Kövesse LinkedIn és Facebook oldalunkat!
Tájékozódjon eseményeinkről 6 iparágban: Offline és Online konferenciák
×

Portfolio.hu Biztosítási konferencia 2009

Időpont: 2009. október 8.  

Helyszín: Hilton Vár, Budapest

Kiemelt témáink

  • Biztosítói stratégiák az átalakuló piacon
  • Szolvencia - Termékfejlesztés
  • Értékesítés a megváltozott környezetben
  • Nem-élet biztosítások jövője
  • Fókuszban az átalakuló szabályozás

Előadóink lesznek többek között

Összes előadó
speaker image
Bartók János
igazgatósági tag
UNION V.I.G. Biztosító Zrt.
speaker image
Csikós Dániel
vezérigazgató
Genertel Biztosító Zrt.
speaker image
Dr. Csurgó Ottó
ügyvezető
Magyar Ügyvédek Kölcsönös Biztosító Egyesülete (MÜBSE)
speaker image
Debreczeni Ákos
főtitkár
MABIASZ
speaker image
Ertl Pál
CEO, az igazgatóság elnöke
Quantis Holding Zrt.
speaker image
Gaál Csaba
Állománymenedzsment és AdInsure terület vezetője
Generali Biztosító Zrt.
speaker image
Gecser Ottó
vezérigazgató
BROKERNET Investment Holding Zrt
speaker image
Dr. Hanák Gábor
igazgató
KPMG
speaker image
Horváth Andrea
vezérigazgató-helyettes
Allianz Hungária Biztosító
speaker image
Horváth Béla
elnök
CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt.
speaker image
Kálózdi Tamás
vezérigazgató-helyettes
Groupama Biztosító Zrt.
speaker image
Kisbenedek Péter
elnök-vezérigazgató
Allianz Hungária Biztosító
speaker image
Kondor András
Partner
Goodwill Communications Kft.
speaker image
Kósa Zoltán
vezérigazgató
AXA Biztosító Zrt.
speaker image
Kovács Zsolt
miniszteri biztos
Nemzetgazdasági Minisztérium
speaker image
Papp Lajos
elnök
FBAMSZ
speaker image
Schaub Erika
személybiztosítás, ügyfél- és állomány területekért felelős igazgatósági tag
Generali Biztosító
speaker image
Zatykó Péter
elnök-vezérigazgató
Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.
speaker image
Zsoldos Miklós
elnök-vezérigazgató
UNION Biztosító

Miért jöjjön el?

Stabilabban vészelik-e át a biztosítók a válságot, mint a bankok? Van-e élet az eladás, eladás, eladás után? Véget ért-e a unit-linked szárnyalása? Tényleg a független értékesítési csatornáké-e a jövő?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ neves hazai szakemberek segítségével a Portfolio.hu harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Biztosítási Konferenciáján. Stabilitás, termék, értékesítés, szabályozás. Minden, amit a szektorról tudni illik felsővezetői szinten.

Töltse le Portfolio Events mobilapplikációnkat, amelyen megtalálja a Portfolio szakmai rendezvényeit egy alkalmazáson belül, személyre szabva. Többek között elérhető a rendezvény részletes programja, a résztvevői lista és a konferenciajegye. Sőt, virtuális névjegykártya-cserére is lehetőséget biztosítunk. A rendezvény előtt, közben és után is. A badgen pedig megtalálható a QR kód az Ön személyre szóló online névjegykártyája - olvassák be egymás QR kódját, és máris kapcsolatba kerülhetnek a konferencia után is. Szakma, élmény, networking! QR kódos letöltés >>

Támogatóink

Főtámogató

Támogató

Stabilabban vészelik-e át a biztosítók a válságot, mint a bankok? Van-e élet az eladás, eladás, eladás után? Véget ért-e a unit-linked szárnyalása? Tényleg a független értékesítési csatornáké-e a jövő?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ neves hazai szakemberek segítségével a Portfolio.hu harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Biztosítási Konferenciáján. Stabilitás, termék, értékesítés, szabályozás. Minden, amit a szektorról tudni illik felsővezetői szinten.


A pénzügyi válság első körén már biztosan túl vagyunk. A világ nem omlott össze, az élet nem áll le. Ha az értékesítések csökkentek is és a hosszú távú jövőkép is romlott, elmúltak azok az idők, amikor csak reagálni lehetett a válságra. Idén ősszel ismét ott tart a biztosítási szektor, hogy a jövő üzleteire tud koncentrálni.

Biztosítási konferenciánkon ismét összegyűlnek a szektor nagyágyúi, hogy megbeszéljék a szektort érintő fő kérdéseket. A konferencia tanulságai sokat segíthetnek abban, hogy a biztosítási és közvetítői iparág határozott jövőképpen készüljön a 2010-es évre.


CÉLKÖZÖNSÉG:

Konferenciánk hasznos ismeretekkel szolgálhat a Biztosítási szektorban dolgozó:
1. termékfejlesztőknek,
2. értékesítésért felelős szakembereknek,
3. alkuszoknak, közvetítőknek, pénzügyi tanácsadóknak,
4. biztosítási joggal és adózással foglalkozó szakembereknek.


AZ ESEMÉNY LEGFONTOSABB PARAMÉTEREI:

IDŐPONT: 2009. október 8.
HELYSZÍN: Hilton Budapest (Budai Vár)
1014 Budapest, Hess András tér 1-3.

Szálloda információ, térkép és elhelyezkedés

PARKOLÁS: A Budai Vár területén ingyenes. Kérjük, hogy a behajtáskor a 'Hilton' gombot megnyomva kérjen jegyet, melyet a szálloda recepcióján tud érvényesíteni.


A részvevők száma: 150-180 fő
A rendezvény nyelve: magyar


KEDVEZMÉNYEK:

• 10% kedvezmény két fő jelentkezése esetén
• 20% kedvezmény három vagy több fő jelentkezése esetén

Konferenciánk nem csupán új szakmai ismeretek megszerzésére nyújt lehetőséget, de kitűnő alkalmat teremt magas szintű networking-re, új szakmai kapcsolatok kialakítására. Szándékaink szerint évről évre visszatérő, a piac változásaira reagáló, interaktív nemzetközi fórumot szervezünk.


A 2009-ES BIZTOSÍTÁSI KONFERENCIÁN MÁR BIZTOSAN OTT LESZ:

Aberdeen Asset Management Hungary Alapkezelő Zrt., AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt., Allianz Hungária Biztosító Zrt., AON Magyarország Kft., Augmentum Kft., AVIVA Életbiztosító Zrt. , AXA Biztosító Zrt., AXA Magyarország, BG Risk Kft., Biztosítási Oktatási Intézet Fejlesztési Alapítvány, BNP Paribas Magyarországi Fióktelep, Broker Consulting Zrt., BROKERNET GROUP, BROKERNET Investment Holding Zrt., Calyon Bank Magyarországi Fióktelep, Capital Systems Informatikai Kft., CARDIF Biztosító Zrt., CIB Bank Zrt., CIB Biztosítási Alkusz Kft., CIG Közép-európai Biztosító Zrt., Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe, Clarity Consulting Tanácsadó Kft., CLB Kft., C-QUADRAT KAG, Deloitte Zrt., EHP Zrtt., ERGO Életbiztosító Zrt., EUGON kft., FBAMSZ, Generali-Providencia Biztosító Zrt., Genertel Biztosító Zrt., Goodwill Communications Kft., Groupama Garancia Biztosító Zrt., IFUA Horváth & Partners Kft., Index.hu zRt., ING Befektetési Alapkezelő Zrt., ING Biztosító Zrt, K&H Biztosító Zrt., KFH KFT, KH Bank, KPMG Hungária Kft., MABIASZ, MABISZ, Magyar Cetelem Bank Zrt, MKB Általános Biztosító Zrt., MONDAY Insurance Brokers Kft., Money & More Pénzügyi Tanácsadó Zrt., MoneyMoon, MPM Biztosítási Alkusz Kft, Nexus Biztosítási Alkusz Kft., OriensIM, PALLADIUM-Brókerház Kft., PEND Consulting Kft., Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, PLATEA Kft., Praeventio Biztosítási Alkusz Kft., PricewaterhouseCoopers Kft, Quantis Investment Management Zrt., Raiffeisen Bank Zrt., Ringier Kiadó Kft., SAP Hungary Kft., SAS Institute Kft., Scale Consulting Kft., SIGNAL Biztosító Zrt., The Boston Consulting Group, Trinity Consulting Zrt., UNION Biztosító Zrt., UNIQA Biztosító Zrt., Vialto Consulting Kft...


ELŐADÓINK GONDOLATAI A KONFERENCIÁN ELHANGZÓ TÉMÁKHOZ:

"Véget ért az "aranykor" az elmúlt évben - tízévnyi folyamatos növekedés után 2008-ban enyhén csökkent a biztosítási ágazat bevétele. A következő időben jelentős átrendeződések várhatóak a piacon attól függően, hogy ki milyen megoldásokat talál a pénzügyi válság hatásainak kezelésére. A megváltozott helyzethez alkalmazkodni kell! A következő években elsősorban a klasszikus - válság negatív hatásait enyhítő - biztosítási termékek iránt növekedhet a kereslet. Felerősödik majd a kockázati biztosítások (élet- és vagyon) iránti igény, ami részben ellensúlyozhatja a befektetési jellegű életbiztosítások drámai visszaesését. A pénzügyi válság azonban lehetőséget is jelent: esélyt a megújulásra, a sorok rendezésére, a fellendülés idején halogatott intézkedések meghozatalára. Ezért úgy gondolom, hogy egy - várhatóan két-három éves - konszolidációs időszakot követően újra növekedés várható az ágazatban, mivel Magyarország még mindig az alulbiztosított országok közé tartozik."

Kisbenedek Péter, elnök, MABISZ


"Most felértékelődik az innováció, a kreativitás, valamint a piaci környezetre történő gyors és rugalmas reagálás mind az üzletágak, mind az értékesítési csatornák terén. Ezt kell a termék innovációnak nyomon követnie, és ennek során olyan termékeket kell a piacra vinni, amelyek valós ügyféligényeket szolgálnak ki, és amelyeket megértenek az ügyfelek. 2010. sok mindent mérlegre tesz, megmutatja, hogy ebben a gazdasági helyzetben ki milyen stratégiát választott és az a stratégia helyes volt-e. Hitem szerint a több lábon állás stratégiája, valamint a költséghatékonyság javítása, és a folyamatok racionalizálása biztosíthatja a további fejlődést."

Zsoldos Miklós, elnök-vezérigazgató, UNION Biztosító


"Válság után vagy alatt? Hogyan érinti a biztosítókat? Éleződik-e a verseny és ki jár jól, az ügyfél vagy a közvetítő? A disztribúciós költségek vagy az árak határozzák-e meg a jövő biztosítási piacát? Valóban egyre összetettebb termékekre van-e szükség? A biztosítási piac résztvevői más és más választ adnak ezekre a kérdésekre, de lehet, hogy a versenyt eldöntő kérdést még fel sem tették...."

Zatykó Péter, vezérigazgató, AEGON Magyarország Zrt.


"Én a hosszú távú megtakarítások további térnyerésében hiszek, mégpedig a lakosság öngondoskodási hajlandóságának, tudatosságának erősödésével párhuzamosan. A biztosítók feladata az, hogy e cél kiszolgálására olyan termékeket kínáljanak az ügyfeleknek, amelyek az ügyfeleket hosszú éveken, évtizedeken keresztül "elkísérhetik", azokat közösen a biztosító és az ügyfél folyamatosan az ügyfél változó igényeihez, élethelyzetéshez tudják igyazítani. Ez a tendencia fogja az életbiztosítási piac trendjeit legfőképp meghatározni."

Kósa Zoltán, vezérigazgató, AXA Biztosító Zrt.


"Mozgalmas időszakot tudhatunk magunk mögött: 2008 végén egy hosszú és biztosnak tűnő növekedési időszak után a pénzügyi intézményeket és azok ügyfeleit felkészületlenül érte a piacok gyors változása és sok esetben megrázó veszteségekel szembesültek a befektetők. Kétségtelenül nehezebbé vált a pénzügyi tanácsadók munkája is, hiszen a megtakarításokban bízók nagy tömegeit elbizonytalanította az elmúlt évben tapasztalt visszaesés, ez pedig rányomta bélyegét az értékesítési eredményekre.
A megrendült bizalom helyreállítása az egész pénzügyi szektor közös érdeke és feladata. Újra kell gondolni a szolgáltatási stratégiákat, az ügyféligényeknek és a megváltozott körülményeknek megfelelően átalakítani a termékpalettát, új alapokra helyezni az értékesítési megállapodásokat. Szükséges újradefiniálni a biztosításközvetítők szerepét és felelősségét az ügyfelek tájékoztatásában, az átgondolt és tudatos döntések támogatásában. Ha a társaságok vezetői megteszik ezeket a lépéseket, akkor 2010 már a felemelkedés éve lehet. De vajon elég bátrak vagyunk? Mit gondolunk a jövőről? Mi a nyerő stratégia?"


