának tartanak: pont a techlufi kidurranása előtt megvette 165 milliárd dollárért a Time Warnert.

Jon Miller szerint a Time Warner igazgatósága volt okolható azért, hogy nem valósult meg sem a YouTube, sem a Facebook felvásárlása, mert a Time Warner vezetői nem akartak komolyabb pénzt költeni internetes vállalatok megvételére (levesebb mint fél milliárd dollárt szántak rá), azzal az indokkal, hogy az elvonná a figyelmet az alaptevékenységtől, mint a kábeltelevízió és a tartalomgyártás.

Jon Miller 2002 és 2006 között töltötte be az AOL vezérigazgatói posztját. A cégben egyre nagyobb lett a Time Warner kontrollja, 2003-ban az AOL nevét is elhagyták, 2009-ben pedig leválasztották, miután a két vállalat menedzsmentje között folyamatosak voltak az ellentétek. Akkor egy milliárd dollárt ért az AOL és egy új vezérigazgatót kapott. Végül az AOL-t egy jelentős portfoliótisztítás, üzletágak leválasztása és eladása után 4,4 milliárd dollárért vásárolta meg 2015-ben a Verizon.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium