Megduplázta értékét az Airbnb első tőzsdei napja után

Portfolio
Már az első kereskedési napon több mint megduplázták értéküket az Airbnb újonnan tőzsdére vezetett részvényei, holott már a jegyzési áruk sem volt olcsó. Ez volt az év legnagyobb amerikai tőzsdére lépése egyébként, mivel a vállalat debütáláskori értéke közel 50 milliárd dollár volt. Ehhez képest még nyereséges éve sem volt eddig a vállalatnak.

Az Airbnb részvényeinek a jegyzési ára 68 dollár / darabon alakult eredetileg, amivel a cég mintegy 3,5 milliárd dollár tőkét vont be a működéséhez az 50 millió kibocsátott részvény után.

Ehhez képest a kereskedési nap kezdetén a Nasdaqon máris 146 dolláron debütáltak a részvények annyira nagy volt az érdeklődés a befektetők részéről, tehát a kibocsátási ár több mint 2-szeresén kezdtek el a részvényekkel kereskedni.

A részvények árfolyama napközben elérte a 165 dolláros szintet is, és végül valamivel a nyitóár alatt fejezték be a napot, 144 dolláron.

Ezzel a vállalat piaci kapitalizációja első kereskedési napja után 86,5 milliárd dolláron alakult, ugyanakkor:

teljesen felhígított alapon, opciós jogok és korlátozott részvények figyelembevételével is, ez az érték közelebb áll a 100 milliárd dollárhoz.

Ha a felhígítás nélküli piaci kapitalizációt tekintjük, már akkor is nagyobb az Airbnb értéke, mint a nála nagyobb és jóval régebb óta működő versenytársáé, a Booking Holdingsé.

A vállalat eredtileg még tavasszal készült a tőzsdei debütálásra, de az akkori terveket átírta koronavírus-járvány, de végül még így is sikerült idén megvalósítani az IPO-t. Az Airbnb-nek még soha nem volt nyereséges pénzügyi éve, bár negyedéves alapon már termeltek profitot több alkalommal is. A koronavírus-járvány alaposan megviselte a céget, még tavasszal megvált munkaerejének 25 százalékától, mintegy 1900 főtől. A harmadik negyedévben azonban már visszapattantak a bevételek, és jobban teljesített a cég.

Azzal kapcsolatban, hogy aggasztják-e a magas értékelések, Brian Chesky CEO azt nyilatkozta, hogy:

Nem gondolom, hogy most jobban aggódnék, mint április vagy május környékén.

Ezzel nyilvánvalóan a koronavírus-járvány első hullámára utalt és az akkori lezárásokra. Egyébként árbevétel szempontjából az Airbnb az év első kilenc hónapját tekintve kisebb visszaeséseket tapasztalt, mint közvetlen versenytársai, 32 százalékkal estek a díjbevételek, míg a Bookings esetében például 48 százalékkal.

(MarketWatch)

Címlapkép: Victor J. Blue/Bloomberg via Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF