Mozgó célpont? Milyen lokáció kell ma egy sikeres irodaház fejlesztéséhez? (x)

PR cikk
A város fejlődésének hatása az irodapiacra

Budapest gazdag történelmével és dinamikus gazdasági fejlődésével kiemelkedik a régió irodapiacának színteréről. Akár újonnan épített, vagy meglévő irodaház fejlesztéséről van szó, a megfelelő, hosszú távon működőképes lokáció kiválasztása nem csupán térbeli döntés, hanem egy összetett, stratégiai választás, mely hosszú távon határozza meg az irodaház sikerét és szerethetőségét.

Sokszor halljuk, mondjuk egy irodára, hogy: „nagyon jó helyen van”. De tudjuk valójában, hogy mit is értünk ez alatt: „jó hely”?

  1. Budapesti munkavállalók szempontjából a jó lokáció meghatározása stabil képet mutat. Preferáltak a jó közlekedési csomópontok, könnyű és gyors megközelíthetőség tömegközlekedéssel, lehetőség szerint metróval. Gondoljunk bele mennyit számított a metró vonal közelsége abban, hogy az egyébként nem prémium lokációjú Váci folyosó viszonylag gyorsan fel tudott szívni 1 millió feletti új iroda m2-t.
  2. Az elmúlt években azonban az agglomerációba költözés növekvő tendenciája új szempontot adott a jó lokáció meghatározásához. Az ingázó munkavállalókra is gondolni kell már, amikor a könnyű és gyors megközelíthetőséget szeretnénk biztosítani. A jó megközelíthetőség már nem csak a metró közelségét jelenti, hanem a vonat, a távolsági busz és a P+R parkolókhoz való közelséget is.
  3. Gyökeresen megváltozott a munkavállalók gondolkodásmódja és elvárása is. A hosszabb bejárási idő már nehezen elfogadható a szabadidő kárára. Ez olyan erős igény, hogy akár munkaerő elvesztést is okozhat. Felértékelődött a minőségi szabadidő, ami közvetlen a munka előtt és után eltöltött időre is vonatkozik. Sokat számít, ha az irodaház kapcsolódik a várossal. Új szempont lett, hogy az irodaház a környezetével együtt szerethető legyen.

A BIF senior sales managere, Harsányi Barbara a következőkre mutatott rá: „Az irodaházat kereső partnereink prioritásai szinte napról napra változnak, egyre inkább az egyensúlyra és a munkavállalói élményre helyeződik a hangsúly. Olyan irodát keresnek, mely nem csupán az üzleti tevékenységüknek nyújt optimális környezetet, de elősegíti a dolgozók jólétét is. Az irodaházakban, vagy vonzáskörzetükben elérhető éttermek, bevásárlási- és sportolási lehetőségek, a zöld területek közelsége mind olyan elemek, amelyek fokozzák az irodák vonzerejét. A BIF pont ilyen irodákat kínál. Célunk, hogy bérlőink az üzleti céljaik elérése mellett szeressenek is az irodáinkba bejárni, ott dolgozni.”

A BIF egyik legújabb „A” kategóriás irodaház fejlesztése a Major Udvar elhelyezkedése kiváló. Metróval, vonattal és villamossal is könnyen megközelíthető. Közel a Vérmezőhöz, Városmajorhoz. Számtalan sport, rekreációs és bevásárlási lehetőség karnyújtásnyira. Csodálatos panorámával. Az irodaház szinte azonnal megtelt bérlőkkel, 100%-os kihasználtsága hosszú távon várható.

Major Udvar Irodaház - BIF

A jó helyszín megtalálása a városi ingatlanfejlesztés egyik legnagyobb kihívása.

Lokáció szempontjából a tökéletes belváros telített. A város belső, frekventált részein nem meglepően a megfelelő méretű telek gyakorlatilag hiánycikk.  Kisebb, 8-10.000 m2 alatti irodaházak fejlesztése pedig kevésbé gazdaságos. Mindezek következtében még inkább felértékelődnek a jó elérhetőségű, központi fekvésű irodaházak és a régi belvárosi épületekben található modernizált irodák.

Látni kell a jövő jó lokációját is! Budapest él és mozog. Folyamatosan fejlődik. Újabb és újabb területek válnak közkedvelt negyedekké. Változnak, bővülnek a közlekedési útvonalak is. Ha együtt élünk a várossal, figyeljük változásait, követjük a trendeket és a fejlesztési terveket, nemcsak megtalálhatjuk a jövő jó lokációját, hanem fontos részt vállalhatunk a város alakításában, Budapest fejlődésében.

Irodafejlesztés során választhatunk rozsdaövezeteket, vagy akár a központtól távolabbi helyszíneket is, melyek a fejlesztések hatására, vagy azt követően jó lokációvá válhatnak, de ehhez többlet befektetésre, nagyobb vízióra van szükség.  Számolni kell az infrastruktúra kiépítésével, az irodához kapcsolódó szolgáltatások kialakításával, a városba való integrációval is.

Az „A” kategóriás BIF Tower irodaház jó példa arra, hogy hogyan válasszunk lokációt Budapest fejlesztési terveinek ismeretében. Az irodaház ugyan nem a belvárosban van, de már most is jó a lokációja, és a közeljövőben pedig még vonzóbb lesz. Közel van hozzá a reptér, a metró, a villamos, a budapesti agglomerációval pedig összeköti a népligeti buszpályaudvar. A körvasút majdani fejlesztése még könnyebben elérhetővé teszi az épületet. A Népliget megújítása pedig hozzáad majd a szerethetőségéhez is.

Ungár Anna, a Budapesti Ingatlan Nyrt. (BIF) igazgatóság elnöke és vezérigazgatója kiemelten fontosnak tartja a jó lokációt. „A kiváló lokáció mindig is a BIF stratégiai alapelvei között szerepelt. Belső szlogenünk is így szól: location, location, location! Ebből semmilyen körülmények között nem engedünk. A helyszín kritikus szerepet játszik irodaházaink hosszú távú sikerében és fenntarthatóságában. Ennek a szemléletnek köszönhető, hogy mára már 80.000 m2 prémium lokációjú irodánk van, és a legutóbbi két fejlesztésünk 100%-os kihasználtsággal fut a jelentős kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is.”

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF