dr. Mátyás Vajta
Dr. Vajta Mátyás a HUPX vezérigazgatója és az ADEX Group Igazgatótanácsának tagja. Jogászként végzett a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, majd jogász-közgazdász diplomát szerzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Pályafutását a HUPX-nél kezdte 2010-ben, amikor a frissen alapított Magyar Szervezett Villamosenergia-piacon a Piacfelügyeleti és Back Office osztály vezetője lett. Később a MAVIR Zrt.-hez csatlakozott kötelező átvételi osztályvezetőként, később pedig piacműködtetési igazgatóként. 2018-ban a KOM Központi Okos Mérés Zrt., a MAVIR ZRt. egyik leányvállalatának vezérigazgatója is volt Az elmúlt évtizedben Mátyás számos, a villamosenergia-piaccal kapcsolatos projektben vett részt. A HUPX első alkalmazottainak egyikeként, fontos szerepet játszott a HUPX Zrt. mint vállalat létrehozásában, és közreműködött a tőzsde másnapi és a fizikai határidős piacainak megalkotásában. Szintén részt vett a CZ-SK-HU és a 4M MC (CZ-SK-HU-RO) másnapi piac-összekapcsolás, valamint az XBID LIP15 projektekben. Piacműködtetési igazgatóként számos nemzetközi együttműködésben képviselte a MAVIR-t, mint az Egységes Másnapi Piac-összekapcsolás (Single Day-Ahead Coupling - SDAC) és az Egységes Napon Belüli Piac-összekapcsolás (Single Intraday Coupling - SIDC), a Core kapacitásszámítási régió (Core Capacity Calculation Region – Core CCR) és a Core áramlásalapú piac-összekapcsolási (FB MC) projektek, illetve a DE-AT-PL-4MMC („Interim Coupling”) projekt, továbbá aktívan részt vett az ENTSO-E különböző munkacsoportjaiban is. Dr. Vajta Mátyás 2020-ban visszatért a HUPX-hez, ezúttal, mint HUPX Magyar Szervezett Villamosenergia-piac Zrt. vezérigazgatója. A HUPX és az ADEX Csoport egyesülését követően az Igazgatótanács tagjaként a régiós piac alakításában is meghatározó szerepet tölt be.
Construction Industry 2026
AI in Business 2026
Portfolio Insurance 2026
25 years of Portfolio Conferences
The Portfolio Group's event division has been shaping the professional events market for over two decades, continuously in a market-leading position. We organize 60 business conferences and nearly 10 awards ceremonies nationwide each year, setting the direction in 9 industries: economy, agriculture, real estate, healthcare, finance, automotive, energy, IT, sustainability. We reach 40,000 participants annually. The name Portfolio Events is a guarantee of high-quality professional content and outstanding B2B and B2C networking – in premium hotels, exclusive environments, with business networking and lead generation opportunities. So far, more than 7,000 speakers and nearly 50,000 companies have participated in our events: experts, top executives, decision-makers, opinion leaders, owners. Join us and level up - we provide the top community of the domestic business sphere!