Németországban járt a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja. A magyar és német tárgyalópartnerek szerint 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL 7 százalékos profitnövekedést jelentett az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest, ezzel ellensúlyozva a negyedik negyedéves profitcsökkenést.
Bár az előrejelzések szerint lassul az elektromos autók iránti kereslet, ez nincs hatással a globális akkumulátorpiacra. A lítium-ion és nátrium-ion akkumulátorok iránti igény továbbra is növekszik: 2020 és 2030 között a kereslet várhatóan több mint tizennyolcszorosára nő, 34 százalékos éves növekedési ütem mellett, derül ki a Roland Berger „Battery Monitor 2023” című tanulmányából.
2024.02.24. napján „Több tízezer tonna akkumulátor-hulladékot tárolnak lakóházak közvetlen közelében” címen publikált cikkünkben valótlanul állítottuk és hamis színben tüntettük fel azt, hogy a CB Engineering Kft. selejtes akkumulátorokat, valamint akkumulátorból származó hulladékot tárolt a telephelyén.
Az elektromos autók szilárdtest-akkumulátorainak közeljövőbeni kereskedelmi forgalomba hozatala előtt jelentős akadályok vannak. A technológiával kapcsolatos teljesítményproblémák, tartóssági aggályok és biztonsági kockázatok miatt ez még évtizedekig is eltarthat – mondta a Financial Timesnak adott interjújában Robin Zeng, a Magyarországon üzemet építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL vezérigazgatója.
Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt kommunikációjáért felelős társaság.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. Az adás első részében az Európai Unió adatszolgáltatási rendeletéről volt szó, amelynek Magyarországra nézve is komoly következményei lehetnek, ugyanis újraírhatja az akkumulátorgyártással kapcsolatos terveket. Erről Szabó Dánielt, a Portfolio makroelemzőjét kérdeztük. A második részben az európai újautópiacról beszélgettünk Nagy Viktorral, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzőjével, ugyanis elektormobilitás ide, tölthető autók oda, még mindig sok belsőégésű személyautó fogy.
Magyarország akkumulátoripari álmait alapjaiban írhatja újra az Európai Unió adatszolgáltatási rendelete. Az akkumulátorútlevelek rendszerében ugyanis a főként kínai és dél-koreai gyártóknak a teljes ellátási láncukra alkalmazniuk kell a szigorú EU-s szabályozást. A Centre for European Political Studies (CEPS) számos olyan pontot azonosított az uniós rendszerben, amely súlyos terhet róhat a gyártókra.
Az energiaátmenet rohamtempóban dübörög egész Európában, a vártnál is sokkal nagyobb ütemben nő a kontinens „zöldáram” termelése. Az energiatároló kapacitások azonban nem mindenhol – így Magyarországon sem – tudták lekövetni a megújuló energiatermelés iramát, miközben az országos villamosenergia-elosztóhálózat bizonyos infrastrukturális hiányosságai limitálják a betáplálható árammennyiséget. A kormány legújabb energetikai terveiben az elkövetkezendő néhány évben a helyzet kezelésére 1000 MW teljesítményű ipari méretű tárolókapacitás beépítése szerepel. Az ezt is ösztönző pályázatra a meghirdetett támogatási keretösszeg kétszeresére érkezett igény, a piaci szereplők pedig akár 2500 MW tárolókapacitás kiépítésére is vállalkoznának. Az első igazán nagy, ipari méretű energiatárolót már elkezdték építeni, a 60 megawattórás létesítmény a Forest-Vill Kft. kivitelezésében valósul meg Szolnokon, és 2025 első felében kezdheti meg a működését. Bár a létesítmény a teljesítményével bekerül Közép-Európa legnagyobb akkumulátoros energiatárolói közé, nem biztos, hogy sokáig a dobogón maradhat, hiszen láthatóan robbanás előtti pillanatban van az iparág.
A világ vesztésre áll az elektromos hulladék elleni küzdelemben - közölte az ENSZ egyik szakértője szerdán, miután egy jelentés szerint egy év alatt 62 millió tonna elektronikai hulladék keletkezett a Földön.
Nagyot nőtt tavaly a CATL bevétele és profitja, a Debrecenben is üzemet építő kínai akkumulátorgyártó tavaly is az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok nemzetközi piacán.
Miközben szükségünk van akkumulátorral működő mobiltelefonokra, laptopokra, elektromos közlekedési eszközökre, és még tovább lehetne sorolni a sort, az ehhez szükséges nyersanyagok kitermelését szolgáló bányákat és feldolgozó üzemeket már nem akarjuk. Zöld energiára egyre nagyobb szükségünk van, de nem kívánunk szélerőművek mellett élni. Azaz a modern civilizáció termékei kellenek, de azokat semmiképpen se a lakhelyünkhöz közel állítsák elő és telepítsék. „Tehát akkor ki viselje a hátrányt?” – teszi fel a költői kérdést tavaly megjelent könyvében Elisabeth Gammelsæter norvég írónő az elmúlt 50 évben hazájában előfordult NIMBY-esetekről.
A Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences (SEAS) intézet kutatói egy úttörő fejlesztéssel forradalmasítják az akkumulátortechnológiát, és bemutattak egy olyan lítium-fém akkumulátort, amely több mint 6000 töltési ciklus teljesítésére képes. Ez minden más, jelenleg elérhető tasakos akkumulátorcellát felülmúl. Az innovatív cella emellett néhány perc alatt képes újratölteni, új mércét állítva fel az energiatárolás hatékonysága terén.
Szerdán online konzultációt indított a kormány a zöldenergia magyarországi felhasználásáról, amelynek során 13 kérdésre várják a választ április 15-ig.
Akkumulátor kutató intézet létrehozását jelentette be a Debreceni Egyetem (DE) rektora a HUMDA Zöld Életre Valók országos roadshow debreceni állomásának csütörtöki workshopján.
Egy újabb, Gödön felépülő akkumulátorgyárról lehet olvasni a dél-koreai sajtóban - írja az Átlátszó. A Samsung megerősítette a harmadik gyár építését, amelyhez már javában zajlik a munkaerőtoborzás a Fülöp-szigetekről.
Április 17. óta tart ez a trend.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.