A szekcióban a változó üzleti környezet lesz a fókuszban: a digitalizáció, a mobile first trend, a digitális ügyintézés, a beyond banking hogyan írja át a mindennapi bankolás szabályait? Hogyan ne veszítsék el a közvetlen ügyfélkapcsolatot a bankok, és hogyan érdemes az innovációkat bevezetni? Hogyan változik a fiókok és a digitális csatornák szerepe, fel lehet-e készülni a jövőre, vagy a folyamatos adaptáció a kulcs az új világban? Milyen digitális termékek váltak népszerűvé, és melyek véreztek el, hol van ebben a UX-nek szerepe?
A mesterséges intelligencia alig egy évvel ezelőtt új erővel robbant be a vállalati világ mindennapjaiba, a ChatGPT hajtotta hype nyomán számos kísérlet indult, új felhasználási terület körvonalazódott a bankszektorban is. Az ügyfélkapcsolatok automatizálásától kezdve a belső hatékonyság növelésén keresztül a csalásmegelőzésen át az üzleti döntéshozatal támogatásáig sok területen érkeznek az AI-megoldások.
A banki sikeres visszaélések száma és értéke többszörösére emelkedett az elmúlt bő 1,5 évben. A riasztó trend nem csupán azért nagy jelentőségű, mert az ellopott ügyfélpénzek kárpótlása, az ügyfelekkel folytatott viták költséget generálnak a bankoknak, hanem mert erőteljesen erodálják a pénzintézetekbe vetett bizalmat, a hosszú évek alatt kiépített reputációt. Egy csalás után megnő az ügyfélelvándorlás esélye akkor is, ha az ügyfél hibázott, ha ő adta ki az adatait vagy jelszavát. Mit tehetnek a bankok és a szabályozók az egyre nagyobb problémát jelentő csalások ellen? Milyen technológiai megoldások léteznek, hogyan lehet úgy megvédeni az ügyfeleket, hogy az ne jelentsen számukra egyúttal rosszabb, kényelmetlenebb UX-et? Erről lesz szó szekciónkban.
A hazai bankszektorban a front-endeken nyilvánvaló a digitális fejlődés, ám a háttérendszerek esetében az MNB digitalizációs jelenése szerint is volna még bőven tér a fejlődésre. Igaz, a hatalmas banki architektúrákat nem lehet egyik pillanatról másikra lecserélni vagy modernizálni, de a folyamatos fejlesztés és a modern megoldások implementációja elengedhetetlen a belső hatékonyság növelésében. A jó példákról és az új eszközökről lesz szó ebben a szekcióban.
MiCA, PSD3, AI ACT, DORA, AFR 2.0 – Számos szabályozói változás, amely a bankok számára fejlesztési, felkészülési feladatokat jelent, sőt, akár üzleti lehetőségeket hordozhat. A szekcióban a legfontosabb változásokról és ezek impaktjáról lesz szól.
A pénzforgalomi biznisz a fintech újítások bölcsője, egyben a globális banki bevételek durván harmadát adó üzletága. Melyek most a hazai pénzforgalmi piac legnagyobb újdonságai, mit várhatunk az AFR 2.0-tól, és merre fejlődik tovább a kártyás fizetési piac? Gyökeret ver-e Magyarországon is a BNPL-trend, mi lesz a digitális jegybankpénzek sorsa?
Miután megvitattuk a legégetőbb digitális, pénzügyi és üzleti trendeket és kihívásokat, jöhet a jól megérdemelt pihenés és szórakozás: állófogadással, italpultokkal és finomságokkal várjuk Önöket, ahol oldott hangulatban tovább gyűrűzhetnek a szakmai kérdések és felvetések, és új partneri-üzleti kapcsolatok köttethetnek. Találkozzon és koccintson a bankszektor legfontosabb szereplőivel: top vezetők, fintech-guruk, tanácsadók, szabályozók, startupperek, IT-cégek szakértői egy helyen!
