Kihátrál a kormány a kínai gigaüzletből?
Az 550 milliárd forintra becsült magyarországi szakasz 472 milliárd forintnyi kínai hitellel valósulna meg. A fejlesztés a kínai áruk Európába történő szállítása szempontjából lenne fontos, de leginkább csak akkor, ha a görögországi Pireusz kikötőjén kívül erre nem lenne más alternatíva. A szállítás azonban az adriai kikötőkön keresztül is lehetséges, emellett Szlovénia és Olaszország érdekérvényesítő képessége is erősebbnek tűnik Magyarországénál.
A tervek szerint a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonalon a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnának, jelentősen csökkentve a két főváros közti menetidőt. A fejlesztés további részletei a Magyar Nemzetben olvashatók.
A tervek szerint a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonalon a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnának, jelentősen csökkentve a két főváros közti menetidőt. A fejlesztés további részletei a Magyar Nemzetben olvashatók.