Bartók János, elnök-vezérigazgató, Aviva Életbiztosító Zrt.


"Az Allianznál elsődleges cél egy olyan egyszerű, áttekinthető szervezeti struktúra kialakítása volt, amely alkalmas a megváltozott piaci környezetben a hatékony működtetés és szervezetirányítás ellátására, ugyanakkor csökkenti a társaság ezen a területen jelentkező költségeit. Új szervezeti struktúrát alakítottunk ki, amelynek célja egy integrált, többcsatornás értékesítési szervezet létrehozása, amelyben a korábbi területi elven szerveződő országos hálózatot egy ügyfél- és értékesítés-orientált központi irányítás váltja fel. Így most a tradicionális ügynöki hálózat mellett az Allianz Bankkal közösen kialakított bankbiztosítói fiókoknak, az on-line értékesítésre összpontosító Allianz Directnek, továbbá az alkuszoknak és a többesügynököknek egyazon rendszerben kell dolgozniuk. Egyik csatornát sem helyezzük előtérbe, hanem integráljuk azokat a nagyobb hatékonyság érdekében."

dr. Kálózdi Tamás, vezérigazgató-helyettes, Allianz Hungária


"50 éves a magyar GFB rendszer - csúcsok és mélypontok a múltban, iránykeresés napjainkban."
"A GFB rendszer minden részesének kínál előnyöket, de jelent hátrányokat is az új szabályozás."


Dr. Csurgó Ottó, vezérigazgató-helyettes, Groupama Garancia Biztosító Zrt.


"Ha körbenézünk Európában, a KGFB különböző modelljeit látjuk. Széles a paletta a teljesen liberalizált megközelítés és a kötött rendszerek között. A sokszínűség nem csak a szabályozásra, hanem az értékesítési stratégiákra is igaz. Magyarországon az átalakulás kezdeti lépéseit éljük át, nagy a szakma felelőssége abban, hogy jól kezelje a helyzetet és ne vonja ki a nyereséget ebből a termékből."

Csikós Dániel vezérigazgató, Genertel Biztosító Zrt.


"Valamennyi piackutatás megerősíti: A hazai lakosság életbiztosítást akar vásárolni. A helyzet viszont az, hogy ezt nem tudják, nekünk kell tájékoztatni őket az igényeiknek megfelelő lehetőségeikről. A termékfejlesztés számára azonban nem csak a kereslet várható növekedése miatt, de pl. a folyton változó jogszabályok miatt is hatalmas az űr a magyar piacon."

Gaál Csaba, alapító, az igazgatóság tagja, CIG Közép-európai Biztosító Zrt.


"A pénzügyi válság az életbiztosítási piac két fontos katalizátorát szüntette meg szinte egyik napról a másikra. A lakossági hitelezés drasztikus szűkülése visszavetette az ehhez kapcsolódó életbiztosítási termékek értékesítését. A tőkepiaci hozamok mélybe zuhanását pedig a megszokott kisbefektetői magatartást eredményezte. Ma már azt is tudjuk, hogy 2010 sem lesz egyszerű év: nemcsak az elhúzódó nehéz, általános gazdasági környezettel kell megküzdenünk, de az életbiztosításokra vonatkozó adókedvezmény eltörlésével is. De vajon mi fogja jelenteni a kiutat a szektor számára? Visszatérünk a gyökerekhez és kockázati biztosításokat fogunk értékesíteni? Jelenleg a magyar piacon nem értékesített termékek, befektetési formák jelennek meg? Átrendeződnek az egyes értékesítési csatornák piaci súlya? Esetleg teljesen új értékesítési csatornák, értékesítési megközelítések jelennek meg? Egy biztos, mint eddig minden "válság" a jelenlegi is egyszer véget fog érni. A nehéz időszakokból pedig nem feltétlenül a legnagyobbak és a legerősebbek kerülnek ki győztesen, hanem azok, akik legjobban és leggyorsabban tudnak alkalmazkodni a megváltozott környezethez."

Kuruc Péter, Életbiztosítási üzletág vezető, K&H Biztosító


"Megítélésem szerint törvényi szinten elegendő lett volna a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás néhány alapvető intézményét szabályozni, így az alapvető jogokat és kötelezettségeket, valamint a legfontosabb garanciális szabályokat. A részletszabályokat pedig a jóval rugalmasabb rendeletalkotással kellett volna megoldani. Például már a kártörténeti nyilvántartás szabályainak megalkotása előtt fontos lett volna a bonus-malus rendszer kialakítása, de erről még most is folynak az egyeztetések. Az évforduló kapcsán a szakma többsége által támogatott javaslat valósul meg, azaz a szerződés évfordulója a kockázatviselés kezdete lesz. Ezzel fokozatosan enyhül majd az a munkateher, amely a biztosítókra minden év végén, illetve az újév elején a nagyszámú szerződésátkötésekből származott, és a szerződök is problémamentesen hozzájuthatnak majd az új szerződésükhöz kapcsolódó dokumentumokhoz. Ez a változás nem korlátozza majd a versenyt, hanem "széthúzza" az év egészére."

Horváth Andrea, vezérigazgató-helyettes, Allianz Hungária


"A nem-életbiztosítások rövid-közép és hosszútávon sikerre vannak ítélve. Ezt csak a vak díjverseny és az erőltetett növekedési kényszer teheti tönkre. Ehhez azonban valóban mások hibájából kell tanulnunk."

Ertl Pál, igazgatósági tag, UNIQA Biztosító Zrt.


"2010 - egy új éra kezdete? A 2009-es év egy tabudöntő év a hazai biztosítási piacon. Egy olyan év, amikor a piac új értékesítése a 2005-ös szintre esik vissza, amikor a disztribúciós folyamatok ismételten visszatérnek a saját hálózatokkal történő értékesítés irányába és amikor a szabályozó is egy új, erősebb fókuszú szemüvegen keresztül vizsgálja az iparág transzparenciáját és szabályozottságát. A régi módszerek feltupírozása vagy a forradalmi újítások bevezetése lesz a lehetséges kitörési út? Gyorsan és drasztikusan fognak lezajlani a változások, az új helyzet nyertesei már talán túl is vannak a saját változásaikon."

Kovács Zsolt, értékesítési igazgató, az igazgatóság tagja, ING Biztosító Zrt.


"Új értékesítési modellek - Hogyan lehet felpörgetni az értékesítést? Először is jobb ügyfelek megszerzésével. Túl kell lépni a csatorna hatékonyság vizsgálaton és a vállalat számára legértékesebb ügyfelek megszerzésére kell koncentrálni. Ez után ki kell használni az adatbázisunkban levő ügyfelek potenciálját úgy, hogy igényeiknek megfelelő ajánlatokkal bombázzuk őket, saját preferenciájuk, életciklusok és ügyféltörténetük alapján. Végül kiszolgálási, lojalitás és ügyfél megtartási stratégiánkat az ügyfelek elvándorlási valószínűségére (churn propensity) és az ügyfelek értékére alapozzuk. Ennek elérésére ügyfélközpontú folyamatok, motivált dolgozók és megfelelő IT támogatás szükséges."

Kondor András, Partner, Goodwill Communications



TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:

Tartalmi kérdésekben: Bán Zoltán, vezető elemző, tel.: 428-9090, e-mail: ban@portfolio.hu,

Szponzorációs lehetőségek: Agócs Balázs, vezérigazgató-h./értékesítés, tel.: 327-4088, e-mail: agocs@portfolio.hu,

Szervezés, jelentkezés: Benkő András, konferenciaszervező - rendezvénymenedzser, tel.: 327-4086, e-mail: benko@portfolio.hu.

A rendezvény honlapja: www.biztositaskonferencia.hu



Néhány kép a tavalyi Biztosítási Konferenciáról (2008. október 7.)

Galéria

GALÉRIA | 13 kép
III. Portfolio.hu Biztosítási Konferencia (2009.10.13.)

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolat

Iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!

Hírek, eseményajánlók első kézből

A feliratkozással elfogadom az Adatkezelési tájékoztató 
és ÁSZF feltételeit. 
Elmúltam 16 éves.