Tripláztak a legnagyobb hazai beszállítók a McDonald’s-ban

Portfolio
A Magyarországon 31 éve jelen lévő McDonald’s étteremlánc 2018-ban összesen 39,5 ezer tonna mezőgazdasági és feldolgozott alapanyagot szerzett be hazai és külföldi beszállítóktól. A vállalat az itthoni éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát magyar beszállítóktól vásárolja, számukra pedig arra is lehetőséget teremt, hogy McDonald’s regionális hálózatába bekapcsolódva külföldön terjeszkedjenek.

A hazai McDonald’s éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát, elsősorban a csirkehúst, tojást, mézet, hagymát, salátát, paradicsomot, ketchupot, továbbá a marhahús és a csomagolóanyagok egy részét a vállalat hazai beszállítóktól vásárolja – mondta el Szabó István, a KPMG Hungária Kft. szenior menedzsere a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián tartott előadásában.

Elmondta azt is, hogy a 11 legnagyobb hazai beszállító öt év alatt közel megháromszorozta a McDonald’s számára értékesített termékek értékét, ami 2018-ban már 12,2 milliárd forintot tett ki. A magyar beszállítóktól beszerzett áruk értéke pedig 2018-ban meghaladta a 22,6 milliárd forintot.

Szabó kiemelte, hogy a hazai vállalkozások számára a magyarországi McDonald’scal való üzleti kapcsolat állandó jelentős volumenű megrendelést, valamint kiszámíthatóságot jelent. A vállalkozások emellett lehetőséget kaphatnak a külföldi terjeszkedésre, a McDonald’s regionális beszállítói hálózatába való bekapcsolódásra is.

A szakember előadásából kiderült az is, hogy a 2014 és 2018 közötti időszakban a magyar beszállítók összesen 113,6 milliárd forint értékben értékesítettek termékeket a külföldi McDonald’s vállalatok számára, aminek köszönhetően magyar alapanyagok érkeztek elsősorban Ausztriába, Németországba, Lengyelországba, valamint Romániába és Horvátországba.

Szabó a Savencia Fromage and Dairy Magyarország Zrt. (2018-ig Pannontej Zrt.) példáján keresztül bemutatta, hogy egy-egy beszállító időszakos promócióban használt terméke hogyan állandósulhat, és válhat hosszú távú együttműködés alapjává.

2004-ben egy időszakos promóció keretében a Happy Meal menükbe mini panírozott trappista kockákat szállított a vállalat. A sikeres promóciót újabbak követték, mára pedig a termék a kínálat állandó elemévé vált

– mondta, hozzátéve, hogy a cég 2004-ben 12 tonna, 2018-ban pedig már 917 tonna sajtterméket értékesített a McDonald’s-nak, aminek 13 százaléka a magyar piacon fogy el, a 87 százaléka pedig külföldön kerül a vendégek tálcájára.

A cikk megjelenését a Progress Promotion Kft. támogatta.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF