Fontos közlekedési újítást kapnak a Budapestre utazók

2024. november 15. 19:27 | MTI

Fontos közlekedési újítást kapnak a Budapestre utazók

Helyére került a Déli Körvasút új hídszerkezete a Budafoki út felett - közölte Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára pénteken a közösségi oldalán.

Kétmilliárd eurós vasútfejlesztésbe kezd a MÁV

2024. október 07. 20:22 | Portfolio

Kétmilliárd eurós vasútfejlesztésbe kezd a MÁV

A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban.

Közel 4000 milliárd forintos vasúti fejlesztési csomagot ígért meg a kormány

2024. október 03. 09:49 | Szabó Dániel

Közel 4000 milliárd forintos vasúti fejlesztési csomagot ígért meg a kormány

Magyarország vasúthálózatának megújítása nem csupán kihívás, hanem lehetőség is – hangsúlyozta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese a Magyar Vasút 2024 konferencián. Az államtitkár szerint a vasúti fejlesztések nemzeti konszenzussá váltak, amit a környezetvédelmi szempontok és a magas üzemanyagárak is indokolnak. A 10 éves terv részeként 10 milliárd eurós beruházást terveznek, amely a lassú vasúti pályák modernizálására, a járműállomány megújítására és a MÁV átszervezésére irányul. Ugyanakkor az uniós források befagyasztása jelentős nehézségeket okoz, amit nemzeti források bevonásával igyekeznek kompenzálni. Mosóczi László, a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos pedig egy vasúti versenyképességi csomag bevezetését ígérte meg.

A Mol-szál és az ukrán akadályoztatás miatt blokkolhatták a spanyolok a magyar vonatvásárlási ügyet

2024. szeptember 12. 10:10 | Portfolio

A Mol-szál és az ukrán akadályoztatás miatt blokkolhatták a spanyolok a magyar vonatvásárlási ügyet

A spanyol kormány azért blokkolhatta közbiztonsági okokra hivatkozva azt, hogy a magyar Ganz-Mávag felvásárolja a spanyol Talgo vonatgyártót, mert a Molt feltételezi a magyar cég mögött, amely továbbra is orosz olajat vásárol, és a felvásárlással Budapest akadályozhatta volna a létfontosságú vasúti alkatrészek, és technológia exportját Ukrajnába – írja a Financial Times számos diplomatára és háttérinformációkra hivatkozó anyaga.

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

2024. szeptember 11. 13:10 | Szabó Dániel

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

Nézd meg a térképeket Magyarország két új óriási közlekedésfejlesztéséről!

2024. augusztus 30. 09:12 | Portfolio

Nézd meg a térképeket Magyarország két új óriási közlekedésfejlesztéséről!

"Óriás fejlesztések, amely forrásairól döntött a kormány" – posztolta pénteken reggel a Facebook-on Lázár János építési és közlekedési miniszter azt, hogy amint a Portfolio tegnap éjjel megírta a Magyar Közlönyből: közel 600 milliárd forintért építi meg a kormány a mohácsi Duna-hidat és a kapcsolódó utat, illetve az M49-es újabb szakaszát. A friss bejelentésekre még éjjel reagált Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és főpolgármester-jelölt is.

Szép lassan használhatatlan lesz a vasúthálózat Európa legerősebb országában – Mégis mi történik?

2024. augusztus 07. 17:00 | Kiss Csaba

Szép lassan használhatatlan lesz a vasúthálózat Európa legerősebb országában – Mégis mi történik?

Állandóan késő vonatok, rossz állapotú vasúti pálya, folyton meghibásodó váltók, kevés alkalmazott, ideges utasok – ezúttal nem a MÁV-ról van szó, hanem a német állami vasúttársaságról, a Deutsche Bahnról (DB). Az Európai Unió legnagyobb gazdaságában egyre nagyobb problémát jelent a vasúti közlekedés megbízhatatlansága, miközben nincs elég pénz a szükséges fejlesztésekre és a megfelelő számú munkaerőre – sőt, újabban leépítéseket is terveznek. Bár a Deutsche Bahn az elkövetkező években jelentős infrastrukturális felújításokra készül, a pénz egy része még mindig hiányzik ezekhez.

Bocsánatot kért Lázár János, majd nagy változtatásokat lengetett be

2024. július 27. 10:14 | Portfolio

Bocsánatot kért Lázár János, majd nagy változtatásokat lengetett be

Lázár János egy Facebook-posztban kért elnézést a magyar vasúti közlekedést használó utasoktól, megköszönte türelmüket, illetve háláját és megbecsülését fejezte ki a MÁV dolgozóival szemben. Ezen kívül nagy változtatásokra, egy 10 éves programra tett utalást, amely akár a nemrég megváltoztatott tarifarendszert is érintheti.

Megvenné a Ganz-Mávag a spanyol Talgo vonatgyártót, benyújtották a hivatalos kérelmet

2024. április 04. 20:26 | Portfolio

Megvenné a Ganz-Mávag a spanyol Talgo vonatgyártót, benyújtották a hivatalos kérelmet

Benyújtotta a hivatalos jóváhagyási kérelmet a magyarországi Ganz-Mávag a spanyol vonatgyártó Talgo részvényvásárlásának jóváhagyására a spanyol kormánynak – derült ki egy csütörtöki hivatalos bejelentésből. Most tehát Pedro Sanchez kormányának kezében van a döntés, hogy létrejöhet-e a felvásárlás a stratégiai eszköznek tartott spanyol vállalatban.

Kiderült, mikor indulhatnak a régióközpontokat összekötő vasúti beruházások Magyarországon

2024. március 23. 18:30 | Portfolio

Kiderült, mikor indulhatnak a régióközpontokat összekötő vasúti beruházások Magyarországon

Az ingatlanbefektetések volumene a korábbi közel 2 milliárd euróról tavaly 0,5 milliárd alá csökkent Magyarországon. Hogy honnan lesznek megrendelések, és milyen megrendelésektől várja az építőipar a megmentést 2024-2026 között, arról Székely Ádám, az Infogroup ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, az IFK, alelnöke a Portfolio Építőipar 2024 konferencián kérdezte a szakértőket, akik kitértek többek között arra is, hogy az ipari beruházásokhoz milyen infrastrukturális beruházások készülhetnek, hogyan lehetne anticiklikus gazdaságpolitikát folytatni, illetve mi várható a vasútfejlesztések és a rákosrendezői projekt terén.

Nagysebességű vasút épül Kína és Thaiföld között

2024. február 06. 10:54 | Portfolio

Nagysebességű vasút épül Kína és Thaiföld között

Nagysebességű vasútvonalat tervez építeni Kína Thaiföld irányába az Övezet és Út program keretében. Bár az eredeti tervekhez képest csúszásban van a projekt, a felek szerint a késedelmek ellenére 2028-ra megtörténhet az átadás.

Nagysebességű vonatokon robogna át a fél világon a kínai diplomácia, de kisiklani látszanak a tervek

2024. január 29. 17:00 | Vara Bálint

Nagysebességű vonatokon robogna át a fél világon a kínai diplomácia, de kisiklani látszanak a tervek

Hszi Csin-ping 2013-ban jelentette be az Övezet és Út kezdeményezést (Belt and Road Initiative – BRI), amelynek célja egyértelműen az volt, hogy Kína átalakítsa a globális infrastruktúrát. Az elképzelés célja számos megközelítésben szolgálta Peking céljait: „újrahuzalozta” a világot, ezzel erősebb kereskedelmi lehetőségek valósultak meg; nőtt a keleti nagyhatalom befolyása, valamint képes volt a saját technológiáit terjeszteni a világban. Ez utóbbi egyik legfontosabb eszköze a vasútdiplomácia lett, ami az egyik zászlóshajója volt az elmúlt több mint egy évtized beruházásainak. Ennyi idő után azonban az elképzelés hátulütői is kezdenek kirajzolódni.

Részletes keresés