Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe

Hámor Iván
Az egész EU-n belül Magyarország lesz az első, ahol újra kapható lesz a teljes megújuláson átesett LADA kínálat. Az első autók érkezése 2015 őszén várható, a teljes EU paletta pedig 2016 nyarától lesz elérhető. A professzionális felhasználók számára jó hír, hogy a korábban Niva néven, most mindössze a 4x4 jelzéssel illetett valódi terepjáró is a portfólió része lesz, mi több, a régebbi modellekhez is teljes lesz az alkatrész utánpótlás.
Miután 2015. július 1-én aláírásra került a Renault tulajdonában levő AVTOVAZ és a Duna Autó kötelékébe tartozó LADA Hungary Disztribúciós Kft. között a forgalmazói megállapodás, a gyakorlati megvalósítás lépései is megkezdődtek. A tervek szerint - és nem egészen véletlenül - 2015. november 7-én nyitja meg a kapuit az első bemutatóterem, amit újabbak még nem ebben az évben, de hamarosan követnek. Ezek megnyitásáig is folyamatos lesz a hálózat fejlesztése, ugyanis - és a jelenlegi, illetve jövőbeni LADA-üzemeltetők szempontjából ez talán fontosabb is - a márkaszervizek már az idén elérhetők lesznek az ország több pontján.

Markó Zoltán, a forgalmazó projekt igazgatója a Portfolio-nak elmondta:

a gyárral euró alapon történik majd az elszámolás.

De ezért - vagy ennek ellenére - kifejezetten versenyképes árakon tudják majd biztosítani a késztermékeket és az alkatrészeket is.

Ilyen Ladák lesznek itthon is

Miután megszületett a LADA megújításáról szóló döntés, 2013-ban felkérték a szakmai körökben nagy tekintélynek örvendő svéd autómogult, Bo Anderssont, hogy vezesse át a LADA márkát Európába. A General Motors korábbi egyik csúcsvezetője híresen szigorú, kemény tempót diktál és személyesen ellenőriz minden részletet. A felső vezetésbe került Steve Mattin, brit autódesigner is, jelenleg az ő irányítása alatt dolgozik az AVTOVAZ tervező csapata. Mattin nevéhez olyan modellek formatervezése fűződik, mint a Mercedes ML-, vagy GL-osztály.

2015-ben három modell érkezik hazánkba, a kisautók táborába tartozó Kalina (5-ajtós, kombi és Cross kivitelben is), az elegánsabb megjelenésű Granta és a Lada 4x4, melyet még Nivaként ismert meg az egész régió. Utóbbiból mai is rengeteget használnak az erdészetek, az agrárium, illetve olyan felhasználók, akik a valódi teljesítményt többre értékelik, mint a hangzatos elnevezéseket. 2016 tavaszán, nyarán érkezik a WTCC-ben már nagy sikerrel futó Vesta, ősszel a városi terepjáró X-Ray és 2017-ben tervezik bemutatni az új 4x4-et is, mely megőrzi a mostani változat stílusjegyeit és terepjáró képességeit, mégis egy teljesen új, modern autó lesz.

A LADA ma is változatlan népszerűségnek örvend a szó jó értelmében hobbi autóversenyzők körében - a legnagyobb kultusza pont Magyarországon van, erősebb, mint Oroszországban, vagy a Baltikumban -, és ezt a rajongást meg is akarja őrizni a gyár. Minden új és jelenlegi modellből készül valódi sport változat is, ami nem csak a nevében, matricázásában, esetleg egy műanyag alkatrészben tér el a többitől. A LADA Sport műhelyében üres, de már fényezett karosszériából, szinte kézzel összerakott autókat jelent a Sport jelölés, erősebb motorral, fékekkel, stb. Amióta a LADA WTCC-s sportprogramjának nagy részéért a francia Oreca csapat a felelős - és nem csak a motorért, mint a kezdetekben -, jelentős kapacitások szabadultak fel az orosz műhelyben, melyet az utcára szánt és közvetlen bevételt termelő modellek összeszerelésére tudnak fordítani.

Azonban ami még nagyobb örömre adhat okot, az az új LADA ára lesz.

"Hatalmas öröm és büszkeség számunkra, hogy nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként forgalmazhatjuk a LADA márkát. Azt gondolom, az új modellek legalább olyan népszerűek lesz, mint elődeik, azzal a különbséggel, hogy a LADA mára felnőtt Európához. Az új autók magas színvonalúak, jól felszereltek, akinek úgy tetszik sportosak és az áruk is igen vonzó" - tette hozzá Markó Zoltán, a LADA Hungary projektigazgatója.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF