Új irodába költözne a céged? Itt érdemes körülnézni! (x)

PR cikk
A fővárosi közel 3,7 millió négyzetméternyi irodaállományon belül az év harmadik negyedévében 3 064 165 négyzetméter „A” és „B” kategóriás modern spekulatív irodaterület, valamint 604 570 négyzetméter saját tulajdonú iroda volt. Ennek 5,9 százaléka áll üresen, ami rekordalacsony szintet jelent. Sokan panaszkodnak amiatt, hogy nehéz megfelelő méretű és elhelyezkedésű irodaterületet találni, azonban van egy hely, ahol még most is vannak elérhető, minőségi irodaterületek.

A Vital Business Center 2009-ben a magyar UNIQA székházaként épült. A tíz éves évfordulóra a tulajdonos, az UNIQA-INVEST Kft. úgy döntött, hogy teljeskörűen felújítja a közösségi tereket/ külső tereket. Új recepciót, informális tárgyalásokra is alkalmas vendégvárót, új design-os Frei kávézót alakítottak ki. A külső környezet átalakítására különösen nagy gondot fordítottak - a végeredmény magáért beszél, a nyugalom zöld szigetét fedezhetjük fel a város közepén: pihenőkert és relaxációs terasz, kültéri fitnesz résszel, okos ülőpaddal ahol környezettudatosan már napelemmel lehet tölteni a telefonunkat, okos eszközeinket, stb. Tavasszal a szép idő beköszöntével pedig már az új kerthelyiségben ebédelhetünk.

Budapesti irodapiac számokban

A fővárosi közel 3,7 millió négyzetméternyi irodaállománynak az év harmadik negyedévében 5,9 százaléka állt üresen, ami rekordalacsony szintet jelent. A legalacsonyabb üresedési rátát, 2,9%-kal az Észak-Buda alpiacon regisztrálták, míg a legmagasabb üresedési ráta (34%) még mindig az Agglomerációban mérhető. A nettó abszorpció a harmadik negyedév során 28 095 m2-t tett ki. Ezzel az állománnyal egyébként a budapesti piac Prágához hasonlít, Varsóban jelentősen nagyobb, közel 6 millió négyzetméter az állomány.

Mitől jó egy munkakörnyezet?

A tudatos munkakörnyezet megtervezése jóval többről szól, mint egy jól átgondolt dizájnról az irodában, szép bútorokról vagy vidám színekről. A cél érdekében egy sokkal komplexebb átalakításra van szükség, beleértve a technológia hátteret, az IT-s rendszereket, az eszközöket, a munkahelyen elérhető szolgáltatásokat, vagy akár egy megfelelően kialakított közösségi teret.

A hatékonyság növelése az agilis munkavégzéssel kezdődik, ehhez azonban egy egész szervezeti átállás szükséges, ami nem egyszerű folyamat. A dolgozók elégedettségének a növelése rengeteg tényezőből tevődik össze, lehet például ennek az egyike a home office bevezetése, ahhoz azonban, hogy ez mindkét oldalról eredményesen működjön elengedhetetlen egy technológiai háttér és egy letisztult követelményrendszer, amiben mindenki tudja, hogy mit csinál a másik, ha éppen nem is ül ott mellette. Valódi hatékonyság akkor érhető el, ha cég a leendő csapattagok számára is vonzó és érezik, hogy minden támogatást megkapnak ahhoz, hogy jók legyenek a munkájukban.

A leendő munkavállalók megnyerése szintén többtényezős kihívás, az Y és főként a Z generáció körében az új hívószavak élvonalában a zöld, a környezettudatos és a fenntartható áll, de nem önmagában egy növényekkel telerakott közösségi tér miatt lesznek elégedettek a dolgozók. A cél, hogy egy tudatosan kialakított irodaházzal és munkakörnyezettel tudjanak azonosulni a munkavállalók, ami a belső terek kapcsán olyan megoldásokat hív életre, mint a:

  • tágas közösségi terek
  • flexibilis munkaállomások
  • pihenőszobák
  • ergonomikus bútorok
  • megfelelő akusztika, világítástechnika, otthonosság

Fontos azonban, hogy nincs bevált recept a jó irodára, hiszen mindenhol mások a prioritások. Nagyban különbözik például egy szoftvergyártó cég, egy biztosítótársaság vagy egy marketingügynökség működése. Ezért rá kell szánni az időt a tervezésre, és érdemes akár külső szakértőt is bevonni a folyamatba. 

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF