Prémium Egészségpénztár: az időért fizetnek a betegek a magánegészségügyben

Portfolio
16 helyett három nap várakozás, kevesebb idő a váróban, több figyelem a rendelőben – egy friss kutatás szerint egyebek mellett ilyen előnyei vannak, ha járóbeteg-ellátást magánszolgáltatónál és nem az állami rendszerben veszünk igénybe. A tanulmányról dr. Váradi Péter, a kutatást megrendelő Prémium Egészségpénztár vezető stratégiai tanácsadója nyilatkozott a Portfolio Checklist keddi adásában.

Másodszor készített átfogó elemzést a Prémium Egészségpénztár a hazai járóbeteg-ellátással kapcsolatos fogyasztói percepciókról. A tanulmány alapvetően a magánegészségügyi szolgáltatóknál és az állami egészségügyben szerzett tapasztalatokat hasonlította össze.

A kérdőíves kutatás azt vizsgálta: mi történik az ellátás előtt, mi történik az ellátás alatt és mi történik az ellátás után egyik oldalról a magán-, másik oldalról pedig az állami ellátásban.

A fenti szempontrendszer alapján a legnagyobb különbséget a hozzáférés tekintetében mérték.

"Azt lehet mondani, hogy a tavalyi évhez képest igazán nagy változás nem történt" – mondta el dr. Váradi Péter, a kutatást megrendelő Prémium Egészségpénztár vezető stratégiai tanácsadója a Portfolio Checklist keddi adásában. Hozzátette: egy 100 pontos skálán a legnagyobb különbséget 20 pont körüli értékkel a szolgáltatásokhoz való hozzáférés különbsége mutatta, a vizsgálati élmény pedig 10 pontos deficitet mutatott az állami szektor rovására.

Leginkább az ügyfelek nyilván az időért fizetnek a magánellátásban

– fogalmazott. Ezt azzal szemléltette, hogy a kutatás szerint egy állami járóbeteg-ellátási időpontra átlagosan 16 napot várnak a betegek, a magánellátásban összesen hármat. Egy átlagos állami vizit 14 percig tart, egy magánellátás ezzel szemben 18-at vesz igénybe. Az ellátásra érkezve pedig az állami rendszerben 17 percet kell várni, a magánegészségügyben viszont csak 10-et.

A szakember hangsúlyozta: a Prémium járóbeteg-minőségi index célja, hogy azt a nagyon sokfajta percepciót, ami mindenfajta téren a szolgáltatást igénybe vevők, az újságírók, különböző közszereplők kapcsán fölmerül, azt valamifajta ténykoordináta-rendszerben el tudja helyezni. Véleménye ugyanis sokaknak van, de valós statisztikai alapon kiszámolt eredményekből kevés áll rendelkezésre.

A tanulmány részletes eredményei ide kattintva találhatók, a dr. Váradi Péterrel készített teljes interjú meghallgatható a Portfolio Checklist keddi adásában a Spotify-on, az Apple Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban, a harmadik könyvjelzőtől:

Címlapkép forrása: Shutterstock

Az interjú és a cikk megjelenését a Prémium Egészségpénztár támogatta.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF