3 évtized alatt 8 milliárdos árbevétel: mi a monori sikercég titka?

Portfolio

A rendszerváltás után néhány évvel indult Kovács Autóház a családi vállalkozások mintapéldájának is nevezhető. Az alapító házaspár a monori autókereskedést 28 év alatt közel 8 milliárdos árbevételű vállalkozássá építették fel, az üzletből ma már a gyerekek is intenzíven kiveszik a részüket. Az alapító, Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel.

Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan vállalat van, ami egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket elérő vállalattá vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.

A Kovács Autóház Kft. 1992-ben, családi vállalkozásként indult, a monori Toyota márkakereskedés üzemeltetésére. A tulajdonos/ügyvezetők, Kovács Péter és neje, Mária a monori szalon mellé 2013-ban cégvásárlással átvették és jövedelmezővé tették az addig meglehetősen gyenge mutatókat produkáló szegedi szalont is. A két fő tulajdonos tudatosan és fokozatosan vonta be gyermekeit a vállalkozásba, a lányuk pénzügyi területen, a fiuk a kereskedelem vezetésében szerzett már eddig is tapasztalatot. Kovács Ákos márkaigazgató is a tágabban vett családból érkezett a céghez, 28 éve a kereskedelem és szerviz üzletágat erősíti.A cég jelenleg Toyota személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint hibrid üzemeltetésű Lexus személygépkocsik önálló márkaképviselete és szervize. Éves árbevételük közel 7.8 milliárd forint, cégméret tekintetében a Toyota márkaképviseletek közül az élmezőnyben foglalnak helyet.

A két fő tulajdonos fokozatosan vonta be a következő generációt Fotó: Stiller Ákos/Portfolio

Mint azt Kovács Péter a Portfolio-nak elmondta, elsősorban nem a nagy flottákból, hanem egyedi értékesítésből származik értékesítési bevételük döntő része. Az egyre nagyobb jelentőségű szervizelési megrendeléseket elsősorban a visszatérő ügyfelek generálják.  A cégvezető szerint a monori kereskedés és szerviz teljesítménye, a stabil növekedés megfelelő bázist adott a szervezet további fejlesztésére és cégvásárlásra. A csődközeli állapotban lévő szegedi Toyota szalon megvásárlása mérföldkő volt a cég életében. A vásárlást követően a szalon átalakítása, új személyzet toborzása és a kereskedelmi szervezet kialakítása, a monori kereskedéssel való összehangolása komoly feladat volt, amit sikeresen teljesítettek, és 3 év alatt megháromszorozták az árbevételüket.

Idén tavasszal megpróbáltak gyorsan igazodni a kialakult helyzethez. Elindították online szolgáltatásaikat is, mint például az online autószalont, a virtuális szalonlátogatást, és természetesen az online értékesítést.

Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel. A menedzsment ugyanakkor mindig arra törekszik, hogy a kollégákkal közösen megfelelő továbbképzéseken fejlődjön, képezze magát, és folyamatosan képben legyen az új technológiákkal.Céljaik elérését két fő területre bontják: az autóértékesítés és a gépjárműjavítás. Ezek a területek havi terveket kapnak. Természetesen a Toyota anyacégétől is érkezik iránymutatás a mindennapokra: az egyik ilyen a folyamatos törekvés a tökéletességre (KAIZEN), és az ügyfelek maximális kiszolgálása (OMOTENASHI).

A monori kereskedés és szerviz teljesítménye megfelelő bázist adott a további fejlesztéshez. Fotó: Stiller Ákos/Portfolio

Nagyon fontos üzleti szempont a cégvezetés számára a likviditás megőrzése, még akkor is, ha a forgalomnövekedés miatt egyre több munkavállalót kell alkalmazniuk, vagy ha új ingatlanberuházást terveznek. „Pénzügyi partner nélkül, a működésünk nem lenne fenntartható, a gépjármű értékesítéshez a szükséges fedezetet a pénzügyi partnerünk biztosítja. Az új beruházásunk támogatásában is jelentős segítséget kaptunk, amely 2021-ben fejeződik be” – mondta a cégvezető.

A cikk megjelenését a Budapest Bank támogatta.

Címlapkép: Stiller Ákos/Portfolio

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF