Megérkezett a SUV-piac új főszereplője, méghozzá francia módra (x)

Portfolio
A magyar autóskereskedésekben is elérhető a Peugeot 3008 SUV, amellyel a francia gyártó célja a szabadidő-autós piac meghódítása. Az új típus csak a nevét örökölte elődjétől, a generációváltás valójában egy teljesen friss és különleges modellt hozott. Az elegáns külső high-tech belsőt és számos szinte már futurisztikus funkciót takar.


Advertisement


A Peugeot 3008 SUV - amely az azonos nevű 3008 crossover típust váltja - egy új szabadidő-autó típus, vagy ismertebb nevén a SUV (sport utility vehicle). A SUV mint új kategória az 1990-es években jelent meg az Egyesült Államokban, az utóbbi öt évben pedig világszerte nagy népszerűségre tett szert. Legfontosabb tulajdonsága, hogy a terepjárók előnyeit ötvözi a személygépkocsik kényelmével. Erre a piacra lépett be a Peugeot 3008 második generációja, amely tavaly év végén a magyarországi kereskedésekbe is megérkezett.



Terepjárós, de eleganciát tükröz

A Peugeot 3008 új verziója elsősorban az utazás közben eltöltött idő élményszerűségére helyezi a hangsúlyt: szolgáltatásban, kényelemben és dizájnban is hatalmas előrelépést jelent. Annak ellenére, hogy a SUV típusú autók lényegében a terepjárók rokonai, csinos és elegáns, de közben karakteres megjelenésű. Mindez többek között annak köszönhető, hogy míg a SUV-ok általában fekete, ütésálló díszítésekkel készülnek, ezen több a krómozott felület, illetve a 3008 előző generációjánál bevált hangsúlyos hűtőmaszk sem maradt el. Az új szabadidő-autó tehát nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával: értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. De lássuk, hogy mi található az autó belsejében.


Mit takar a vonzó külső?

Az új típusban fontos szerepet kapnak a high-tech felszerelések és a digitalizáció. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, i-Cockpit névre hallgató műszerfal, ami egy kisméretű, funkciógombokkal ellátott, kormány felett elhelyezkedő, személyre szabható digitális kijelzőből és egy 8 collos kapacitív érintőképernyőből áll.

Kütyü fronton is erős az autó: a Mirror Screen funkciónak köszönhetően a mobiltelefon képernyője kivetíthető a 8 colos kapacitív érintőképernyőre, illetve a mobileszköz vezeték nélkül feltölthető.

A hatalmas nyitható panorámatetőn át beáradó fény és a zenét élethű hangzásban árasztó Premium FOCAL<® hifi-rendszeren kívül említésre méltó a formatervezett kormány, az ülés masszázsfunkciója, a beépített illatosító és a színváltó utastéri hangulatfény, amelyek az opcionális (felszereltségtől függő) i-Cockpit Amplify nevű csomag részei. Utóbbi keretében hangolhatóvá válik a mesterségesen generált és a szabályozott motorhang és a kormányrásegítés is.



A Magic Flat rendszer és a 2/3-1/3 arányban osztottan lehajtható üléspad lehetőségeit kihasználva igény szerint alakítható az utastér, ha tágasabb helyre van szükség.

Hagyományos sebességszabályzót már alapáron is ad a modell, de opcióként elérhetővé válik az állóra fékező távolságtartós tempomat, táblafelismerő, fáradtságfigyelő, visszakormányzásra is képes sávelhagyásra figyelmeztetés, és gyalogosfelismerős, automatikus vészfékrendszer.

Komoly várakozások, de nem hiába

A 3008 SUV tehát városi és utazóautóként is szeretné megállni a helyét, amire a jelek szerint minden esélye megvan. Utastere tágas és kényelmes, rengeteg különlegességgel, a csomagtartója is nagy, motorjai takarékosak, vezetése pedig nagyon könnyű, hiszen talán még soha ennyit nem segített autó a sofőröknek. Már ezek miatt is minden esélye megvan arra, hogy népszerűvé váljon. A Peugeot nem titkolt célja, hogy az új 3008 kiemelkedő eladási számokat produkáljon, főleg mivel az a szabadidő-autó most egy dinamikusan növekedő szegmens a piacon. Az ilyen autók sikere főleg azon múlik, hogy mennyire találják el a tervezők a vásárlók igényeit, akik közül egyébként egyre többen kedvelik a SUV-okat. Ráadásul lesz belőle hibrid is: ahogyan az előző 3008-ból is készült, a második generációból is piacra kerül a villanymotorral ellátott, összkerékhajtású verzió, de erre még várni kell néhány évet.

További információk az alábbi linken.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF