Új technológia segít meghosszabbítani az elektromos autók akkumlátorainak élettartamát

Portfolio
A Continental kisebbségi részesedést szerzett az Ipar 4.0-s Feelit nevű izraeli startupban. A Feelit prediktív karbantartási megoldásokat kínál különféle ipari berendezésekhez és gépekhez saját hardveres érzékelőik és dedikált algoritmusaik segítségével. A startup olyan strukturális érzékelési technológiát fejlesztett ki, amely akár ötvenszer érzékenyebb, mint a jelenleg szabványos piaci alkalmazások.

A Feelit nyomtatott, nanoanyag-alapú, teljesen integrált érzékelőket és felhőalapú elemzéseket alkalmaz ahhoz, hogy élő és távoli visszajelzést tegyen lehetővé a berendezések szerkezeti és teljesítménybeli változásairól. Az érzékelők integrálhatók például az elektromos járművek akkumulátorhűtő-rendszereibe az akkumulátor élettartamának és hatótávolságának optimalizálása érdekében.

Ez a technológia segít meghosszabbítani az elektromos járművek akkumulátorainak hatótávolságát és élettartamát,

miközben előre jelzi a karbantartás szükségességét és növeli a biztonságot a gyártási környezetben.

A Continental a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy további lehetőségeket lát az élelmiszeriparban alkalmazott tömlői távoli állapotfigyelésére és prediktív karbantartására, a biztonsági követelményeknek megfelelő hidraulikus és energetikai megoldásokra, valamint a gyártás be nem tervezett és költséges leállásának elkerülésére.

A 2017-ben alapított Feelit egy rendkívül érzékeny, rugalmas, nyomtatott nanoanyagból készült érzékelőt fejlesztett ki, amely statikus és forgó gépalkatrészekhez rögzíthető, beleértve a lapos és lekerekített felületeket is. Ez az érzékelő rendkívül nagy felbontásban méri a terhelést, valamint egyéb paramétereket is figyel, például a hőmérsékletet, a vibrációt és a nyomást.

A mechanikus eszközök szerkezeti változásainak valós idejű távérzékelésére szolgáló ipari IoT platformon alapuló rendszer egyfajta „elektronikus bőrként” szolgál, amely időben jelzést küld, ha kritikus szerkezeti és működési rendellenességeket észlel. A jelenlegi szabványos piaci alkalmazásoknál akár ötvenszer érzékenyebb technológia távoli állapotfigyelést és az ipari eszközök, például szelepek, csövek és szivattyúk prediktív karbantartását teszi lehetővé, valamint megakadályozza a berendezések be nem tervezett és költséges leállítását.

Az elektromos járművek akkumulátorai 20°C és 40°C közötti hőmérsékleten működnek a leghatékonyabban. Ez a hőmérsékleti tartomány meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát és hatótávolságát, ezért az egységeket a külső hőmérséklet függvényében hűteni, vagy fűteni kell. A külső érzékelőket utólag be lehet szerelni a tömlővezeték-rendszerekbe az akkumulátorvezérlő rendszerek hőmérsékletének mérése érdekében olaj, hűtőfolyadék vagy hűtőközeg segítségével. Minél jobb pozícióba kerül a rugalmas érzékelő, annál jobb a hőmérséklet szabályozása annak biztosítása érdekében, hogy az olyan egységek, mint az elektromos autók teljesítményelektronikája, ne melegedjenek túl, az akkumulátorok meg tudják érni maximális élettartamukat, és az utasoknak ne kelljen lemondaniuk a megszokott kényelmi szintről.

A befektetést a Continental dedikált vállalati kockázati tőke egysége kezdeményezte, amelyet 2018-ban hoztak létre azzal a céllal, hogy hatékonyan ki tudják használni az innovációt, és gyorsabban kiaknázhassák az új lehetőségeket, ezáltal több iparágban is vezető pozíciót szerezhessenek az átalakulást érintően. A kockázati tőkeegység újonnan alakult technológiai vállalatokba fektet be tőkét, és így közvetlen hozzáférést biztosít az új technológiákhoz, üzleti ötletekhez és a startup ökoszisztémához.

Címlapkép: Continental

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF