Hszi Csin-ping 2013-ban jelentette be az Övezet és Út kezdeményezést (Belt and Road Initiative – BRI), amelynek célja egyértelműen az volt, hogy Kína átalakítsa a globális infrastruktúrát. Az elképzelés célja számos megközelítésben szolgálta Peking céljait: „újrahuzalozta” a világot, ezzel erősebb kereskedelmi lehetőségek valósultak meg; nőtt a keleti nagyhatalom befolyása, valamint képes volt a saját technológiáit terjeszteni a világban. Ez utóbbi egyik legfontosabb eszköze a vasútdiplomácia lett, ami az egyik zászlóshajója volt az elmúlt több mint egy évtized beruházásainak. Ennyi idő után azonban az elképzelés hátulütői is kezdenek kirajzolódni.
Jóváhagyta a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi harmadik pályázatára benyújtásra javasolt projekteket, melyből kiderül, hogy az egyes vasútfejlesztési projektek mennyiből valósulhatnak meg, mekkora támogatás és mekkora önerő mellett. A listán a legnagyobb tétel a Déli körvasút II. üteme, ami a Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakaszt tartalmazza - írja a Magyar Közlöny.
Az Európai Bizottság 807 millió eurós finanszírozási csomagot hagyott jóvá 38 olyan projekt támogatására, amelyek célja az Európai Unió alapvető fontosságú közlekedési infrastruktúrájának korszerűsítése, mind polgári, mind védelmi célokra. A projekteket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) Közlekedési Eszköz keretében kiírt harmadik pályázati felhívásból választották ki, az eljárást pedig külön meggyorsították Oroszország Ukrajna elleni agressziójára reagálva. Egy magyar vasúti, katonai mobilitási projektre 260 millió forintot utalhat Brüsszel.
Több milliárd eurós, minden korábbit felülmúló befektetéseket és fejlesztéseket jelentett be Aleksandar Vucic szerb köztársasági elnök szombat este a Szerbia 2027 - Ugrás a jövőbe nevű program ismertetésekor.
Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését - kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését - célozza - jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A napokban formálódik hivatalos kormányelőterjesztéssé az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-Volán csoport által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció - mondta Nagy Bálint, az ÉKM államtitkára a Magyar Vasút 2023 című konferencián. A koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek.
Közel 48 milliárd forintnyi speciális EU-pénzt kért a kormány öt projektre egy tegnap esti közlönybeli kormányhatározatban, amelyek között a budapesti gubacsi vasúti híd fejlesztése is benne van.
Új vasúti rakodó terminál épül Dunakeszin - szúrta ki az uniós közbeszerzési közlönyben közzétett felhívást a Magyar Építők. A projekt a vidéki ipari infrastruktúra fejlesztésének támogatását célzó program részeként valósul meg. Az ajánlatokat 2023. szeptember 21-ig várják.
Izrael 100 milliárd sékelt (mintegy 9400 milliárd forint) tervez befektetni vasúthálózata kiszélesítésébe összekapcsolva Tel-Aviv térségét a vidékkel, valamint a jövőben megteremtve az összeköttetés lehetőségét Szaúd-Arábiával is - jelentette be vasárnap Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök.
Az M7-es autópálya Budapest és Székesfehérvár között mindkét irányba kétszer három sávosra bővül - derült ki nemrég a feol.hu cikkéből. Ennek azonban nem mindenki örül, Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint például a pénzt jobban is el lehetne költeni.
Egy hónapja írtunk arról, hogy egy kiszivárgott lista szerint mintegy 80, többségében fővárosi fejlesztés lezárásáról döntött a kormány. Ennek kapcsán Lázár János, építési és közlekedési miniszter a Telex kérésére most átadta a teljes listát, melyből kiderül, hogy pontosan milyen projekteket érint a döntés.
A korábban közlekedésért felelős államtitkárként dolgozó szakember Facebook oldalán osztott meg egy nagyjából 600-700 milliárd forintos csehországi vasútfejlesztési tervet. Vitézy szerint ha Magyarország lépést akar tartani a régió országaival hasonló fejlesztési projektekre lesz szüksége.
Az elmúlt napokban Budapesten tartott szakértői egyeztetéseken egyáltalán nem került szóba a helyreállítási terv közlekedési komponense, az csak a következő hetekbeli videókonferenciás tárgyalásokon lesz téma, és meglepő lenne, ha a magyar kormány le akarná húzni az elővárosi HÉV-vonalak felújítási projektét a listáról, hiszen azt már Brüsszelben is jóváhagyták, ráadásul az új HÉV-kocsik beszerzését nem is ebből a pénzből finanszíroznák, ezért azokra nem is vonatkozik a 2026 nyári befejezési határidő – jelezte a Portfolio-nak a tárgyalásokra rálátó európai bizottsági forrás a Népszava cikkére reagálva.
Tavaly novemberben írtunk arról, hogy Újbuda Önkormányzata bíróságon támadja meg a Déli Körvasút beruházást, miután a környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány nem teljesíti a korábbi bírósági döntésben foglaltakat és komoly hiányosságokat tartalmaz. Dr. László Imre, XI. kerületi polgármestere most bejelentette, hogy az ügyben bírósági döntés született, így Újbuda önkormányzata megakadályozta, hogy elkezdődjön a Déli Körvasút építése - írja az Építészfórum.
Jól halad a debreceni BMW-gyár mellett épülő vasútfejlesztési beruházás. A V-Híd Zrt. kivitelezésében megvalósuló projekt során felújítják a nyomvonalat és bizonyos szakaszokon második vágányt is kiépítenek - írja a Magyarépítők. A lap képeken mutatta be, hogy haladnak a munkálatok.
Lázár János szerint az állam beruházási politikájának a gazdasági növekedést kell szolgálnia.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Vélhetően előkészítenek egy nagyobb eseményt.
A pénz már megvan, a stratégiát kell újra gondolni.
Bizalmatlansági indítvány készül a skót parlamentben.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?