Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

2018. április 17. 10:30    
nyomtatás
 
Miközben a világ érdeklődve figyeli, milyen fejlesztési stádiumba lép az önvezető autózás, járműipari berkekben számos más fejlesztés és trendek is lázban tartják az iparági szereplőket. A Portfolio szakmai konferenciáján kiderült, hogy a T-Systems elsőként hamarosan az autóipari gyártóknak teszi elérhetővé az elképesztően gyors - kutatási körülmények közt - másodpercenként 22 gigabites (Gbps) letöltési sebességet produkáló mobilhálózatát, az IoT (Internet of Things) gyártásban való minél szélesebb körű kiaknázása annyira aktuális, hogy azok a cégek, amelyeknek még nincs ilyen jellegű stratégiájuk, már most bajban vannak, de szóba került a minden szektort érintő munkaerőhiány is, amelynek enyhítésére akár az elítéltek foglalkoztatásától sem riadnak vissza. Képriportunk következik.


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

A Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület közös szervezésében rendezték a Járműipar 2018 konferenciát a budapesti Aquaworld Resort-ban.


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Több mint 250 szakmai vendég volt kíváncsi az iparágat érintő kihívásokra, de leginkább az arra érkező megoldásokra.


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Kalmár Ákos, a T-Systems Magyarország nagyvállalatok divíziójának vezérigazgató-helyettese


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Takáts Zsolt, a Raiffeisen Bank Kereskedelem és exportfinanszírozási területének igazgatója


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

A vezetői kerekasztal beszélgetés résztvevői balról jobbra: Őszi Csilla (ügyvezető igazgató, ZF Hungária), Charles Wassen (General Manager, Country Operations Lead, Dana Hungary Kft.), Szászi István (alelnök, Autóipari Elektronika Divízió, Robert Bosch Kft.), Rábai Dániel (Continental Hungaria Kft. ügyvezető, Continental csoport mo.i országkoordinátor), Dr. Péhl Tibor (gyárigazgató, Arconic-Köfém GRP-BCI) Mándli Péter (ügyvezető igazgató, BPW - Hungária Kft.) Dedéné Novotni Anna (HAJDU Cégcsoport alelnök, HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. vezérigazgató) és a moderátor, Kilián Csaba (ügyvezető főtitkár, MAGE)


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Beczkay Jenő, az S&T Consulting Hungary Kft. ipari digitalizációs tanácsadója


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Panelbeszélgetés: Ipar 4.0 a gyakorlatban. A beszélgetés résztvevői balról jobbra: Dr. Urbán László István (MAGE: a Felügyelő Bizottság elnöke, Magyar Suzuki Zrt.: vezérigazgató-helyettes), Szerdahelyi Róbert (Kis- és Középvállalati Igazgató/KKV Igazgatóság, Erste Bank), Molnár István (Digitális Gyár Mérnökség Vezető, h. Lean és Termelékenység Mérnökség Vezető, Continental Automotive Hungary Kft.), PhDr. Matus Andor (beszerzési igazgató, Tom-Ferr Zrt.), Bolyki Ferenc (ipari mérnökség vezető, AVENTICS Hungary Kft.), Ács István (mo.i Bosch Csoport i4.0-ért felelős vezetője, ügyvezető igazgató, Bosch Rexroth Kft.) és a moderátor, István Zsolt (osztályvezető, Bay Zoltán Kutatóközpont)


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Munkaerőpiaci panel: Milyen releváns megoldások állnak rendelkezésre a járműipar legégetőbb problémájának, a munkaerőhiánynak a kezelésére, megoldására? A beszélgetés résztvevői balról jobbra: Markus Strothjohann (HR Country Head Hungary, Continental Csoport Magyarország), Somogyi András (HR igazgató, mo.i Bosch csoport), Novák Tibor (HR vezető, BPW-Hungária Kft.), Nagy Mihály (Country HR Manager, Dana Hungary Kft.), Mármarosi András (vezető menedzser, PwC Magyarország), Mesics Olívia (személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd) és a moderátor, Bodnár Sándor Márk (Director- Permanent Recruitment, Hays Hungary)

Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Az előadótermen kívül a legújabb technológiákat működés közben is kipróbálhatták a résztvevők.

Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Networking a konferencia szünetében.


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

Panelbeszélgetés: Hogyan alakul át az autógyártás szerkezete az alternatív hajtásmódok, az elektromos és autonóm járművek elterjedésével? A beszélgetés résztvevői balról jobbra: Szászi István (alelnök, Autóipari Elektronika Divízió, Robert Bosch Kft.), Sebestyén Balázs (DCS Klaszter igazgató - Kelet-Európa, Ügyvezető igazgató, Delphi Connection Systems Hungary Kft. (hamarosan Aptiv)), Dr. Háry András (ügyvezető igazgató, Autóipari Próbapálya Zala Kft.), Dr. Hanula Barna (egyetemi docens, dékán - AHJK), Gulyás Gusztáv (vezető, villamos gépek és járműhajtások fejlesztése, AUDI HUNGARIA Zrt.), Kozma Péter (AImotive) és a moderátor: Dr. Lakatos István (általános dékánhelyettes, tanszékvezető (Közúti és Vasúti Járművek Tanszék), Széchenyi István Egyetem)


Nem csak az önvezető autózás miatt fájhat a járműipari szereplők feje

A délutáni program workshopokkal zárult: az Ipar4.0 - Jó gyakorlatok és fejlesztési projektek témavezetője Szabó Péter (ügyvezető, S&T Consulting Hungary Kft.) volt


2018.04.12 13:50 Aki nem tudja, mit kezdjen az IoT-vel, annak vége

2018.04.12 16:50 Munkaerőhiány: elítéltekkel próbálták feltölteni az üres pozíciókat

Kapcsolódó cikkek:

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Jó kávé és masszázs? - így tarthatod meg a munkavállalóidat (x)

Mit tehet a munkáltató, hogy növelje a munkatársak elégedettségét? 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Portfólió menedzser
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium