A magyar kiskereskedelem jelene és jövője
A konferencia nyitó szekciójában elismert szakértőink arra törekszenek majd, hogy feltárják a jelenlegi globális és hazai kiskereskedelmi szektor legfontosabb tendenciáit, valamint megoldásokat vázoljanak fel a legnagyobb kihívások leküzdésére. Szó lesz a teljes kereskedelmi ágazatot erőteljesen érintő makrogazdasági fundamentumokról, ideértve a munkaerő kérdéskörét, az inflációt, vagy épp az ellátási láncok komplexitását, és nem utolsó sorban az állami szabályozás folyamatos változásait.
08:00 - 08:05
08:05 - 08:25
A hazai kiskereskedelmi szektor kihívásai 2025-ben
Előadó: Gerlaki Bence, adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkár, Nemzetgazdasági Minisztérium
08:25 - 08:45
Fogy vagy fogyaszt? Mit csinál a magyar háztartás?
Előadó: Madár István, vezető elemző, Portfolio Csoport
08:45 - 09:25
Vezetői kerekasztal: Hogyan látja a kiskereskedelmi szektor elitje az iparág aktuális kihívásait?
Moderátor: Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média (Portfolio Csoport)
Beszélgetés résztvevői:
09:25 - 09:30
Panelfelvezető előadás: FMCG-manifesto
Előadó: Kozák Tamás, főtitkár, Országos Kereskedelmi Szövetség
09:30 - 10:05
Panelbeszélgetés: Merre tovább magyar FMCG-szektor?
Moderátor: Kozák Tamás, főtitkár, Országos Kereskedelmi Szövetség
Beszélgetés résztvevői:
A konferencia második szekciójában fókuszba kerülnek a hagyományos, vagyis fizikai üzleteken alapuló modellek, a dinamikusan fejlődő online kereskedelem, valamint a kettő ötvözetéből kialakuló hibrid üzleti stratégiák. Emellett szó esik majd arról is, hogyan optimalizálhatók ezek a modellek a fogyasztói élmény fokozása, a hatékonyság növelése és a piaci versenyelőny megszerzése érdekében. Külön figyelmet kapnak az omnichannel megoldások, a digitális innovációk, valamint az ügyfélhűség erősítésének modern eszközei is.
10:30 - 10:45
A dinamikus és versenyképes kiskereskedelmi szektor szakpolitikai vonatkozásai
Előadó: Kozák Ákos PhD, ügyvezető igazgató, Danubia Forum
10:45 - 10:55
10:55 - 11:35
Panelbeszélgetés: Iparági trendek a "kőboltok" világában: plázák, bevásárlóutcák, bevásárlóparkok, és klasszikus kisboltok helyzete és jövője Magyarországon
Moderátor: Borbély Gábor, kutatási igazgató, CBRE
Beszélgetés résztvevői:
11:35 - 12:15
Panelbeszélgetés: A legismertebb hazai e-kereskedők fortélyai: piacépítés a Temu (és társai) árnyékában, avagy régiós helyzetkép és hatékony növekedési stratégiák
Moderátor: Mondovics Péter, DKSZ tag, marketing manager, Mastercard
Beszélgetés résztvevői:
A szekcióban a változékony piaci környezet és a folyamatosan átalakuló fogyasztói szokások mentén tárgyaljuk meg a legfrissebb és ma leginkább hatékony marketing- és kommunikációs stratégiákat. Kiemelt témáink közé tartozik majd az, hogyan őrizhetik meg a többdimenziós kereskedelemben láthatóságukat és piacukat a retail üzletek. Továbbá szóba kerül a termékbevezetés kérdésköre is, amelyet elsősorban az influenszer-marketing szemszögéből vizsgálunk.
13:00 - 13:15
A retail média térhódítása átrajzolja és forradalmasítja a teljes hirdetői piacot
Előadó: Somlói Nina, Senior Associate, PwC Magyarország
13:15 - 13:45
Panelbeszélgetés: Helyzetek és gyakorlatok - mitől szárnyal a retail média és leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát, illetve a közösségi felületeket az új hirdetési forma?
Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport
Beszélgetés résztvevői:
13:45 - 14:15
Panelbeszélgetés - Hogyan, és hogyan ne? Az influenszer marketing szerepe a marketingkommunikációban: mérlegen az elérés és a hitelesség kérdései a termékbevezetés során
Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport
Beszélgetés résztvevői:
14:15 - 14:45
Panelbeszélgetés: Túlélni a globális e-kereskedelem viharát: a határon túli terjeszkedés marketing stratégiája
Moderátor: Bogos Boglárka, operatív vezető, Digitális Kereskedelmi Szövetség
Beszélgetés résztvevői:
A konferencia záró szekciójában egyrészt terítékre kerül a RetailTech, azaz a digitalizáció és az automatizáció kérdésköre is, amely már az üzleti stratégia része és így egyre inkább előtérbe kerül a kiskereskedelmi szektorban, ide értve az ESG szempontokat is. Továbbá halászhajóra szállunk az ágazat logisztikai kihívásainak óceánjában, hogy kipecázzuk azokat az okos logisztikai megoldásokat, amellyel versenyelőnyre tehetünk szert. Hiszen a versenyképes működés alapja ma mindenképpen az, ki jut el elsőként a fogyasztóhoz egy olyan piaci környezetben, ahol sajnos állandó a veszélye annak, hogy bármikor megszakadhat az ellátási lánc.
15:10 - 15:25
Foglalkoztatási stratégiák a kiskereskedelmi szektorban, változó munkaerőpiaci környezetben, az automatizáció árnyékában
Előadó: Toldi Gábor, ügyvezető igazgató, DTC Solution
15:25 - 15:35
Panelfelvezető előadás
Előadó: Méri Tamás, társalapító és üzletfejlesztési igazgató, Access4You International
15:35 - 16:15
Panelbeszélgetés: Retail-Tech - Digitalizáció, automatizáció, és az ESG szerepe a kiskereskedelemben
Moderátor: Méri Tamás, társalapító és üzletfejlesztési igazgató, Access4You International
Beszélgetés résztvevői:
16:15 - 16:55
Panelbeszélgetés: Az ellátási láncok élesedő háborúja: a kiskereskedelmi szektor logisztikai kihívásai
Moderátor: Nagy-Józsa Dorka, CEO, Y2Y Ltd.
Beszélgetés résztvevői:
Legyenek vendégeink egy pohár pezsgőre a szakmai programot követően, ne hagyják ki a kapcsolatépítési lehetőséget a konferencia résztvevőivel és előadóival!
Ilyen volt a Retail Day 2024 – idén se maradjon le!
Társszervező
Kiemelt szakmai partner
Silver támogató
Silver/Expert támogató
Szakmai partner
Hivatalos autókölcsönző partner
Szervezés, lebonyolítás, információk
Szponzorációs lehetőségek
Tartalmi és szervezési kérdésekben