Járműipar 2017

2017.05.25

Kiemelt témák:

  • Vezetői kerekasztal: A jövő megoldásai az autóipar jelenében
  • Digitális fejlesztési tapasztalatok első kézből: mire kell figyelni egy fejlesztési projekt tervezésénél, megvalósításánál?
  • Az IT szektor előretörése, techcégek megjelenése a supply chain-ben; a digiztalizáció kihívásai a beszállító fejlesztés területén
  • Munkaerő piaci kerekasztal - Hogyan képzeljük el a „jövő vezetőjét és munkavállalóját” a digitalizáció és a techcégek térhódítása mellett? Hogyan hat a szervezeti működésre és milyen új HR-eszközöket igényel a technológiai innovációs lépéskényszer?
  • Alternatív hajtásmódok - önvezető és elektromos autók; az önvezető autók jogi szabályozása

A nyugati civilizáció eddig három ipari forradalmat élt meg - a gőzgépek, szerelőszalagok és az automatizáció után most egy teljesen új, negyedik ipari forradalom zajlik. Az ipar 4.0 képes válaszokat adni az újkeletű forradalom kihívásaira, elsősorban az ipari folyamatok teljes digitalizációjával. De nem csupán a technológia térhódításáról van szó, hanem az üzleti folyamatok paradigmaváltásáról is - új munkakörök, új termékek, ellátási láncok, gyártási folyamatok születnek, az informatikai tudás és a környezettudatos működés még értékesebb lesz.  Aki pedig kimarad, lemarad. 

Nem véletlen tehát, hogy akik szeretnék megőrizni versenyképességüket, gyors fejlődést terveznek ezen a területen. Megnövekedett az igény a jövő okos üzleti megoldásaira, a techcégek egyre markánsabban jelennek meg a beszállítói láncokban; alternatív technológiáké a jövő nem csak a hajtásmódokban, de a gyártási, termelési folyamatokban is. A Portfolio és a MAGE 4. közös konferenciáján arról lesz szó, hova vezet a járműiparban a technológiai innovációs lépéskényszer, milyen hatással lesz a hazai vállalatokra, a munkaerő piacra, a szervezeti működésre, a beszállító fejlesztésre és hogyan tud felkészülni a szektor a digitális verseny kihívásaira.

 

ELŐADÓINK ÉS PANEL RÉSZTVEVŐINK KÖZÖTT:

  • Szabó István, főosztályvezető, Felsőoktatás- és Kutatásstratégiai Főosztály, Emberi Erőforrások Minisztériuma
  • Oliver Schatz, műszaki területekért felelős elnök, ügyvezető igazgató, Robert Bosch Kft. 
  • Lang János, alelnök, Flex Magyarország
  • Gulyás Gusztáv, vezető, villamos gépek és járműhajtások fejlesztése, AUDI HUNGARIA Zrt.
  • Szepessy Imre, osztályvezető - E/E Advanced Development, thyssenkrupp Steering
  • Braun Zsolt, műszaki igazgató, Nemak Győr Aluminiumöntöde Kft.
  • Gerencsér Gábor, Launch Manager, Opel Szentgotthárd Kft.
  • Gödri István, ügyvezető igazgató, AVENTICS Hungary Kft. 
  • Dr. Péhl Tibor, gyárigazgató, Arconic-Köfém GRP-BCI 
  • Rédai István, gyárigazgató, Titán '94 Kft. 
  • Szőke Zoltán, osztályvezető, vezetés támogató rendszerek és automatizált vezetésért felelős projekt vezető a Budapesti Fejlesztési Központban, Robert Bosch Kft.
  • Sebestyén Balázs, DCS Klaszter igazgató – Kelet-Európa, Ügyvezető igazgató, Delphi Connection Systems Hungary Kft.
  • Varga Zsuzsa, HR vezető - Hengermű-öntöde üzletág, Arconic Köfém Kft. 
  • Csák Angéla, HR generalista, AGC Glass Hungary
  • Dömötör Ákos, Chief Executive Officer, OptoForce
  • Kákosy Csaba, Partner, Day One Capital Ltd. 
  • Takács Árpád, szakmai kommunikációs vezető, AI Motive
  • Virág László, Technológiai Igazgató, Commsignia
  • Szammer István, ügyvezető igazgató, Autopro.hu 
  • Posta Attila, Partner, T-Systems Magyarország
  • Virág Aladár, Business Operations Manager, T-Systems Magyarország
  • Hanis Dávid, ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda
  • Nánássy András, ügyvezető igazgató, SmartScale
  • Mácz Ákos, public affairs igazgató, IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért
  • Dr. Haidegger Géza, okl. villamosmérnök, méréstechnikai szakmérnök, gépészkari PhD. (BME), MTA SZTAKI tudományos főmunkatárs
  • Dr. Lakatos István, a Közúti és Vasúti Járművek Tanszék vezetője, Széchenyi István Egyetem
  • Nyírő Ferenc, PLM/CAD/CAM üzletág vezető, S&T Consulting Hungary Kft.
  • Dr. Rosta László, projektvezető, MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont
  • Túry Gábor, tudományos munkatárs, MTA KRTK, Világgazdasági Intézet
  • Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület 
  • Romhányi Balázs, ügyvezető, Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest
  • Turi Ferenc, Managing Partner, Capitol Consulting Group
  • Kassim Iris, ügyvezető igazgató, Menedzsment Innovátorok Társasága

 

A KÖVETKEZŐ CÉGEK ÉS SZERVEZETEK KÉPVISELŐI MÁR BIZTOSAN RÉSZT VESZNEK A KONFERENCIÁN:

Advisesoft Zrt., AI Motive, Alap Európa, Alap Inspektor, Arconic Köfém Kft., Audi Hungaria Zrt., autopro.hu, AVENTICS Hungary Kft., AVL Autókut Mérnöki Kft., Banner Batterien Hungária Kft., BEKO Engineering Kft., Böllhoff Kft., British Embassy Budapest, Budapest University of Technology and Economics, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Capitol Consulting Group, CEIS, Com-Forth Ipari Informatikai Kft., Commsignia, Continental Automotive Hungary Kft., Day One Capital Ltd., DCA System Kft., Deloitte Zrt., Delphi Connection Systems Hungary Kft., DS Smith Packaging Hungary Kft., Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), e-Mobi NKft., Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar, Erste Bank Hungary Zrt., Everda Kft., Flashnet Hungary Kft., Flex Magyarország, Gebrüder Weiss Kft., GTE Gépjármű Szakosztály, Hanon System Hungary Kft., Hays Hungary Kft., HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség, Hungexpo, IMI International Kft., Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége, Invescom Corporate Finance, ISD Dunaferr Zrt., IVSZ, JobsGarden-IT Jobs Személyzeti Tanácsadó Kft., JVSZ, Kiswire Szentgotthárd Kft., Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest, Kunplast-Karsai Zrt., Lear Corporation Hungary Kft., Magyar Gépjárműipari Egyesület, Menedzsment Innovátorok Társasága, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., MFS Sintering, MOL Nyrt., MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Világgazdasági Intézet, MTA SZTAKI, MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont, Nefab Packaging Hungary Kft., Nemak Győr Aluminiumöntöde Kft., Net Mobilitás Zrt., NHIT, NIPÜF Zrt., Opel Southeast Europe, Opel Szentgotthárd, Oppenheim Ügyvédi Iroda, OptoForce Kft., Pallasz Athéné Egyetem, Járműtechnológia Tanszék, Pallér Csarnok Kft., PEMÜ Műanyagipari Zrt., Pillar Mérnökiroda Kft., Portfolion Zrt., Raiffeisen Bank, Rati Kft., Renishaw Hungary Kft., Robert Bosch Kft., S&T Consulting Hungary Kft., Saubermacher-FOCUSON Logistics Kft., SmartScale Kft., Menedzsment Innovátorok Társasága, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt., Still Kft., Sumitomo(SHI) Demag Plastics Machinery Hungaria Kft., Széchenyi István Egyetem, SZTAKI, TAKATA Safety Systems Hungary Kft., Thomas Duvenbeck Immobilien Invest Kft., Thyssenkrupp Steering, Titán'94 Kft., Trenkwalder Kft., TRIGO CEE Kft., T-Systems Magyarország, TV2 Média Csoport Zrt., UniCredit Bank Hungary Zrt., Világgazdasági Intézet, VW Regional Büro Ost-Europa, Wacker Chemie Hungary Kft., Weinberg 93 Építő Kft., ZF Hungária Kft.

 

AZ ESEMÉNY LEGFONTOSABB PARAMÉTEREI:

Dátum: 2017. május 25., csütörtök (09.00-17.00) 

Helyszín: Hotel InterContinental (1052 Budapest, Apáczai Csere János utca 12-14.)
Szálloda információ, térkép és elhelyezkedés

Ingyenes parkolást nem áll módunkban biztosítani.

Részvételi díj: 84.900 Ft + ÁFA / fő

A díj tartalmazza a konferencia dokumentációját, büféebédet, kávészüneteket. A konferencia két nyelven, angol-magyar szinkrontolmácsolással zajlik.

Kedvezmények: (nem összevonhatóak)

  • 20% kedvezmény 5 vagy több fő jelentkezése esetén
  • 20% kedvezmény MAGE tagvállalatok egyedi jelentkezői részére

Várható részvétel: 150 - 180 fő

Konferenciánk nem csupán új szakmai ismeretek megszerzésére nyújt lehetőséget, de kitűnő alkalmat teremt szakmai kapcsolatok ápolására, kialakítására. Találkozzunk Önnel is!


Kinek javasoljuk:


Rendezvényünk hasznos ismeretekkel szolgálhat
  • Járműgyártók, rendszerintegrátorok, technológia beszállítók, alapanyaggyártók felső vezetői számára és szakértőinek a gyártás, termelés, kereskedelem, logisztika, Engineering, K+F+I, beszerzés, beszállító fejlesztés, Quality, HR területekről
  • Logisztikai vállalatok
  • Járműipari kötődésű fintech cégek, IT-fejlesztő és IT-biztonsági vállalatok
  • Autóipari szervezetek, klaszterek, szabályozó hatóságok
  • Mérnöki és informatikai tanácsadó cégek
  • Bankok, pénzintézetek, pályázati tanácsadók, finanszírozói oldal képviselői
250 fő részvételével került megrendezésre a második Portfolio-MAGE Járműipar Konferencia.

Járműipar 2016 | 35 kép

További információ a rendezvénnyel kapcsolatban:

Tartalmi és szervezési kérdésekben:
Tóth Kata , konferencia projektvezető, Telefon: +36 20 386 0751 , E-mail: toth@portfolio.hu

Szervezés, lebonyolítás, információk:
Barabás Andrea , rendezvényszervező, Telefon: 06 20 367 7179, E-mail: barabas.andrea@portfolio.hu

Járműipar 2017

2017.05.25

Moderátorok:

Dr. Haidegger Géza

okl. villamosmérnök, méréstechnikai szakmérnök, gépészkari PhD. (BME), MTA SZTAKI tudományos főmunkatárs

Gyártási rendszerek kutatás-fejlesztésében, hazai és nemzetközi tudományos projektekben, innovációs eredmények oktatásában vesz részt. A "Jövő gyára": a ManuFuture Európai Technológia Platform szakmai közösségével a nemzetközi és a hazai "IPAR4.0 " közösségi célok és feladatok összehangolásában vesz részt, az ipar digitalizálódási folyamataiban segíti a KKV-kat a sikeres SMART technológiai átalakításokban.

Kilián Csaba

ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

Közlekedésépítő üzemmérnök, közgazdász. 3 év építőipari kivitelezői tevékenység után 8 évet dolgozott a Közlekedéstudományi Intézetben, mint kutató, majd az intézet fejlesztő vállalatánál, mint marketing vezető. 1989-ben az akkor alapított HIT -Investcenter, Tradeinform irodában főtanácsadóként működőtőke befektetésekkel foglalkozott.1993-tól az ITD Hungary Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési társaságnál különböző, elsősorban befektetési, valamint kereskedelem fejlesztési vezető pozíciókat töltött be egészen 2010-ig. Befektetési igazgatóként, majd vezérigazgatóként számos nagy termelő beruházás Magyarországra történő betelepítésében közreműködik (pl. Daimler-Mercedes, Asahi Glass, Audi, Denso, Exxon Mobil, Ibiden, National Instruments, Jabil, Wescast, Morgan Stanley, Delphi stb.). A magyar gazdaság, beszállítóipar fejlesztése és a működőtőke befektetések terén végzett munkájáért a Magyar Köztársaság Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetésben részesült. 2012 szeptemberétől a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára. Az Egyesület – korábban, mint Szövetség - 1998-ban alakult. Jelenleg 38, a legjelentősebb hazai autóipari gyártó céget tömöríti, egyebek között a négy magyarországi OEM-et, azaz az Audi Hungária Motor Kft-t, a Magyar Suzuki Zrt-t, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-t és az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft-t, valamint a legjelentősebb hazai TIER 1-2 vállalatokat. Az MAGE tagvállalatai élen járnak a műszaki kultúra, a korszerű minőségbiztosítás, a fejlett technológiák, a magas szintű szakképzés elterjesztésében a hazai kis-és középvállalatok között.

Dr. Lakatos István

általános dékánhelyettes, tanszékvezető (Közúti és Vasúti Járművek Tanszék), Széchenyi István Egyetem

1984-ben kezdte egyetemi tanulmányait a győri KTMF-en, majd a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karán, ahol 1989-ben szerzett mérnök diplomát. 1992-ben szerzett egyetemi doktori címet, majd 2002-ben PhD fokozatot. Mindkettőt belső égésű motorok optimalizálása témában. 2013-ban habilitált járműdiagnosztika tudományágban. 2013. óta vezeti a Közúti és Vasúti Járművek Tanszéket, illetve a Gépész, Villamosmérnöki és Informatikai Kar általános dékánhelyettese. 2001-től a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke.

Mácz Ákos

Public Affairs igazgató, Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége

Mácz Ákos az IVSZ ágazatközi együttműködéseiért, társadalmi kapcsolataiért felel. Feladata a szektorokon átívelő digitális párbeszéd kialakítása és működtetése. A Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetemen szerez okleveles közgazdász diplomát. Az elmúlt két évtizedben a hazai telekommunikációs iparágban vállal meghatározó feladatokat, ott van a hazai internet kereskedelmi bevezetésénél. Vezető pozíciókat tölt be marketing, értékesítés és kommunikációs területeken. Hazánk európai uniós csatlakozásakor egy évet él és dolgozik Brüsszelben, ahol a Magyar Telekom képviseletét vezetve részt vesz a vállalat és az EU intézmények közti párbeszéd kialakításában. Szakterülete a public affairs, hazai és nemzetközi infokommunikációs iparági együttműködésekben vállal kulcsszerepet, valamint vezető szerepet tölt be az IKT ágazat közéleti-, társadalmi-gazdasági pozícionálásában.

Szammer István

ügyvezető igazgató, Autopro.hu

Járműgyártó üzemmérnök, közgazdász. Tíz évet dolgozott a RÁBA MVG- nél először üzemmérnökként, majd az utolsó két évet pénzügyi területen. Ezt követően a GE Győri Gépgyárában volt Gazdasági vezető, kontroller 3 évet. A médiában 1995-től dolgozik. Először Gazdasági igazgató volt a Kisalföld napilapnál, majd 1999- től a Kisalföld Kiadó fejlesztése során kialakított Lapcom Kft. ügyvezető igazgatója volt 13 évig. A Daily Mail General Trusthoz tartozó Associated Newspaper divízió kelet-európai fejlődési stratégiájának kialakítója volt. A stratégia végrehajtása során irányítása alatt felépült a hét országra kiterjedő média vállalat melynek fő erőssége a hazai lapkiadás mellett az online üzleti szolgáltatások voltak. A vállalat több országban vezető volt az online álláshirdetés (Bosznia- Hercegovina, Horvátország, Szerbia és Szlovákia) és használt autóértékesítés (Magyarország és Szlovákia) területén. A DMGT 2012 végén eladta kelet-európai B2C érdekeltségeit, és ezt követően társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója lett az autopro.hu üzleti weboldalnak. A kiadó a magyar járműgyártásról szolgáltat híreket és információkat együttműködve a MAGE és MAJOSZ autóipari szövetségekkel. A média szolgáltatás mellett 2014-től a társaság Techtogether néven diák versenyeket szervez az autóipari életpálya népszerűsítése valamint a mérnökhallgatók és autóipari vállalatok közötti kapcsolatépítés fejlesztése érdekében.

Előadók:

Braun Zsolt

műszaki igazgató, Nemak Győr Aluminiumöntöde Kft.

1983-ban végzett a BME Közlekedésmérnöki karán járműgépészként. 1989 és 1994 között Németországban szerzett tapasztalatokat majd 3 évig egy szerszámgyártó üzemet irányított. 1997 óta dolgozik a jelenlegi vállalatánál ahol megmunkálási vezetőként kezdett. 2000 és 2006 között új termékek bevezetését és a gyártervezést vezette. 2 év termelés vezetés után 2008 óta a gyár műszaki igazgatója. Irányítása alá tartozik a termelés, a logisztika, a termelést támogató területek valamint a termék és folyamatfejlesztés.

Csák Angéla

HR generalista, AGC Glass Hungary

Dömötör Ákos

ügyvezető, OptoForce Kft.

Dömötör Ákos 2010-ben végzett a Budapesti Corvinus Egyetemen, majd a LEGO egy globális vezetőképző programjának elvégzése után Dániában telepedett le, ahol minőségbiztosítással foglalkozott. 2014-ben tért haza, azóta az OptoForce Kft. vezetőjeként azon dolgozik, hogy az ipari robotoknak megadja a tapintás képességét. Az OptoForce Kft. egyetemi spin-offként indult 2012-ben, ma az erő-vezérelt robotok világszerte ismert szakértő csapata. A cég főként magyar, kisebb részben dán tulajdonú cégként 95%-ban exportra gyárt, elsősorban a kollaboratív robotok kiegészítőjeként értékesített többtengelyű erőmérő szenzorokat. A cég referenciái között olyan nevek szerepelnek, mint a Google, az MIT, a Sony vagy a Samsung.

Gerencsér Gábor

termékbevezetési igazgató, Opel Szentgotthárd

11 év Ikarus után 25 éve dolgozik a GM/Opelnél. Tagja az autógyártást beindító csapatnak Szentgotthárdon, később az autógyár vezetője. Multikulturális vezetési tapasztalatait kirendeléseinek 11 éve alatt Németországban, Ausztráliában, Kínában szerzi, különböző motorprojektek bevezetéséhez kapcsolódó vezető pozíciók betöltése révén. Keresztfunkcionális, termék-orientált vezető beosztások mátrix szervezeteken. Négy évig a szentgotthárdi gyár minőségügyi vezetője. Jelenleg: új termékek bevezetéséért felelős igazgató, négy motorcsalád esetében. Motiváció: adminisztratív és gyártási folyamatokhoz kapcsolódó fejlesztések. Három találmány a GM-nél.

Gödri István

ügyvezető igazgató, AVENTICS Hungary Kft.

Gödri István az egri Aventics Hungary Kft. ügyvezetője. Mérnöki diplomáját 1992-ben szerezte a Kolozsvári Műszaki Egyetemen. Az MBA képzést a Budapesti Műszaki Egyetem és a Heriot Watt University közös programjában végezte el 1997-ben. Ezt követően a győri Philips gyárban látott el projektvezetői feladatokat, majd az ózdi General Electric gyárigazgatójaként és a tiszaújvárosi Jabil Circuit üzletág-igazgatójaként dolgozott. Az egri vállalat irányítását 2006-ban vette át, amely akkor a Bosch csoport részeként, Bosch Rexroth Pneumatika Kft. néven működött. A 2014-es tulajdonosváltás óta is ő vezeti tovább a céget.

Gulyás Gusztáv

vezető, villamos gépek és járműhajtások fejlesztése, AUDI HUNGARIA Zrt.

Tanulmányok: 1995-1998: Villamosmérnök, Kandó Kálmán Műszaki Főiskola (Budapest) 1996-1999: Mérnök-tanár, Kandó Kálmán Műszaki Főiskola (Budapest) 2015 – (2017): Executive MBA, Széchenyi István Egyetem (Győr) Pályafutás: 1999-ben az első három mérnök egyike, akik részt vettek a győri Audi fejlesztőközpontjának felépítésében. 2001-2011 a grazi AVL munkatársa. Eleinte dízelmotorok vezérlőegységeinek paraméterezésével (applikáció) foglalkozik, majd különböző kísérleti és széria hibrid-projektekben vesz részt. (Többek között az Audi A1 e-tron fejlesztésében és a kísérleti flotta felépítésében is.) 2011-ben visszatért az Audi győri gyárába, ahol a villamos gépek és járműhajtások fejlesztéséért felelős vezető.

Dr. Hanis Dávid

ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda

Dr. Hanis Dávid tanulmányait az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végezte 2009-ben. Egyetemi tanulmányai alatt részt vett a Panthéon-Assas (Paris II) párizsi egyetem francia jogi képzésén, amely során Master I fokozatú diplomát szerzett. Az Oppenheim Ügyvédi Irodához 2009-ben csatlakozott ügyvédjelöltként. 2013-óta ügyvéd és az Oppenheim Ügyvédi Iroda tagja. Szakterületei: kereskedelmi ügyletek, szerződések joga, energiajog, környezetvédelmi jog, közigazgatási jog, ipari szabályozás. Nyelvtudás: magyar, angol, francia.

Kákosy Csaba

Partner, Day One Capital Ltd.

Kassim Iris

ügyvezető igazgató, Menedzsment Innovátorok Társasága

Lang János

alelnök, Flex Magyarország

Nánássy András

ügyvezető igazgató, SmartScale

Nánássy András villamosmérnöki Diplomáját az Óbudai Egyetemen szerezte. 24 éves szakmai pályafutása során tanácsadóként és vállalati oldalon is dolgozott. Nemzetközi tapasztalatot Kaliforniában szerzett, ahol SAP HR projekteket támogatott. HR vezetői pozíciókat látott el a Sanmina-SCI-nál és GE Hungary Medical Systems-nél is, majd 2007-től a budapesti Continental Automotive Hungary Kft. HR igazgatója volt. 2017-ben a SmartScale megalkotásával azt tűzte ki célul, hogy a magyarországi cégek döntéshozói és HR szakemberei asztalára a legjobb és legfrissebb benchmark adatokat tegye le a munkaerőpiaci bérek és HR KPI-ok területén. Személyes missziója a LEAN, a Management 3.0 és az Ipar 4.0 eltérő nézőpontjainak és gyakorlatainak harmonizálása.

Nyírő Ferenc

PLM/CAD/CAM üzletág vezető, S&T Consulting Hungary Kft.

1989-ben végzett a BME Közlekedésmérnöki Karán okleveles gépészmérnökként. 3 éves ipari mérnöki gyakorlat után csatlakozott jelenlegi munkahelyéhez. Kulcs szerepet játszott a korszerű 3D-s CAD/CAM technológiák elterjesztésében Magyarországon a Pro/ENGINEER rendszer – a mai nevén Creo – bevezetésével. 2010-ben a vezetésével az S&T Consulting elindította az ország legnagyobb CAD/CAM oktatási programját CreoStart néven.

Dr. Péhl Tibor

gyárigazgató, Arconic-Köfém GRP-BCI

Dr. Péhl Tibor 1988-ban végzett okleveles gépészmérnökként a Miskolci Egyetemen, később mérnök-közgazdász oklevelet szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen és marketing szakközgazdász diplomát a Corvinus Egyetemen. Egyetemi doktori disszertációjában erőforrás-allokációs módszerekkel foglalkozott a projektirányítás területén. Pályáját a Miskolci Egyetem oktatójaként kezdte. 1994-től az Electrolux-Lehel minőségbiztosítási igazgatója, majd az európai fagyasztóláda-gyártásért felelős termelési vezető. 1998-től a Remy Automotive a miskolci indítómotor és generátor felújító gyár létrehozásával bízza meg. Később a magyarországi szervezet ügyvezető igazgatója, míg 2005-től a cég európai operációs alelnöke. 2010-től egy éven át interim manager, miután 2011-ben csatlakozott az Alcoa/Arcinic csapatához. Jelenleg a globális hengerelt termékek üzletág magyarországi gyárigazgatója.

Posta Attila

Partner, T-Systems Magyarország

Alapképzettsége villamosmérnök, de pályafutása az ingatlanfejlesztés területén kezdődött. A 2009-ben bekövetkezett kedvezőtlen piaci folyamatok miatt az AKRON ingatlanalap magyarországi vezetői székéből váltott a gyártási-, ezen belül autóipari beszállítói területre. Az ATM Technology vezetőjeként a műanyag és kompozit interior komponensek előállításával és TPM szolgáltatásokkal foglalkozó társaság fejlesztését végezte jelentős növekedési eredményekkel. A MAGNA, Grupo Antolin, Delphi és OEM kooperációk során szerzett tapasztalatokra is építve jelenleg intelligens gyártási rendszerek fejlesztésében és megvalósításában támogatja a T-Systems tevékenységét.

Rédai István

gyárigazgató, Titán '94 Kft.

Romhányi Balázs

ügyvezető, Költségvetési Felelősségi Intézet

Romhányi Balázs 1991-ben végzett közgazdászként. Mester fokozatot a London School of Economicson, PhD-t a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett. A 90-es években dolgozott az MNB-ben és az IMF budapesti képviseletén. A pénzügyminisztérium költségvetési főosztályának főosztályvezető-helyetteseként szerepet játszott a 2008-ban elfogadott költségvetési felelősségi törvény megalkotásában. 2009-2010-ben felépítette a Költségvetési Tanács Titkárságát. A Titkárság megszüntetése után 2011-ben megalapította a Költségvetési Felelősségi Intézetet (www.kfib.hu), amely nonprofit civil szervezetként elsősorban költségvetési témájú tanulmányokat jelentet meg, de más civil szervezeteknek is segít adatokkal, költségvetési ismeretekkel (feleloskoltsegvetes.hu), beárazza a politikai pártok választási ígéreteit (mitigernek.hu) és iparági elemzéseket készít vállalatok számára.

Dr. Rosta László

projektvezető, MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont

Fizikus, 40 éve foglalkozik neutronkutatással. 1992 óta a csillebérci kutatóreaktornál létrehozott Budapesti Neutron Centrum tudományos igazgatója. Tudományos tevékenysége kiterjed anyagszerkezet kutatásra különféle rendszerek, pl. félvezetők, szupravezetők, ötvözetek, fémszerkezeti és kompozit anyagok – többek között jármű-komponensek esetére. Módszertani, elsősorban neutron-optikai és spektroszkópiai fejlesztéseken is dolgozik; a fejlesztési eredmények kisvállalatok felé történő technológiai transzferje révén műszergyártásban is szerzett tapasztalatokat. Rendszeresen oktat az ELTE és BME anyagtudományi kurzusain, közel 300 tudományos publikáció szerzője, hazai és nemzetközi kutatás-fejlesztési projektek vezetője.

Schatz Oliver

műszaki területekért felelős elnök, ügyvezető igazgató, Robert Bosch Kft.

Oliver Schatz a Robert Bosch Kft. műszaki területekért felelős elnökeként a Budapesti Fejlesztési Központ működéséért és fejlesztéséért felel. Németországban egy katonai egyetemen 1984-ben villamosmérnöki diplomát szerzett. 1992-ben csatlakozott a Bosch Automotive Electronics-hoz ASIC tervező csoportvezetőként Reutlingenben, Németországban. Ezen a telephelyen 1997-ben részlegvezető, majd 1999-ben osztályvezető megbízást kapott. 2005-től a Bosch Sensortec műszaki igazgatója Kusterdingenben, Németországban. 2013-tól vezeti elnökként Budapesten a Robert Bosch Kft. Budapesti Fejlesztési Központját, 2016-tól egyben ügyvezető igazgatói megbízást is kapott.

Sebestyén Balázs

DCS Klaszter igazgató – Kelet-Európa, Ügyvezető igazgató, Delphi Connection Systems Hungary Kft.

1996-ban végzett a Szolnoki Repülőtiszti Főiskola fedélzeti és műszertechnika szakán villamosmérnökként, majd 2003-ban szerezte meg az ohio-i Case Western Reserve University MBA diplomáját a budapesti CEU egyetemen. Karrierjét a székesfehérvári Ford gyárban kezdte, ahol több területen is töltött be vezetői munkakört. 2005-ben kezdett dolgozni a Delphi tatabányai üzemében – melynek hét éve ügyvezető igazgatója – amely üzem az elmúlt 4 év alatt megduplázta árbevételét és a Figyelő hetilap 2015-ös Az Év vállalata díjában is részesült. 2016 óta a Delphi Connection Systems üzletágának kelet-európai klaszter igazgatója is egyben. Fő tevékenysége a kelet-európai autóipari csatlakozógyártás irányítása, a stratégiai üzletek és beruházások elindítása és koordinálása.

Szabó István

főosztályvezető, Felsőoktatás- és Kutatásstratégiai Főosztály, Emberi Erőforrások Minisztériuma

Szepessy Imre

osztályvezető - E/E Advanced Development, thyssenkrupp Steering

1997-ben végzett a BME Közlekedésmérnöki karán okleveles gépészmérnökként. 1999-ben a thyssenkrupp Presta Magyarországon létrehozott fejlesztőközpontjának egyik alapító tagja lett. Fő szakterülete az elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztése. Többek között a rendszerfejlesztési osztályt majd később a teljes funkcionális fejlesztést vezette. Jelenleg az elektronikai kutatás-fejlesztési terület magyarországi osztályvezetője és az innovációs tevékenység irányítója.

Szőke Zoltán

osztályvezető, vezetés támogató rendszerek és automatizált vezetésért felelős projekt vezető a Budapesti Fejlesztési Központban, Robert Bosch Kft.

Zoltán 2003-ban szerzett mester szakos diplomát a temesvári egyetem Programtervező Informatikai szakán. 13 éve csatlakozott a Robert Bosch Kft. Budapesti Fejlesztési Központjához kezdetben szoftver fejlesztő mérnökként, két év múlva pedig már vezetői pozíciót töltött be. 3 évet projekt vezetőként Németországban, kiküldetésben töltött, majd visszatérése után osztályvezetőként folytatta szakmai karrierjét a Bosch egyik leginnovatívabb részlegén, ahol parkolás és egyéb vezetés támogató rendszerek fejlesztése folyik. Jelenleg a vezetést támogató rendszerek osztályvezetői pozíciója mellett egy újonnan épülő részleg projekt vezetője is, amelynek témája az automatizált vezetés.

Takács Árpád

szakmai kommunikációs vezető, AImotive

Takács Árpád a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett diplomát mechatronikai alap-, illetve gépészeti modellező mesterszakon. 2013-tól 2017-ig az Óbudai Egyetem Bejczy Antal iRobottechnikai Központjának tudományos segédmunkatársa, 2017-től doktorjelöltje. 2015-ben csatlakozott az AImotive csapatához, jelenleg a cég szakmai kommunikációs vezetője. Szakterülete az analitikus mechanika, az irányítástechnika, a sebészrobotika, illetve a gépi tanulás.

Turi Ferenc

Managing Partner, Capitol Consulting Group

20. éve a hazai tanácsadó piac aktív szereplője. Tanácsadói pályafutását a magyarországi Roland Berger kft ügyvezető partnereként kezdte. Ezt követően, hat év elteltével alapította meg a Capitol Consulting Group (CCG) Kft.-t, amelyet 14 éve vezet. A CCG legfőbb üzleti területei a hatékonyság növelés-költségcsökkentés, illetve a stratégiai készítés; de cégével számtalan más projektben is részt vett, melyek között szerepelt üzemi- és üzleti folyamat-átalakítás, pénzügyi gazdasági kontrolling-rendszer kialakítása, management-audit, stb. Széles körű referenciákkal és projekt-tapasztalattal rendelkezik a jármű- és gépgyártás területén; ügyfelei elsősorban külföldi és hazai első és második szintű beszállítók.

Túry Gábor

tudományos munkatárs, MTA KRTK, Világgazdasági Intézet

Geográfus, 2001-ben végzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. Jelenleg az MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézetnek tudományos munkatársa. Kutatási területe többek között a közép-európai országok világgazdasági integrációjának mozgatórugói és következményei. Mindemellett munkáiban a globális értékláncok működését és ezen belül az autóipari vállalatok tevékenységét is elemezi. A felsorolt témákban számos folyóiratcikk és könyvfejezet fűződik a nevéhez.

Varga Zsuzsa

HR vezető - Hengermű-öntöde üzletág, Arconic Köfém Kft.

Varga Zsuzsanna Humán menedzser diplomáját a Pécsi Tudomány Egyetemen szerezte, majd a Szegedi Tudomány Egyetemen folytatta szakmai tanulmányait ahol Munkaügyi szaktanácsadói végzettséggel bővítette tudását. Szegeden a Tisza Volán Zrt. tömegközlekedési vállalatnál kezdte szakmai karrierjét, majd Orosházán, a térség egyik jelentős amerikai nagyvállalatánál a Guardian Hungary Kft HR vezetőjeként folytatta munkásságát. Újabb kihívások reményében költözött Székesfehérvárra ahol az Alcoa Köfém Kft (akkori Arconic Köfém Kft) HR vezetői munkakörének betöltésére kapott felkérést. A folyamatos fejlődés és ismeretbővítés céljából elvégezte az Üzleti Coaching képzést, amely képzéssel továbbemelte szakmai tudását. Szabadidejében egyetemi óradaóként támogatja a megfelelő felkészülését a munkavilágába újonan kikerülő kezdő HR-es szakembereknek. Az életben számtalan szerepkörben kell helytállnunk nap, mint nap, bátran fel kell tudnunk vállalni Önmagunkat, hiszen csak ezáltal tudunk eredményesen csapatban együttműködve értéket teremtve humánpolitikai vezetőként példátmutatva a vállalatunk értékes tagja lenni.

Virág Aladár

Business Operations Manager, T-Systems Magyarország

Virág Aladár gépészmérnöki diplomáját a Miskolci Egyetemen szerezte. A 15 éves szakmai pályafutását az autóipar jellemzi. Karrierjét Lean mérnökként kezdte,de később termelés igazgatói,operatív –és gyárigazgatói feladatköröket is ellátott olyan autóipari cégeknél,mint Delphi,Jabil,Kongsberg,Lear,JCI. Célja,hogy “okos gyárakat” segítsen megvalósítani a T-Systems megoldásaival, mint Business Operations manager.

Virág László

Technológiai Igazgató, Commsignia

Decade long experienced hardware architect and embedded designer in the field of Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) and in the automotive industry. PhD candidate in the field of vehicle to vehicle and vehicle to infrastructure (V2X) communication and the Internet of Things (IoT), MSc degree from Budapest University of Technology and Economics.

Járműipar 2017

2017.05.25
2017.05.25

Regisztráció: 08:20 - 08:45

I. Szekció: Technológiai innovációs lépéskényszer – a globális és hazai versenyképesség mozgatórugója

08:45 - 08:50

Köszöntő, megnyitó - Bán Zoltán, vezérigazgató, NET Media Zrt. (portfolio.hu) és Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

08:50 - 09:20

Zsebedben a gyárad

A Digital Manufacturing rendszerek egymásra épülő, rugalmasan alakítható megoldási rétegei fokozatosan növelik a rendszerek hatékonyságát, termelékenységét. 

Ipar 4.0 a teljes beszállító láncra értendő ?!

Előadók:
Posta Attila, Partner, T-Systems Magyarország
Virág Aladár, Business Operations Manager, T-Systems Magyarország

09:20 - 09:40

A járműgyártás munkaerő-piaci környezete – „Többet ésszel, mint erővel!”

Előadó:
Romhányi Balázs, ügyvezető, Költségvetési Felelősségi Intézet

09:40 - 10:05

Az oktatásra, képzésre vonatkozó kormányzati elképzelések, jövőbeni fejlesztési irányok

Előadó:
Szabó István, főosztályvezető, Felsőoktatás- és Kutatásstratégiai Főosztály, Emberi Erőforrások Minisztériuma

10:05 - 11:00

Vezetői kerekasztal: A jövő megoldásai az autóipar jelenében

Hogyan képzeljük el a „jövő vezetőjét” és a „jövő vállalatát” az új technológiák térhódítása mellett?

Moderátor: Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

Beszélgetés résztvevői :
Gödri István, ügyvezető igazgató, AVENTICS Hungary Kft.
Lang János, alelnök, Flex Magyarország
Dr. Péhl Tibor, gyárigazgató, Arconic-Köfém GRP-BCI
Oliver Schatz, műszaki területekért felelős elnök, ügyvezető igazgató, Robert Bosch Kft.
Sebestyén Balázs, DCS Klaszter igazgató – Kelet-Európa, Ügyvezető igazgató, Delphi Connection Systems Hungary Kft.

11:00 - 11:30

Kávészünet

II. Szekció: Digitalizáció - mit jelent a vállalati gyakorlatban és hogyan hat a beszállító fejlesztésre?

11:30 - 11:50

Az ipari digitalizáció korszerű eszközei

Előadó:
Nyírő Ferenc, PLM/CAD/CAM üzletág vezető, S&T Consulting Hungary Kft.

11:50 - 12:40

Panelbeszélgetés: Digitális fejlesztési tapasztalatok első kézből

Mire kell figyelni egy digitalizációs fejlesztési projekt tervezésénél, megvalósításánál és milyen kihívásokat jelent  a beszállítói kapcsolatokban?

Moderátor: Dr. Haidegger Géza, okl. villamosmérnök, méréstechnikai szakmérnök, gépészkari PhD. (BME), MTA SZTAKI tudományos főmunkatárs

Beszélgetés résztvevői :
Braun Zsolt, műszaki igazgató, Nemak Győr Aluminiumöntöde Kft.
Gerencsér Gábor, termékbevezetési igazgató, Opel Szentgotthárd
Lang János, alelnök, Flex Magyarország
Posta Attila, Partner, T-Systems Magyarország
Rédai István, gyárigazgató, Titán '94 Kft.

12:40 - 13:40

Ebédszünet

III. Szekció: Az IT szektor előretörése a járműiparban és hatásuk a munkaerő piacra

13:40 - 14:30

Panelbeszélgetés: Techcégek és startupok megjelenése a supply chain-ben - milyen irányba mozdítja el a járműipar versenyképességét?

Moderátor: Mácz Ákos, Public Affairs igazgató, Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége

Beszélgetés résztvevői :
Dömötör Ákos, ügyvezető, OptoForce Kft.
Kákosy Csaba, Partner, Day One Capital Ltd.
Takács Árpád, szakmai kommunikációs vezető, AImotive
Virág László, Technológiai Igazgató, Commsignia

14:30 - 15:20

Munkaerő piaci kerekasztal

Hogyan képzeljük el a „jövő vezetőjét”, a jövő „munkavállalóját” és a „jövő vállalatát” a digitalizáció és a techcégek térhódítása mellett? Hogyan hat a szervezeti működésre és milyen új HR-eszközöket igényel a technológiai innovációs lépéskényszer?

Moderátor: Szammer István, ügyvezető igazgató, Autopro.hu

Beszélgetés résztvevői :
Csák Angéla, HR generalista, AGC Glass Hungary
Kassim Iris, ügyvezető igazgató, Menedzsment Innovátorok Társasága
Nánássy András, ügyvezető igazgató, SmartScale
Turi Ferenc, Managing Partner, Capitol Consulting Group
Varga Zsuzsa, HR vezető - Hengermű-öntöde üzletág, Arconic Köfém Kft.

15:20 - 15:40

Kávészünet

IV. Szekció: K+F+I eredmények és alternatív hajtásmódok (önvezető és elektromos autók)

15:40 - 16:00

Az önvezető járművek jogi szabályozása

Előadó:
Dr. Hanis Dávid, ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda

16:00 - 16:20

Elektronikus kormányrendszerek fejlesztése és gyártása Magyarországon

Előadó:
Szepessy Imre, osztályvezető - E/E Advanced Development, thyssenkrupp Steering

16:20 - 17:10

Panelbeszélgetés: A jövő technológiái és alternatív hajtásmódok (önvezető és elektromos autók)

Moderátor: Dr. Lakatos István, általános dékánhelyettes, tanszékvezető (Közúti és Vasúti Járművek Tanszék), Széchenyi István Egyetem

Beszélgetés résztvevői :
Gulyás Gusztáv, vezető, villamos gépek és járműhajtások fejlesztése, AUDI HUNGARIA Zrt.
Dr. Rosta László, projektvezető, MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont
Szepessy Imre, osztályvezető - E/E Advanced Development, thyssenkrupp Steering
Szőke Zoltán, osztályvezető, vezetés támogató rendszerek és automatizált vezetésért felelős projekt vezető a Budapesti Fejlesztési Központban, Robert Bosch Kft.
Túry Gábor, tudományos munkatárs, MTA KRTK, Világgazdasági Intézet

17:10

Zárszó

Járműipar 2017

2017.05.25
84 900 Ft + Áfa/fő

275 EUR + Áfa/fő
-20% kedvezmény
-20% kedvezmény

A díj tartalmazza a konferencia dokumentációját, büféebédet, kávészüneteket. A konferencia két nyelven, angol-magyar szinkrontolmácsolással zajlik.

Kedvezmények: (nem összevonhatóak)

  • 20% kedvezmény 5 vagy több fő jelentkezése esetén
  • 20% kedvezmény MAGE tagvállalatok egyedi jelentkezői részére



Az online regisztrációról e-mail-ben visszaigazolást küldünk. (A jelentkezés során az adatokat és a "Jelentkezési, fizetési és lemondási feltételeket" jóvá kell hagyni.) A "Jelentkezési, fizetési és lemondási feltételek" elfogadása után, a regisztráció során jóváhagyott adatok alapján a visszaigazoló levél mellékleteként egy díjbekérőt küldünk e-mailben, melyet kérünk a regisztráció visszaigazolásától számított 8 munkanapon belül kiegyenlíteni szíveskedjenek. A fizetést követően kerül kiállításra a számla, melyet postázunk Önöknek a regisztrációnál megadott címre. Az online regisztráció megrendelésnek minősül.

A rendezvényen a részvétel feltétele a részvételi díj előzetes kiegyenlítése. Lemondást a részvételi díj teljes visszafizetése mellett a rendezvény napja előtti 5. munkanapon 12 óráig - KIZÁRÓLAG ÍRÁSBAN a konferencia@portfolio.hu címre - fogadunk el. Az ezutáni lemondások esetében a részvétel átruházható, de a teljes díjat ki kell fizetni. Telefonos vagy egyéb szóbeli lemondásokat nem áll módunkban elfogadni. A lemondási határidő utáni regisztráció esetén lemondásra nincs lehetőség. A rendezvényt megelőző 1-2 munkanapon történő regisztrációnál elképzelhető, hogy a részvételi díj átutalása nem érkezik meg számlánkra, ekkor lehetséges a rendezvény utáni 1. munkanapon az átutalás. Mivel az online jelentkezés megrendelésnek minősül, ezért utólagos reklamációkat a lemondási határidő után - beleértve az átutalás hiánya miatti rendezvénytől való távolmaradást is - nem fogadunk el. Ebben az esetben is - mivel a lemondási határidőig nem érkezett hozzánk írásbeli lemondás - a teljes összeget ki kell fizetni.

MAGE
T-Systems Magyarország
Oppenheim Ügyvédi Iroda S&T Consulting Hungary Kft.
autopro.hu - a magyar gépjárműgyártók és - beszállítók honlapja

Ilyen volt az év ingatlanos eseménye

2015. november 24-én immár tizenegyedik alkalommal rendeztük meg a hazai ingatlanpiac legfontosabb szakmai rendezvényét, a Portfolio Property Investment Forum konferenciát.... További videók...