A Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal azonnali hatállyal felfüggesztette a debreceni Semcorp akkumulátorelválasztó fóliagyártó üzem hét pontforrásának próbaüzemét, miután a mérések során határérték-túllépést tapasztaltak - számolt be a Haon.
Az utóbbi időszakban Európában és az Egyesült Államokban is lassult a villanyautó-beruházások növekedési üteme, de a beruházások a korábbiakhoz viszonyítva továbbra is magasak, a vállalatok pedig továbbra is új bejelentéseket tesznek. A kilátások Európa számára jóval stabilabbnak tűnnek, míg az Egyesült Államokban a Trump-adminisztráció intézkedései miatt az iparág jövője bizonytalan - állapítja meg elemzésében a Bruegel nevű agytröszt, amely szerint a megfizethető árú elektromos járművek korlátozott száma miatt sok európai és amerikai fogyasztó továbbra is a hagyományos meghajtású járműveket választja.
A Lincad brit akkumulátorgyártó szerződést kötött a BAE Systems leányvállalatával, a Prismatic-kal, hogy nagy feszültségű lítium-ion akkumulátorcsomagokat fejlesszen a PHASA-35 nagy magasságon bevethető pilóta nélküli légi rendszerhez. A cél egy olyan gép kifejlesztése, amely képes akár hónapokon keresztül is a sztratoszférában maradni - tudósított a Defence Blog.
Üzembe állhat Magyarország legnagyobb működő, önálló akkumulátoros energiatároló rendszere: a MET Csoport 100 százalékos tulajdonában álló MET Dunai Energiatároló 40 MW teljesítményű (80 MWh kapacitású) berendezést helyezett üzembe a Dunamenti Erőmű területén - közölte a MET.
A Semcorp nemrég elkészült debreceni gyára minden szükséges engedélyt beszerzett, így a június 16-tal kezdődő héten megkezdődhet a próbaüzem.
Az elektromos autók térnyerésének köszönhetően az akkumulátorok iránti globális kereslet jelentős ütemben növekszik, 2024-ben elérte a történelmi 1 Terawattórát. Ez az iparág fejlődésének fordulópontját jelzi: ma már egyetlen hét alatt több akkumulátorra van szükség, mint egy évtizeddel ezelőtt egy teljes évben. A növekedés motorját továbbra is az elektromos autók jelentik, de az ellátási láncok, technológiai trendek és geopolitikai viszonyok is egyre nagyobb hatással vannak a szektor jövőjére. Az IEA részletes elemzést publikált arról, hogyan alakult a kereslet földrajzilag és technológiailag, milyen ártrendek formálják a gyártást, milyen szerep jut az újrahasznosításnak, és milyen kihívásokkal néz szembe az iparág a következő években.
A kínai autóipar vezető szerepet tölt be a nemzetközi kereskedelemben, és már belföldi eladásai is meghaladják a világ többi részének termelési kapacitását. Miközben Európa hivatalosan elkötelezett a zöldátmenet mellett, az Egyesült Államokkal versengve fektet be az elektromos autógyártásba. Mindezt úgy, hogy továbbra is kérdéses, milyen kereskedelmi kapcsolat alakulhat ki Kínával. Bár a nemzetközi környezet alakulása több forgatókönyv szerint is elképzelhető, bizonyos alapvető tényezőket figyelembe véve jól látható, hogy az uniós tagállamoknak milyen stratégiai lépésekre lenne szükségük.
Tűz ütött ki egy több mint háromezer autót - köztük 800 elektromos járművet - szállító teherhajón Alaszka partjainál. A libériai zászló alatt közlekedő Morning Midas legénysége kénytelen volt elhagyni a hajót, miután nem tudták megfékezni a lángokat - közölte szerdán a hajót üzemeltető Zodiac Maritime cég - közölte az MTI. Az X-en megosztott felvételeken látszik, hogy a hatalmas monstrum sűrű füstöt eregetve lángol a tengeren.
Az Apple várhatóan jelentős változtatásokat fog bejelenteni az iOS rendszer következő verzióit illetően, a június 9-én kezdődő, 2025-ös WWDC rendezvényén. Az új funkciókon felül az előzetes információk szerint megváltoznak majd az operációs rendszer elkövetkező verziónevei is és az Apple kiterjesztett valóság headsetje, a Vision Pro által inspirált dizájnfrissítést is eszközölnek majd a szoftveren - írta meg a Techcrunch.
Az elektromos autók és az akkumulátorok iránti stagnáló európai kereslet a magyarországi akkumulátorgyártók eredményeiben is megmutatkozik: mind a Samsung SDI, mind az SK On Hungary nehéz évet zárt 2024-ben. A gödi Samsung SDI árbevétele a negyedével csökkent, és több tíz millió eurós veszteséget könyvelt el, míg az SK On Hungary-nél a nyereségesség romlott. Mindkét vállalatot sújtották a csökkenő exportbevételek, a magas költségek és a kínai gyártók árversenye. Az iparági nehézségek a magyar gazdaság egészére is hatással vannak, hiszen az akkumulátoripar kulcsfontosságú exportágazatnak számít.
A globális autógyártók figyelmeztetnek a ritkaföldfémek potenciális hiányára, miután Kína exportkorlátozásai veszélyeztetik a termelést világszerte - írja a Reuters.
Az AutoWallis Csoport megállapodott az elektromos autókat fejlesztő NIO márka kizárólagos importőri jogainak megszerzéséről Magyarország mellett Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában is.
Az energiabiztonsági megfontolások, az időjárásfüggő megújuló energia terjedése, a klímapolitikai vállalások, a hagyományos áramtermelő technológiákhoz képest kedvezőbb gazdaságosság, valamint az új támogatási rendszerek mind arra mutatnak, hogy az európai akkumulátoros energiatároló piac ipari méretű szegmensében óriási növekedés jöhet a következő években.
Alaposan felgyorsult a magyar villamosenergia-rendszerben működő akkumulátoros energiatároló kapacitás növekedése: az idei év első négy hónapjában több mint megkétszereződött az akkumulátorok beépített teljesítőképessége.
Az elektromos járművek globális térnyerése új lendületet kaphat a következő években – derül ki a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb jelentéséből. A tanulmány forgatókönyv-alapú megközelítéssel elemzi az emobilitás várható alakulását 2030-ig, különös tekintettel a piaci trendekre, politikai ösztönzőkre és technológiai fejlődésre. A STEPS forgatókönyv alapján az EV-k száma 2030-ra akár négyszeresére is nőhet a jelenlegihez képest. Kína és Európa továbbra is a globális átállás élvonalában maradhat, az Egyesült Államokban ugyanakkor a politikai bizonytalanság lassíthatja az átállás ütemét. Az IEA jelentése részletes képet ad arról, milyen irányba tart az elektromos mobilitás világszerte – és milyen kihívásokkal kell még szembenézni az áttöréshez.
Világszerte átlépte a 17 milliót az elektromos autók értékesítése 2024-ben, ami több mint 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A lendület azonban korántsem volt egyenletes: míg Kína minden korábbinál erősebb évet zárt, és az elektromos járművek piaca robbanásszerűen bővült a feltörekvő országokban is, addig Európa több nagy piacán megtorpant a növekedés a támogatások visszavágása miatt. A világ legfontosabb piacait és trendjeit az IEA friss jelentése alapján elemezzük.
Újra fellendülőben a gázfogyasztás.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A Gerány-2-es is elég komoly pusztítást okozott.
Amit a tőzsdéről mindeknek tudnia kell.
A világ legnagyobb gyártója habozni kezdett.
Nagyon sok az előtörlesztés.
Mostantól sosem szabad hátradőlni, mindig félni kell valami újnak a megjelenésétől.