Százezer külföldit hoz Magyarországra a Sziget: három hét múlva indul a fesztivál

Orosz Márton
Újraindultak a fesztiválok Magyarországon, Európában és világszerte is. A hazai piacon már több nagy rendezvény is lezajlott, köztük a Volt és a Balaton Sound is, a Sziget pedig 3 hét múlva kezdődik. A háttérben a munkaerőhiány, a forintgyengülés, az élelmiszer-áremelkedés, és a kata átalakítása is nehezíti a szervezők életét. Többek között ezekről beszélgetnünk Kádár Tamással, a Sziget főszervezőjével.

A legnagyobb magyarországi fesztivál 3 hét múlva nyitja meg kapuit az óbudai Hajógyári szigeten - ennek apropóján kérdeztük Kádár Tamást az idei szezonról, a szervezés nehézségeiről és a 2022-es újdonságokról.

A műsor már meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcasten, a Google Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is:

Beszélgetésünkben szóba került, hogy

  • Mennyire sikerült újraéleszteni az európai fesztiválpiacot?
  • Mik az idei nyár eddigi tapasztalatai Magyarországon? Hogy sikerült a VOLT és a Balaton Sound, mennyire garantált ezeknek a fesztiváloknak a jövője?
  • Mi változik a Sziget-csoportnál Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert távozásával, hogy alakul át a menedzsment-struktúra?
  • Hogy lehet kezelni a forint-árfolyamot, segíthetnek-e ilyenkor a külföldi jegyeladások?
  • Növekszik-e az érdeklődés amiatt, hogy jelentősen többet ér most egy holland, brit, német fiatal pénze?
  • Mennyire érzékelhető a szektorban a munkaerőhiányt? Visszatértek-e a piacra azok a szakemberek, akik például a technikáért feleltek, és a Covid alatt elhagyták a szektort? Mennyire jelent nehézséget a kata átalakítása?
  • Mit jelent a Sziget a magyar turizmus számára? Mennyire fontos a fesztivál a Magyarország-brand építésében?

Címlapkép: Kádár Tamás, a Sziget főszervezője a Portfolio stúdiójában. Fotó: Gombkötő Emma/Portfolio

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF