"Az ügyfelek láthatják, jó helyre kerül az adomány" (x)

Portfolio
Jótékonykodni ma már szinte elvárt tevékenység a cégek között, de a válsággal teli években a nyereség egy részét továbbra is felajánlani és az ügyfelekre bízni, hogy hova jusson az adomány, ez nem általános ma még. Erről kérdeztük Molnár Csabát, az első közösségi pénzintézet, a MagNet Bank KAP programjának vezetőjét:


A MagNet Bank ügyfeleinek évről évre lehetősége nyílik arra, hogy a Közösségi Adományozási Program keretében rendelkezzenek a bank teljes nyereségének 10%-áról, amellyel számukra is fontos társadalmi ügyeket támogathatnak. Ez a program a közösségi bankká alakulás évében, 2010-ben indult útjára sikeresen, így az idei már a harmadik év, amikor a közösségi bank ügyfelei egy személyre szabott levélben értesülhetnek arról, hogy a bank teljes profitjához ők hogyan, vagyis összegszerűen pontosan mennyivel járultak hozzá. Majd választanak egy számukra fontos társadalmi ügyet vagy szervezetet, így köztük például a súlyosan beteg gyerekek kívánságait valóra váltó Csodalámpa Alapítványt.
Az aktuális szavazás, vagyis a rendelkezésre álló teljes adományozási összeg felosztása jelenleg is zajlik, amelynek alakulását mind a civil partnereink, mind ügyfeleink vagy más érdeklődők is könnyen és átláthatóan nyomon tudnak követni a bank honlapján.

A szervezetek tájékoztatják-e Önöket, hogy az adományt mire fordították, például az említett kívánságteljesítő alapítvány mire költötte a felajánlott pénzt?

Igen, folyamatos az információátadás, így a Csodalámpa Alapítvány az elmúlt 2 évben mintegy 13 kívánságot tudott teljesíteni a MagNet Bank-ügyfelek szavazata alapján. A kisebbek játékokat kaptak, míg a nagyobbak olyan technikai eszközöket, melyek a tanulásukban segítik őket. De volt, aki Nizzába utazhatott delfint simogatni vagy éppen Harry Potter-túrán vehetett részt London mellett. Egy kisfiúnak például a támogatásból vásároltak kerti hintát csúszdával, mivel a kicsi a betegsége miatt nem mehet közösségbe.

Az ügyfelek kapnak-e visszajelzést, amelyből értesülhetnek, jó helyre adták-e a voksukat?



Minden társadalmi szervezet beszámol az adományok felhasználásáról, melyet mi a honlapunkon megjelentetünk. Az összefoglaló írásos anyag mellett például a csodalámpások az adományok ünnepélyes átadásáról fényképes beszámolót is készítettek a honlapjukra, megjelölve ott, hogy ezek a kívánságok a közösségi bank ügyfeleinek támogatásával teljesültek. Nagyon megindítóak ezek a beszámolók, érezhető belőlük, hogy milyen örömet szereztek a gyerekeknek és a családjuknak ezek az ajándékok. Mindezeket mi is közzétettük a saját honlapunkon az ügyfeleink körében, így ők is pontosan láthatták, jó helyre került az adomány. Ezzel természetesen inspirálni is szeretnénk őket arra, hogy a következő évben is rendelkezzenek a bank nyereségéről, sőt akár személyesen is ajánljanak fel segítséget - anyagi támogatást, tudást, szakértelmet vagy akár önkéntes munkát - a számukra fontos ügyek fejlesztéséhez.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF