Heteken belül újabb autópályát adnak át Magyarországon

Portfolio
Év végéig átadják az M70-es autóút kétszer kétsávos autópályává fejlesztett bő 10 km-es szakaszát, amely részben EU-pénzből épül meg – írja helyzet összefoglalójában a Magyar Nemzet. Közben már 60%-os készültségű az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közti, 17,6 kilométeres szakasza, amely tisztán magyar költségvetési forrásból épül.

Heteken belül átadják az M70-est

Év végére fejeződhet be a Letenye és Tornyiszentmiklós közötti M70-es autóút kétszer egysávos szakaszainak autópályává szélesítése a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) közlése szerint. A NIF projekttel kapcsolatos aloldala szerint 12,6 km-es szakaszon kell a kétszer egy sávos utat kétszer két sávosra szélesíteni.

A projekt része a magyar–szlovén határon, Tornyiszentmiklósnál tervezett pihenőhely megnyitásához szükséges közművek és épületek kiépítése is, valamint a bal pályán meglévő kilenc híd összekötése a jobb pályán kialakítandó hídszerkezetekkel. A NIF oldala szerint

a 16,7 milliárd forintos beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg.

Lényeges közben az is, hogy már megkezdték a Zalaegerszeg-Rédics–Lendva vasútvonal hazai szakaszának tervezését is.

Halad az M44-es építése is

A cikk szerint hatvanszázalékos készültségnél tart az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közti, 17,6 kilométeres szakasza, amely mintegy 41,4 milliárd forintnyi magyar költségvetési forrásból épül és amelynél a napokban tartottak sajtóbejárást. A négysávos szakasz kivitelezése 2018 februárjában indult el, és átadására várhatóan a 2021. januári határidő előtt sor kerülhet.

Az összesen 95 kilométeresre tervezett M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakaszát Kondoros és Tiszakürt között még az önkormányzati választások előtt október elején átadták. 17 éve nem volt ekkora autópálya-átadás Magyarországon, amely egyébként 145 milliárd forintnyi magyar költségvetési forrásba került. A beruházásnak köszönhetően akár 20 perccel is csökkenhet Budapest elérése Békéscsabáról.

Jelenleg zajlik a Kecskeméthez közeli Tiszakürt–Lakitelek szakasz építése is, és még idén szeretnének eredményt hirdetni a Lakitelek–Szentkirály közti öt kilométeres szakaszra kiírt közbeszerzési pályázaton – emeli ki a lap. A Tiszakürt–Lakitelek szakaszt 2021 augusztusáig kell befejezni, a Szentkirályig tartó öt kilométer 2023-ra készülhet el.

Az M44-es megépítésével Békéscsaba bekapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózatba, mellyel nő a régió versenyképessége, illetve biztonságosabbá és gyorsabbá válik az ország nyugati felének megközelítése. Emellett az is lényeges, hogy Békéscsaba csak néhány kilométerre esik a magyar–román határtól és az erdélyi Nagyszalontától.

A lap megemlíti, hogy idén tavasszal átadták a Szerbiát észak–déli irányban átszelő autópálya utolsó szakaszát, így ezentúl gyorsabban lehet eljutni a görög tengerpartra is Magyarország felől.

Címlapkép és képek forrása: NIF Zrt.

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF