Úgy akarnak versenyképessé válni a hazai KKV-k, hogy átlépnék a digitalizációt

2018. április 16. 12:26    
nyomtatás
 
Annak ellenére, hogy a hazai kkv-szektor számára a digitális technológiák integrációja jelenthetné a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozás esetében pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást. A Vodafone Magyarország, a KPMG és a Bell Research egyaránt jelentős fejlődésre számít ezen a területen a következő években, amit előbbi egy ingyenes online kérdőív indításával igyekszik szorgalmazni, amellyel tisztába kerülhetnek a cégek digitális fejlettségük fokával.

Kereskedés Vodafone-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A technológia robbanásszerű fejlődése egy olyan eszköz a vállaltok kezében, amit értékteremtésre használhatnak fel, de ugyanakkor mivel kialakult egy olyan fogyasztói réteg, amely elvárja a digitális megoldásokat, ezáltal szükségszerűvé is teszi, hogy a vállaltok ezekkel a technológia változássokkal éljenek

- mondta Sere Péter a KPMG igazgatója és hozzátette: hihetetlen sok új dolgot kell megtanulnia egy vállalkozásnak, ha versenyben akar maradni. Azok a kkv-k akik nem ismerik fel, hogy csak onnan jöhet versenytárs, ahonnan megszokták, azok valószínűleg meg sem értik, hogy miért maradnak el és esnek ki a versenyből.

A digitális átálláshoz elsősorban pénzügyin források szükségesek, de ez a jelenlegi konjunktúrában könnyen hozzáférhetők. Jelenleg a kkv-k többsége a digitális érettség korai szakaszában van, sokunknak még honlapjuk sincsen. Ahol a legtöbb értéket lehetne termelni - marketing és HR funkciók - ott vannak a leginkább elmaradva.

Hogyan érdemes elindulni?


A hiányosságok feltérképezésére hozta létre a Vodafone a Ready Business Indexét, amely egy ingyenesen kitölthető online kérdőív, amelynek kitöltésével, nemcsak képe kerülnek a cégek a digitalizáltságuk fokáról, de a további fejlődéshez szükséges tippeket is kapnak.

A megalkotói egyfajta öndiagnosztikai eszközként definiálták az indexet.

Sere szerint fontos a vállalkozó kultúra, mert ahol még kockásfüzettel dolgoznak, ott nehéz szemléletváltást elérni. Ilyen szempontból kétfelé osztja az embereket, digitális nomádokra - vagy bevándorlókra - és digitális bennszülöttekre. Előbbiek 20 éves koruk után tanultak bele a digitális megoldások kezelésébe, használatába, utóbbiak pedig beleszülettek ebbe, nekik nyilván természetesebben megy az átállás.

A lemaradás okát a fejekben kell keresni


Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a hazai vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak.
Kutatásaink alapján megállapítható, hogy a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe. Az ICT2017 jelentésünkből látható, hogy ennek megfelelően sok hazai KKV a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van

- mondta Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója.

A Vodafone Magyarországnak a Ready Business Index bevezetése előtt a magyarországi kis- és középvállalkozások körében végzett kutatásából is látszik ez a kettősség. A megkérdezett vállalkozók 26 százaléka tartotta csupán fontosnak az új technológiákra való nyitottságot, annak ellenére, hogy a költségek optimalizálása 63,3 százalékos arányban jelent számukra mindennapos kihívást. Emellett beszédes információ, hogy a válaszadó KKV-k mintegy harmadának semmilyen elektronikus jelenléte nincs, azaz nem rendelkezik sem weboldallal, sem közösségi média felülettel.

A legnagyobb ellentmondás tehát éppen az, hogy miközben minden kkv számára nagyon fontos a hatékonyságnövelés és a versenyképesség, addig a digitalizációval való lépéstartás már csak egy tizedüknek fontos, pedig enélkül nem lehet sikeres a működés, ami ráhatással van az első két célra is.


"A KKV-k digitális fejlesztési hajlandóságának alacsony szintje már csak azért is meglepő, mert a hazai piacon a 90-es években éppen a kis- és középvállalkozások nyitottak az innováció felé azzal, hogy az első mobiltelefonokat megvásárolták. Ezt főként az indokolta, hogy az operatív működés tekintetében a kisvállalkozásoknak nagyobb szüksége volt mobiltelefonokra, a telekommunikációs fejlődés tulajdonképpen tőlük indult el. A teljes digitális átalakulás számos, egymásra épülő mérföldkövekből álló folyamat, amely minden szervezet esetében eltérő lépésekből áll. Az eddigi együttműködéseink alapján úgy látjuk, hogy az első lépés megtétele a legnehezebb a KKV-k számára, őket szeretnénk támogatni a Ready Business Index létrehozásával" - mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Portfólió menedzser
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium