Készpénzgyilkos startup tűnt fel Magyarországon: okostelefonos kártyaelfogadással hódítanak

Turzó Ádám Pál
Magyar fejlesztésű bankfüggetlen kártyaelfogadást kínáló szolgáltató indult el a magyar piacon tavasszal, a teljesen digitálisan igényelhető kártyaelfogadást egy mobilhoz kapcsolt kisméretű eszközzel oldja meg az Agora Pay. A szolgáltatás egyszerű díjstruktúrával rendelkezik, és optimális esetben akár 3 munkanapon belül bevezetik a kártyaelfogadást az igénylőnek. Elsősorban olyan kereskedőknek, szolgáltatóknak nyújtanak kézenfekvő megoldást, legyen szó akár egyéni-, mikrovállalkozásról vagy kkv-ról, ahol még mindig készpénzzel zajlik a fizetés, pedig igény volna az elektronikus alternatívára.

Hasonló témákról is szó lesz Global Trends in Banking 2021 online konferenciánkon. Ingyenes regisztráció itt!

„Magyar SumUp”

Az Agora Pay szolgáltatása leginkább a nemzetközi kártyaelfogadásban ismert, és Magyarországon is jelen lévő, elsősorban kisebb forgalmú kereskedőkre szakosodott kártyaelfogadást biztosító szolgáltatóhoz, a SumUphoz hasonlít. A magyar startup a hazai igényekre rugalmasan szabott szolgáltatást és további fejlesztéseket ígér nem csak kisvállalkozóknak.

A mobileszközhöz kapcsolható kártyaterminál és maga a kártyaelfogadási szolgáltatás teljesen digitalizált, online folyamaton keresztül igényelhető, mely 15-20 percet vesz igénybe attól függően, hogy egyéni vállalkozó vagy társaság indítja az igénylést. Ezt követően az Agora Pay ellenőrzi az adatokat, elkészíti a szerződést, és online visszaküldi az igénylőnek. Ha ezt az igénylő online aláírta és visszaküldte, akkor 2-3 munkanapon belül kiszállítják a terminált. Ideális esetben ez az egész folyamat mindössze 3 munkanap alatt lebonyolódik.

Az ügyfélnek annyi feladata van ezen túl, hogy letölti az ingyenes mobilapplikációt. Amikor átveszi a terminált, belép az appba, bluetooth-on összekapcsolódik a kipostázott készülékkel, és azonnal indulhat a bankkártya-elfogadás

– magyarázza Ágoston Tamás, a társaság ügyvezető igazgatója. A megoldás bankfüggetlen, azaz a szolgáltatást igénybe vevőnek nem kell új bankszámlát nyitnia, egyszerűen a meglévő magyarországi számlájára irányíthatja a kártyaelfogadással beszedett pénzt.

Az Agora Pay szolgáltatásán keresztül hazai mikro-, kis- és középvállalkozások fizetési megoldását modernizáljuk, ezzel segítve számtalan olyan magyar családot, egyéni vállalkozót, szabadúszót vagy cégvezetőt az üzletfejlesztésben, akiknek eddig nem volt elérhető a kártyás fizetés bevezetése a nehézkes technológiai és piaci feltételek, bonyolult árazás vagy épp a hosszú távú elköteleződés miatt - fejtette ki Ágoston Tamás. 

A hazai kereskedők kiszolgálása mellett az Agora Pay által kínált szolgáltatásokat hazai stratégiai partnerekkel szeretnék bővíteni.  A társaság többek között a Grape Solutions Zrt. szoftverfejlesztő céggel, több hazai tartalomgyártóval, grafikussal dolgozik együtt. "Szerencsére az indulást követően több stratégiai partnerre sikerült szert tennünk és az utóbbi időben több olyan cégcsoport is megkeresett minket akikkel a későbbiekben tovább tudjuk bővíteni szolgáltatásaink körét" - tette hozzá Ágoston.

Díjak

A társaság egy egyszerű díjstruktúrával dolgozik, amely úgy néz ki, hogy a kártyaelfogadó terminál alapáron 19 900,- Ft + ÁFA összegért vásárolható meg, ami egy egyszeri költség, ezen túl pedig 1,7 százalékos tranzakciónkénti díjat számolnak fel a 3000 forint feletti tranzakciók jelentős részére. A 3000 forint alatti tranzakciók egységesen 51 forintos díjjal járnak.

A TÁRSASÁG ELMONDÁSA SZERINT EZ AZ 1,7 SZÁZALÉKOS DÍJSZINT JELLEMZŐ KERESKEDŐIKTRANZAKCIÓINAK 98-99 SZÁZALÉKÁRA.

A fennmaradó 1-2 százalékot jelentik az EU-s, de nem magyarországi kártyák illetve az EU-n kívüli kártyák, ebben az esetben magasabb, 2,4 százalékos tranzakció értékére vetített díjat és fix 78 forintos költséget kérnek. Nincs havidíj, egyszeri telepítési díj, SIM-kártya díj, számlavezetési díj és mivel a bizonylatot digitálisan állítják elő és küldik el kérésre a vásárlónak, nincs hőpapír költség sem, ami akár havi több ezer forintos költségtől kíméli meg az ügyfeleket. A szolgáltatásra nem kell elköteleződni, nincs hűségidő és mivel nincs havidíj, a szezonális jellegű szolgáltatóknak is jó megoldást jelenthet az Agora Pay kártyaelfogadása.

POS-terminálok: van még tere a bővülésnek

Az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a kártyaelfogadóhelyek száma, 2021 egyik legfontosabb változását ugyanis a hazai pénzforgalomban a kereskedelmi törvény tavalyi módosítása hozta, mely az online pénztárgépek mellett elvárja az elektronikus fizetés biztosítását a vásárlóknak. Az infrastruktúra folyamatos piaci alapú fejlődése mellett ez a változás is jelentősen hozzájárulhatott ahhoz, hogy a boltokban üzemelő POS-terminálok száma a második negyedév végére elérte a 225 ezret (egy év alatt közel 23 százalékot emelkedett számuk), miközben a kereskedői elfogadóhelyek száma is 149 ezer közelébe bővült (egy év alatt 38 ezer felett, 34 százalékkal emelkedett).

Az utóbbi évek gyors infrastruktúra-fejlődését követően ma már nem állunk rosszul a kártyaelfogadásban, de még mindig bőven van tere a növekedésnek, ugyanis az online pénztárgép használatára kötelezettek körén túl még számos rendszeres fizetési helyzet létezik, ahol a készpénz az úr. A készpénz kezelése pedig mind a kereskedőnek, mind a vásárlónak egy kevésbé kényelmes és olykor rizikósabb megoldás. Gondoljunk csak a pénz elvesztésének, ellopásának kockázatára vagy az ATM keresés, nagy címletből történő visszaadás kellemetlenségére. Ilyen helyzet például, amikor piacon vagy egy fuvarosnak fizetnénk elektronikusan, ha egy egészségügyi szolgáltatónál vagy a fodrásznál fizetünk. Egyrészt a tavaly elindult azonnali átutalási rendszer jelentheti az egyik megoldást ezekben a helyzetekben, másrészt az olcsó, egyszerűen bevezethető és kezelhető kártyás megoldások.

Piaci rés

"Úgy látjuk, hogy létezik egy piaci rés a mikro- és kkv szegmensen belül, melyet egy szűk kör szolgál ki. Itt is jelentős lehetőséget látunk, ezt a rést a megfelelő felhasználói igények lefedésével és egy jó ár-érték arányú megoldással kívánjuk kiszolgálni.  A másik fontos szegmens azok cégek, vállalkozások vagy akár banki partnerek, akik számára előnyt jelenthetnek olyan további szoftveres funkciók, amik a klasszikus terminálok esetén nem elérhetőek. Jelenlegi és jövőbeni stratégiai partnereink bennünk egy olyan együttműködő társat találhatnak meg, aki naprakész adójogszabály és pénzügyi ismereteivel képes a piaci igényekre gyorsan reagálni legyen az nagyszámú új előfizető és vásárlók kiszolgálása, innovatív szoftveres funkciók kifejlesztése, személyre szabása és beépítése a kártyaelfogadó megoldásba. Emellett az Agora Pay különlegessége, hogy egy kiváló ár-érték arányú, hazai megoldással kívánja kiszolgálni a kereskedők széles skáláját. A mikro és kkv szegmens mellett egyértelmű igény mutatkozik nagyobb ügyfelek és hálózatok részéről is megoldásunk alkalmazására. Ezen ügyfélcsoportoknak, személyre szabott ajánlatokat tudunk kínálni" - mondja Ágoston Tamás.

Az Agora Pay egyik célja, hogy olyan széles körben legyen elterjedt a bankkártya elfogadás Magyarországon a mikro- és kkv szegmensben, mint Nyugat-Európában. A jelenlegi terminál penetráció akár másfél-kétszerese is lehetséges lenne Nyugat-európai piaci lefedettséghez viszonyítva - vélik.

További fejlesztések és egyedi igények

Az Agora Pay megoldását 100%-ban papírmentesre tervezték, így a teljes folyamat a szerződéskötéstől, a bizonylatok kezeléséig teljesen online történik ezzel is csökkentve a felesleges nyomtatást és szemétben landoló fizetési bizonylatok, számviteli összesítők, kimutatások mennyiségét.

A megoldásban a bankkártya elfogadáson felül statisztikák, kimutatások érhetők el az átlagos költésekről, havi költési darabszámokról, kosárméretről, és a társaság további fejlesztéseket tervez e téren a felmerülő igények mentén. Ezek a plusz igények akkor kerülnek a felszínre, amikor az ügyfelekkel történő részletes beszélgetések során azonosítják azokat a pontokat, melyekkel továbbfejleszthetik a szolgáltatást. A visszajelzéseket dinamikusan beépítik a folyamatokba és a rendszerekbe, erre két példát is bemutattak a közelmúltból:

  • Egyes felhasználók azt kérték, hogy nekik már csak az appot kelljen telepíteni, valamint társítani a telefonjukat a terminállal és működjenek a fizetések, vagyis a terminál már előre telepített módon kerüljön kiküldésre, az összes szükséges elemmel, így kézhezvételt követően percek alatt üzembe helyezhető.
  • Egyedi intervallum lekérdezésének lehetősége a tranzakció történetre
  • A tranzakció történetet le lehet tölteni és elektronikusan át lehet küldeni akár  a társaság könyvelőjének is, csökkentve ezzel az adminisztrációra fordított időt.

Magyar cégként jól  ismerjük a hazai adójogszabályokat, a környezetet, a kkv-kat, mikrovállalkozásokat, KATA-s egyéni vállalkozásokat, így pontosan tudjuk, hogy mik azok az adminisztratív terhek, amik egy fizetés során még felmerülnek. Ezekre a felmerülő igényekre tervezünk újabb és újabb megoldásokat, melyeket integrálni fogunk fizetési megoldásunkba - fejtette ki Ágoston Tamás.

Global trends in Banking 2021
Hasonló témákról is szó lesz Global Trends in Banking 2021 online konferenciánkon. Ingyenes regisztráció itt!

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF